Merlissa menjalani hidup nya seperti biasa,oh Ya harini Aryan,harraz dan haffin sudah pun tamatkan pelajaran mereka di university!!! Mereka bertiga graduate dengan cemerlang dan terbilang gituw.Merlissa, Keisha dan fatihah merancang untuk mengadakan parti kecil-kecilan buat mereka bertiga."lissa barang semua dah siap?present? Balloon? " tanya keisha dengan teliti.
"dah siap babe just tinggal kek je nak bawak,wait aku pergi ambil kek okay?" kata Merlissa dan meluru masuk ke rumah semula selepas selesai membantu keisha menyusun barang-barang di dalam kereta.
"itu lah kau degil, Aku dah kata dah beli je kau taknak,kan dah menyusahkan diri Kau , dengan tangan melecur lagi kena loyang haih lissa lissa kau ni memang ketegak nak matiy harey sungguh" kata fatihah melihat perangai degil Merlissa itu,fatihah dan keisha sudah berpesan agar membeli sahaja kek di kedai tetapi Merlissa tak mahu katanya nak baked sendiri baru special.
"ha nah,letak dekat seat belakang biar nanti aku pegang,kau ni thia takpelah aku yang baked bukan Kau,tangan aku ni sikit je esok lusa okay lah,bukan selalu aku dapat buat macam ni dekat Aryan kan?lagipun aku buat ni untuk harraz dan haffin jugak bukan aryan sorang yelah diorang dah banyak tolong Aku tau aku terhutang budi sangat!!"kata Merlissa lalu menghulurkan kek yang sudah siap di simpan dalam bekas kek.
"apa-apa je lah lissa asal kau bahagia " kata fatihah malas melanjutkan perbicaraan.
"ehh dah-dah jom nanti lambat pulak dah lah masa diorang convo kita tak dapat pergi, lissa sure ke kita taknak call dulu ar takut diorang bertiga takde dekat rumah pulak nanti naya kita," kata keisha.
"takpe kita buat surprise sikit hari tu birthday aku dia plan macam-macam kalini biar aku pulak kenakan dia balik huhuhu "kata Merlissa.
"okay,dah jom biar aku drive " keisha menawarkan dirinya untuk memandu kereta milik fatihah itu.
"nice lah keisha boleh aku tidur HAHAHA " kata fatihah.
"tidur je kau tahu" kata Merlissa.
------------------------------------------------------
Setelah tiba di rumah aryan,mereka bertiga memarkir kereta di depan rumah itu lalu terus memasuki rumah bungalow besar itu."ehh lissa ni kereta siapa erk? Aku rasa aryan pakai mustang,kereta harraz and haffin pulak dekat situ kereta ni sape punya pulak? "tanya keisha.
"entah lah, maybe kereta salah seorang daripada anak buah ar kot, dah lah jom masuk" ajak Merlissa.
"entah kau ni banyak tanya pulak biarlah kereta siapa pun pahal kau jealous ke kereta kau tengah rosak? HAHAHAHA tuw lah bawak macam nak pergi race lagi," perli fatihah kepada keisha.
"suka hati aku lah babi," kata keisha lalu menjeling fatihah yang sedang ketawa kan nya.
DING DONG!!DING DONG!!
Merlissa menekan loceng rumah itu."ehh syaza buat apa dekat sini?" tanya Merlissa terkejut kerana yang membuka pintu itu adalah syaza bukan Aryan,harraz atau haffin.
"ehh kak lissa,masuk lah,ohh syaza saja datang nak hantar kad khawin syaza dekat abang-abang kesayangan syaza tuw hehehe jom masuk kak!" pelawa syaza lalu satu senyuman dilemparkan buat Merlissa.
"ohh,okay jom syaza boleh tolong kak lissa ambilkan barang dalam kereta tak?" tanya Merlissa.
"ehh boleh akak masuk lah dulu Ya,"kata syaza dan berlalu pergi ke fatihah menolong mengangkat barang.
Merlissa masuk ke dalam rumah itu lalu mencari kelibat Aryan."ehh babygirl what a surprise? What are you doing here my lavender? " tanya aryan selepas terkejut melihat figura Merlissa.
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...