Bab 50 (luahan hati)

2.1K 48 8
                                    

"asalamualaikum sayang, abang dah balik ni" laung hanafi dari luar rumah.

"abang!! Abang okay tak? Ya allah macam mana boleh jadi macam ni? Maafkan saya susahkan awak!! Disebabkan Saya awak..." skerat ayat khairina.

"takpe, sikit je abang okay jangan risau,mer dengan husband dia yang tolong abang tadi,ni kawan-ii husband Dia," kata hanafi memperkenalkan mereka.

"Hye khai!! Lama tak jumpa!! Meet my husband aryan and his friends," kata merlissa lalu bersalaman. "btw congratulations jaga kandungan elok-elok okay?" kata merlissa.

"terima kasih,insyaallah!! Eh jemput lah masuk dulu khai buat air," ajak nya.

"ehh takpe mer sekejap je ni, nak pergi rumah nenek pulak ni, esok nak balik kl Dah," kata merlissa denga senyuman.

"jangan susah-susah, kami minta diri dulu Ya," kata aryan.

"terima kasih aryan,jumpa lagi bro," kata hanafi dengan berjabat tangan.kemudian beralih kepada haffin,harraz,dylan dan damian.

"senang-senang datang lah rumah," kata aryan.

"insyaallah, " kata hanafi.

"asalamualaikum, " kata aryan.

"waalaikumusalam hati hati,"laung hanafi.

"ar pahal kau tolak? Orang nak buat air tuw terima jelah rezeki do!!" kata harraz.

"aku pun haus penat pulak tuw, kita ni patutnya balik harini kan? Dahtu macam mana ni?" tanya dylan dengan rungutan.

"kau takyah nak bertanya bagai ni semua pun salah Kau!! Takpe nanti aku call mummy, kita balik esok je,baby okay kan?" jelas aryan kemudian meminta pendapat merlissa.

"saya ikut biy je!!" jawabnya.

"okay sayang," sambutnya manis.

----------------------------------------------------

"bertuah punya budak!!kamu balik kenapa tak bagitahu nenek?tahu tahu je sampai!!" marah puan Sofia.

"saja je,lagipun mer ada hal penting yang nak bincang dengan nenek," kata merlissa.

"betul tuw nek,kami balik sekejap je ni,esok balik kl semula,"jawab aryan pula.

"saya pulak dipaksa," kata harraz.

"saya nak makan sambal belacan," kata dylan.

"saya nak selfie dekat kampung hantar story ig, " kata damian tersenyum.

"saya ikut member sejati gituw," riak haffin.

"macam-macam kamu semua ni!! Apa hal yang nak dibincangkan tuw?" tanya puan Sofia.

"malam nanti lah nek,kitorang semua penat baru sampai ni,macam macam jadi semalam, malam nanti kita bincang ehh? Mer nak rehat dengan suami dulu," kata merlissa dalam nada tegas.

"yelah,kamu dengan suami kamu tidur lah bilik kamu Ya? Kamu berempat ni tidur dalam bilik sebelah bilik merlissa tuw,ada dua bilik tetamu, pandai-pandai lah Ya? Buat macam rumah sendiri,nenek nak keluar beli lauk kejap," jelas puan Sofia lalu menyarungkan tudung. merlissa dan aryan  berlalu masuk ke dalam bilik.

"nak ikut nek!! Biar saya bawak nenek!!" kata damian.

"boleh! Mari lerr deras, " kata puan Sofia, (longhat melaka deras tuw Cepat ) .

"okay jom!!" ajak damian.

"belikan aku ais dam, aku mati takde air sejuk nanti"
Laung harraz.

"order order pulak Kau!! Kalau nak beli sendiri!!" sinis damian dengan ejekan.

"babi punya budak!! Ye aku ikut!! Sabar jap!!" jerit nya dengan kuat.

"aku pun nak ikut lah!! Macam menarik je!!" kata dylan.

"banyak lah kau punya menarik,aku lempang Nanti!!" marah harraz.

"eleh Kau,suka hati aku lah nak ikut bukan kereta Kau!! Kereta ar so? Pergi mamposss!!" sinis dylan.

"ehh dah dah korang ni nak pergi kedai ke nak bergaduh? Berambus lah cepat bingit lah telinga aku babi!!" marah haffin pekak mendengar mereka bertekak di depan nya.

"ehh macam rumah kau pulak nak halau halau!!mamposs ahh nenek tak bising kau pulak over!!" kata harraz lalu mencampakkan kusyen yang berada di atas sofa itu tepat di kepala haffin.

"HARRAZ NAIM!!! SINI KAU ANAK BABI"harraz berlari keluar rumah melihat haffin bertukar bengis,haffin bertukar jadi hulk dahtu padanmuka harraz HAHAHA.

"dam cepat jalan ada raksaksa kejar kita AAAAAAA TAKODDDD " kata harraz lalu menekan lock pintu.puan sofia hanya menggelengkan kepala.

"kau bukak pintu ni!!" ketuk haffin dari luar kereta.

"pecut dam!! Blaa blaa gerakk!!" arah harraz. Damian melayan sahaja kerenah harraz dan memecut pergi dari perkarangan rumah.

"tak guna!! Mati kau balik Nanti!!" dengus haffin.





"awak okay? " tanya aryan kepada merlissa yang sedang berbaring di atas katil itu.

"okay, " jawabnya sepatah,aryan mendekati lalu memeluk nya dari belakang.

"kalau tak boleh biar biy yang bagitahu nenek eh? Biy risau tengok baby macam ni," kata aryan dengan perlahan.

"insyaallah lissa boleh buat, biy teman je okay!!kata merlissa.

"now rehat dulu malam nanti kita bincang Ya? I know you can do it my girl!! I always be with you my baby girl remember that!!" kata aryan sambil mengusap ngusap lembut rambut merlissa.

"biy pun rehat lah,kesian biy penat,teman lissa tidur boleh? " kata merlissa risau dengan masa tidur aryan yang singkat semalam kerana mereka hanya tidur di hospital.

"okay biy tidur sekali," jawabnya.

"hug kuat-kuat!! I love your skin kisses," kata merlissa manja.

"I love your voice those are my favorite melody" bisik aryan di telinga merlissa.

"I love you lips those are my favorite food!!" balas nya.

"auchh let this food kiss your hot lips!!" aryan mencium bibir merlissa dengan rakus.

"kiss,don't bite babyboy!! " kata merlissa.

"upps sorry your hot lips is too sweet i taught it was candy, thank god I'm not chewing it!! " kata aryan dengan menggigit bibirnya.

"I'll chew yours first!! " balas merlissa lalu menjelirkan lidah.

"thank you sayang," kata aryan tiba-tiba.

"for what?" tanya merlissa dengan aneh.

"for being my wife, you're the rainbow of my life,you've always colouring my day with your beautiful smile, your smile is my happiness, you're my destiny, I love you baby girl!! So damn much!! "
Luah aryan dengan pandangan sayu.

"I'm so thankful that allah send you into my life, I'm so happy that you're my husband, you're the sunlight of my life Biy, thanks for all you've done for me, nothing precious and special except you Biy,I love you so heavily!! " balas merlissa pula dengan senyuman gembira.

"jangan tinggalkan Biy walau apa pun jadi okay? " pesan aryan.

" never Biy, I love you husband more than you know," luah merlissa lagi.

"I love you more than myself wifey," kata aryan lalu satu kucupan lembut diberikan.





1000 words
Voted
Comments
Can't believe Dah sampai bab 50🥺❤️
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now