81 (maaf)

1.7K 81 4
                                    



Aryan tiba di lokasi yang dihantar oleh dylan dalam masa 20 minit sahaja, mana tak nya haffin kalau bawak kereta memang laju tetapi sangat cekap inikan pula dalam situasi seperti ini memang aryan selalu percaya kan haffin dalam situasi seperti sekarang ini.

Setiba nya mereka di situ aryan bergegas masuk ke dalam restoran mewah yang berada di depan mata nya diiringi oleh haffin dan damian. Setelah berada di dalam haffin mula mencari cari kelibat dylan.

"Cari aku ke?" sapaan itu disambut dengan jelingan tajam, mana tidak nya apa yang terjadi malam ini berpunca dari dylan juga.

"Diorang mana?" aryan mengajukan pertanyaan serta merta setelah dylan berada di hadapan nya.

"Dekat table hujung sana, penat aku lengah kan masa kau tahu tak?" jawab dylan seperti apa yang terjadi itu bukan salah nya, aryan memberi pandangan dingin kepada sahabat nya itu.

"Ni semua salah kau jugak, jadi jangan nak merungut dengan aku, aku dah pesan banyak kali kalau dia tukar location je call or text aku ni tak kau boleh berkomplot pulak dengan isteri aku, aku taknak benda ni jadi lagi bro" aryan cuba menahan amarah sesungguh nya dia tidak mahu meletak semua kesalahan pada dylan kerana ada salah merlissa dan tya juga.

"Aku minta maaf bro, aku janji lepasni apa apa aku inform terus... jom jumpa diorang" dylan juga rasa bersalah dengan tindakkan tidak cerdik nya nasib baik tiada apa apa yang terjadi jika tidak masak lah dia kena dengan aryan dan haffin, sedari tadi haffin hanya diam dan bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh aryan.

"Dah lah jom" haffin mengajak aryan dan yang lain menuju terus ke meja dimana para wanita itu berada.

merlissa yang sedang rancak berborak bersama syaza,tya dan keisha itu terhenti tatkala 4 orng lelaki yang dikenali nya berada di hadapan nya ketika ini, kaku dia melihat wajah suami nya yang sangat dingin ketika itu, apa yang dia mahu jelaskan kepada aryan? bermacam macam benda berlegar legar di dalam fikiran nya ketika itu.

"Anything sayang?" tanya aryan dengan riak wajah yang terang menunjuk kan dia sedang marah ketika itu.

"I can explain everything biy, kalau sayang bagitahu biy yang sayang nak jumpa syaza biy takkan bagi so lissa terpaksa buat macam ni... i'm so sorry biy" merlissa cuba meyakinkan aryan ketika itu tapi aryan hanya memberi senyuman sinis kepadanya.

"Aryan dengar dulu apa kami nak cakap, we can explain... listen to your wife, jangan marah dia" tya juga cuba meyakin aryan yang apa dilihat nya sekarang ini tidak sama dengan apa yang dia fikirkan.

"What? balik sekarang merlissa! 3 of you balik now, jangan cuba bergaul dengan perempuan ni lagi" aryan menuding jari betul betul di hadapan muka syaza yang kaku sedari tadi tidak berkutik, satu ayat pun masih belum keluar dari mulut nya.

"Biy sekejap i nak cakap something dengan adik i" belum sempat merlissa ingin melangkah merapati syaza aryan halang lalu menarik lengan merlissa menjauhi syaza.

"Biy apa ni? lepas lah, bagi i cakap dengan adik i please... dia tetap adik kandung i aryan" aryan tidak mempedulikan permintaan merlissa namun aryan merapati syaza dengan lebih dekat.

"Kau dengar sini! aku taknak kau jumpa isteri aku lagi, apa lagi yang kau nak? tak puas lagi ke dengan apa yang kau dah buat dekat dia selama ni?" aryan memarahi syaza dengan jari yang dari tadi tidak lepas menuding tepat ke muka perempuan itu.

"Suka hati abang ar lah nak cakap apa? syaza tak kisah, syaza jumpa kakak syaza sebab nak minta maaf pada dia, syaza sedar apa yang syaza buat dulu semua nya salah... jadi syaza nak perbetulkan semua perkara, semua orang pernah buat silap abang ar" jawab syaza tanpa gentar.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now