BAB 80 (siapa)

2.1K 68 12
                                    


sudah 5 minit semenjak merlissa dan fatihah membisu selepas mendengar pertanyaan yang keluar daripada mulut dylan itu. dylan merasa pelik dengan sikap mereka berdua yang dari tadi tidak berdetik mahupun bercakap walau sedikit selepas dia menganjurkan pertanyaan kepada mereka.

"yang korang ni dah kenapa mulut tuw kena gam ke?"

"eyhh you ni banyak cakap lah bawak jelah kereta tuw bising-bising pulak hempuk kang" jawab merlissa dengan senang.

"garang betul lah you ni patut lah aryan takut, kalau i pun lari, dah macam singa betina" kata dylan yang sedang membawa kereta dengan tenang itu.

"banyak cakap lah you ni lan" tegur fatihah kepada lelaki bermulut bertih jagung itu. "i cakap salah i diam salah aduh penat lah macam ni" keluh nya.
"tak tak sekarang ni korang tak jawab lagi soalan i? korang nak pergi jumpa siapa ni?" sekali lagi soalan itu diajukan kepada mereka berdua.

"orang lah, erm kawan i haa kawan i dia nak jumpa ada benda nak mintak tolong kata nya" jawab merlissa terburu buru dengan muka gelabah.
"siapa kawan you tuw lissa? setahu i kawan you tya dengan keisha je kan? kalau ada pun tak rapat" dylan bicara dengan penuh yakin kerana dia tahu semua kawan-kawan merlissa, dulu dia juga yang pernah membawa merlissa ke mana-mana jika aryan meminta.

"adalah, kalau i bagitahu nama pun you tak kenal so ni point kan?" jawab merlissa dengan riak.

"lantak you lah, tapi kenapa keisha tak ikut korang ehh? bukan selalu bertiga ke? ni berdua korang bergaduh ke?" sekali lagi soalan cemas dikeluarkan dari mulut dylan yang seperti bertih jagung itu.

"keisha ikut lah dia dah tunggu dekat sana, ehh you ni banyak tanya lah!! baik you diam sebelum i ketuk kepala you" katanya geram sungguh banyak pertanyaan yang keluar dari mulut dylan ketika itu.

"ehh rilekk lah i tanya pun nak marah, kalau i diam kang you risau pulak so i bertanya lah kan hahaha baru tak rasa sunyi" dari tadi dylan tidak lelah menjawab mulut dengan merlissa malah lebih seronok kerana sedikit sebanyak dapat membuat merlissa geram dengan sikap nya.

"dylan you ni ishh!! balik nanti i bagitahu aryan!!" ugut merlissa.

"bagilah tahu i tak takut welk, kalau you bagitahu ar i bagitahu ar jugak yang you tipu dia haa tak elok jadi isteri derhaka you nak masuk neraka ke?" usik dylan dengan sengaja lalu tersenyum lebar selepas mengenakan merlissa.

"yelah yelah i diam, rilek lah i gurau je" sengih nya.


___________________________________

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

aryan yang tidak senang duduk dari tadi mundar mandir di ruang tamu rumah itu, haffin dan damian yang melihat aryan mundar mandir seperti orang gila itu turut pening memikirkan apa yang sedang dilakukan oleh dylan bersama merlissa dan fatihah itu.

"kenapa aku rasa tak sedap hati eh? abang kau pun takde call dari tadi aduhh!!" cemas,risau semua nya bercampur baur ketika itu.

"ar kau boleh duduk tak? aku yang pening tengok kau ni dari tadi kehulur kehilir dah macam orang tak waras tahu tak?" tegur haffin runsing melihat perangai aryan yang cepat cemas semenjak dua menjak ini.

"aku rasa kalau ada apa apa mesti abang aku dah call, diorang okay je tuw kau tuw yang cemas sangat bro cuba duduk tenangkan diri jangan fikir bukan bukan, kalau kau fikir benda baik maka baik lah yang jadi kalau buruk maka buruk lah jadinya, jadi solution dia sekarang ni fikir benda baik je?"
kata damian dengan menunjuk thumbs up kepada aryan dan haffin.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now