Bab 57 (stage 2)

2.1K 43 1
                                    



"haffin!! Kenapa dengan aryan? Dia sakit apa? Apa yang saya tak tahu selama ni? Apa yang awak semua sembunyikan dari saya? " jerit merlissa dengan perasaan marah, merlissa memerhati haffin tajam sambil duduk di atas katil.

"babe kau baru je sedar, kau kena rehat lagi jangan macam ni aryan okay, jangan risau" fatihah cuba menenangkan merlissa yang berapi itu.

"bawak aku jumpa dia thia, aku dah okay!! I'm fine,I wanna see him," rayu merlissa dengan tangisan.

"lissa jangan macam ni rehat dulu okay? Harraz jaga dia, petang sikit aku bawak kau jumpa dia eh? " pujuk fatihah.

"aku banyak menyusahkan dia thia Aku buat benda bodoh!! Aku dah kecewakan dia Aku keluar tanpa izin Dia, aku isteri tak guna!!!" kata merlissa dengan tangisan yang kuat kepala nya dilentokkan ke bahu fatihah.

"tak elok cakap macam tuw, ar okay insyaallah kau jangan risau sangat dia kan ketua Mafia? " kata fatihah lalu memeluk merlissa dengan kuat.

"haffin dia sakit apa? Bagitahu I haffin!! " rayu merlissa.

"you kena tanya dia sendiri Lissa, " jawab haffin ringkas.

"susah sangat ke haffin!! Bagitahu I!!! " marah merlissa.

"Dia kena kanser lissa!! Puas hati you?"

"what? No!!" kata merlissa tidak percaya.

"yes!! Stage 2 !! " kata haffin dengan kuat.

"kenapa you tak bagitahu I haff? I tak layak tahu ke? I ni isteri Dia!! Kenapa dia tak bagitahu I?" kata merlissa dengan tangisan yang tiada henti.

"I bukan taknak bagitahu you lissa, ar dia tak bagi!! I tak boleh buat apa," kata haffin turut berasa hampa.

"he's gonna be fine kan haff? " tanya merlissa namun haffin hanya diam.

"haff? Answer me?"

"haffin!!"

"I don't know lissa!! Idon't even know!! I dengan harraz tengah ikhtiar cari penderma organ, Maybe we could find a new heart for him," kata haffin .

"I don't want maybe haff, I want it be!! I don't wanna lose him!! Ya allah!! " rintih merlissa luluh hatinya mendengar penjelasan dari haffin.

"sabar lissa,"

"aku ada dia je thia, nenek aku dah buang Aku,aku ada suami aku je thia takkan dia pun nak tinggalkan Aku? Apa lagi yang aku kena lalui untuk bahagia thia?" merlissa menangis di bahu thia semahu mahu nya.

"he's gonna be fine,"

"bawak aku jumpa dia thia," rayu merlissa melihat ke dalam mata thia.

"okay aku bawak Kau, petang sikit okay? Kita bagi dia rehat dulu, kau pun kena rehat dulu okay " pujuk thia.








413 words
Voted
Comments
Kanser hati? Aryan okay ke tak tuw? Kalau merlissa tak boleh mati, ganti aryan jelah? pendek je bab ni hehehe🤪
keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now