"thanks naf Kau banyak tolong aku, kau boleh balik dulu bawak isteri Kau, kesian aku tengok penat dah tuw," kata ku melihat wajah letih khairina isteri hanafi yang sedang duduk di hujung sofa."ya lah aku mintak diri dulu, apa apa kau bagitahu Aku, jom sayang," kata hanafi kepada aryan kemudian beralih kepada isteri nya yang sedang sarat mengandung.(parahh author lupa si khai ni dah berapa bulan mengandung).
"bawak kereta elok-elok, " pesan aryan kepada hanafi yang sedang keluar darI rumah itu bersama isterinya.
Kini hanya aku dan merlissa yang ada di dalam rumah, aku berjalan memasuki bilik di mana aku meletakkan isteriku sebentar tadi selepas dia makan ubat dan tertidur semula.
"Ehh,mana pulak pergi nya?" aku melihat sekeliling bilik tiada merlissa, aku mencari lagi di dapur.
"baby," panggilku dengan kuat risau apa apa terjadi ye lah dia pun tengah berbadan dua.
"baby?" aku terdengar bunyi seperti orang tengah menangis di dalam bilik air, Aku mempercepatkan langkahku menuju ke arah bilik air di dapur itu.
"Ya allah baby buat apa dekat sini?"tanya ku dengan bimbang melihat tubuh isteriku sambil membenamkan mukanya ke lutut.
"jom masuk bilik, kenapa duduk dalam bilik air ni baby? " kataku dengan perlahan lalu mengangkat kepala nya. Terkejut aku melihat hidung nya yang sedang mengalirkan darah.
"kenapa ni? Haih sayang, " aku mendukung merlissa keluar dari dalam bilik air itu dan meletakkan nya pada sofa di ruang tamu dan terus mencari tisu untuk lap hidungnya.
"biy, lissa ni jahat ke? " akhirnya keluar juga suara merlissa dengan satu pertanyaan.
"kenapa sayang cakap macam tuw?" tanya ku dengan pelik sambil tanganku menjalankan kerja.
"mummy, daddy, sekarang nenek,semua mati sebab lissa kan?" kata merlissa kepada aryan dengan pandangan sayu.
"hey babygirl jangan ckp mcm tuw, mummy, daddy, nenek,semua mati sebab ajal bukan sebab Awak, kenapa cakap macam ni? "
"biy ceraikan saya, saya taknak biy mati jugak, semua orang yang saya sayang semua dah Takde,saya taknak kehilangan awak juga satu hari Nanti,"
"ya allah sayang kenapa cakap macam ni? Dah tak sayang biy ke? Dah sayang jangan fikir bukan-bukan, sayang tuw tengah mengandung dah dah biy taknak dengar pasal benda ni lagi, " kata ku kemudian selesai membersihkan hidung nya aku menarik nya rapat ke dakapanku.
"biy janji tak tinggalkan sayang, kita jaga anak kita sama sama Ya, " bisikku ke dalam telinganya.
"lissa sayang biy!! Jangan pergi," merlissa memeluk aryan cukup erat.
430 words
Voted
Comments
Sorry dah lama tak update, saya janji esok saya update 5 baby okay? Bab ni pendek je nak bagi ubat rindu korang tuw hehehe goodnight.❤️
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...