"Mana bini aku?"tanya aryan kepada harraz."kau rilek bro ,insyaallah takde apa-apa jadi" kata harraz cuba menenangkan aryan yang cemas itu.
"macam mana boleh jadi macam ni? ariq tuw memang dah melampau,aku sendiri akan cari dia nanti," kata aryan dengan marah lalu menumbuk dinding.
"sabar ar,kau jangan risau sangat," kata haffin.
"macam mana aku tak risau,dia mengandung haff,dia mengandung kan anak Aku!!! Kalau jadi apa-apa macam mana? Aku bodoh!! Aku lalai!! Bini sendiri pun tak boleh nak jaga arghhh " kata aryan lalu menumbuk dinding sekali lagi.
"excuse me who's Aurora husband? " tanya doktor yang baru keluar dari dalam bilik itu.
"me," kata aryan lalu mendekati doktor itu.
"don't worry, your wife and baby totally safe,thank god there's no bleeding, but she still weak" kata doktor itu menepuk bahu aryan.
"thank you doktor, can I go inside? " tanya aryan.
"Ya,of course!!" kata doktor itu.
Aryan masuk ke dalam bilik itu dan mendekati Merlissa yang sedang terbaring di atas katil.
"maafkan Biy," kata aryan lalu mengucup dahi Merlissa.
Merlissa terjaga dengan perbuatan aryan itu,dia terus bangun ingin memeluk Aryan.
"Biy,huuuu" pecah tangisan nya setelah melihat suami nya berada di depan mata nya.
"ehh, baring balik,dah jangan menangis biy ada kan? Shhh,shhh " kata aryan memujuk Merlissa yang sedang menangis memeluk nya itu.
"anak? Anak kita? Ariq dia, tsk..tsk.. Lissa tak jaga anak kita elok-elok, huuuu " kata Merlissa dengan tangisan.
"shhh dah jangan nangis,anak kita okay lah, mummy dia je yang lebih-lebih,biy ada ni kan? Nanti biy kerjakan lelaki tak guna tuw berani dia sentuh nyawa Biy," kata aryan cuba menenangkan Merlissa yang menangis di dalam pelukan nya itu.
"lissa takut.... Kalau ariq datang lagi macam mana?" kata Merlissa dengan risau.
"biy tak tinggalkan baby dah lepas ni okay?shh, " pujuk Aryan.
"janji?" kata Merlissa.
"Ya biy janji!!" kata Aryan.
--------------------------------------------------------
"bro Aku minta maaf sebab tak jaga bini kau betul-betul! Aku tak sangka jadi macam ni "kata damian memohon maaf kepada Aryan.
"takpe,bukan salah kau pun,lagipun isteri dengan anak aku takde apa-apa, dah kau boleh balik,aku jaga dia malam ni dekat hospital, " kata aryan kepada Damian.
"okay bro cau Lu," kata damian.
"wey ar,aku dah suruh semua budak-budak turun cari dia,kau jangan risau, aku dengan harraz cover kau dekat hospital, " kata haffin.
" jom masuk?" kata harraz.
"kau nak masuk buat apa?" tanya Aryan.
"jaga kau dengan lissa lah,sambil tuw aku boleh tengok tv,huhuhu " kata harraz.
"sial," maki Aryan.
"babi," maki haffin.
"Biy,nak makan buah yang lissa beli dengan damian tadi," kata Merlissa.
"okay kejap eh,woi harraz kau pergi ambik kejap," kata Aryan.
"aduh aku baru nak berehat,dah lah tadi aku beraksi,penat sial suruh lah haffin pulak asyik aku je," rungut harraz.
"haffin kau pergi lah amek kejap,si mangkuk ni bukan boleh harap sangat," kata Aryan.
"okay bro," kata haffin.
"akhirnya, hidup aku aman, HIDUP BUKIT AMAN" kata harraz.
"bukit aman bapak Kau," kata Aryan.
--------------------------------------------------------
"tak guna kau perempuan!! Kau tunggu aku akan musnahkan Kau!! Anak kau tuw tak layak nak tengok bumi ni, takpe kau bahagia dulu, kau tunggu dan lihat abang aryan akan jadi milik Aku HAHAHA HAHAHA HAHAHA " kata syaza dan gelak dengan kuat seperti orang gila.
"sabar ehh abang ar ,nanti perempuan tuw akan mati and kita boleh bahagia," kata syaza sambil mencium gambar aryan di tangan nya.
"tunggu aku Merlissa " kata syaza dengan niat jahat.
--------------------------------------------------------
"abang dah bersedia esok?" tanya khairina kepada hanafi.
"insyaallah Ya," kata hanafi.
"nina tak sabar nak jadi yang halal buat abang," kata khairina.
"insyaallah semua nya akan berjalan lancar atas izin Allah," kata hanafi.
"abang,nah nina nak abang simpan benda ni " kata khairina dan memberi seutas jam buat hanafi.
"apa ni? " tanya hanafi.
"nina nak abang pakai jam ni semasa majlis akad nikah kita esok," jelas khairina.
"kalau macam tu, ambil ni," kata hanafi menghulur seutas rantai.
"abang ingat nak bagi esok,tapi takpelah nina pakai sekarang Ya? Abang nak nina pakai rantai ni esok dan selama nya," kata hanafi kepada khairina.
"cantik nya terima kasih abang,insyaallah " kata khairina kepada hanafi.
"dah jom kita balik dah nak maghrib ni," kata hanafi lalu bangun dari duduk nya.
"jom,opp " kata khairina tiba-tiba seseorang melanggar nya dan dia hampir terjatuh tetapi disambut oleh hanafi.
"nina okay?" tanya hanafi yang masih memegang tangan nya itu.
"nina okay,terima kasih,jom balik " kata khairina lalu meleraikan situasi itu.
"baik lah," kata hanafi lalu mereka berdua menuju ke arah motor lc hanafi yang parkir tidak jauh dari situ.
787 words
Voted
Comments
Alahai abang naf jual mahal🤤habis lah farhan aryan dah menyinga,🤪
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...