Bab 38 (kepercayaan)

2.6K 48 2
                                    


"assalammualaikum!!" Merlissa memberi salam kepada kedua sahabat nya itu. Dylan di belakang membawa barang-barang Merlissa.

"Lissa!! Babe kau kena kuat okay? " kata Keisha terus memeluk Merlissa tiba-tiba Merlissa merasa sebak dan mengalirkan air mata nya.

"Lissa come!! Babe aku ada jangan risau kitorang semua ada, insyaallah nanti aryan okay, aku tahu kau kuat!!" kata fatihah lalu memeluk Merlissa bersama-sama Keisha.

"thia,kau percaya aku kan? Aku tak buat semua tuw aku takde perasaan pun dekat harraz lillahitaala thia, aku boleh jelas kan perkara sebenar, " kata Merlissa dengan muka risau dan masih mengalirkan air mata.

"takpe, Kau tak perlu jelaskan aku tahu!! Harraz dah cerita semua nya dekat Aku, Aku percaya kan Kau lissa jangan risau!! Aku dengan keisha akan ada selalu dengan Kau, kau kena kuat Lissa!" kata thia lalu mengesat air mata yang mengalir di pipi Merlissa.

"betul tuw Lissa, kitorang ada untuk kau jangan risau, kau kena banyak berdoa dan bersabar insyaallah semua nya berjalan lancar seperti sedia kala, allah uji kau sebab kau mampu!! " kata keisha dengan sebak.

"aku tak tahu nak buat Apa sha aku buntu ar dah tak percaya dekat Aku!! Dia dah buang Aku!! Anak aku dah takde!! Aku dah hilang segala-galanya sha!! Aku tak kuat aku tak mampu aku dah penat dengan semua benda ni!! Aku dah takde sesiapa lagi dah sha aku perlukan aryan sha!! Dia nyawa Aku!! Aku taknak hidup macam ni sha!! " rintih Merlissa dengan sedu sedan nya.

"jangan cakap macam tuw Lissa!! Aku ada!! Thia ada kau sahabat kitorang aku akan pujuk Aryan!! Insyaallah nanti dia akan pulang ke pangkuan Kau!! Jangan cakap macam tuw aku tahu kau kuat,jangan lemah macam ni, mungkin allah ambil anak kau sebab dia nak menggantikan sesuatu yang lebih baik Lissa,kau kena percaya dengan ketentuan allah Lissa,kitorang semua akan sentiasa ada untuk Kau!!" kata keisha dengan muka sayu memandang Merlissa.

"betul tuw lissa kita kena percaya dengan qada dan qadar Allah, kau kena kuat!! Insyaallah semua nya akan baik seperti biasa!!" kata fatihah pula.

"terima kasih sha,thia sebab selalu ada dengan Aku,aku tak dapat balas jasa korang Aku bersyukur sangat dapat kawan macam korang!! " kata Merlissa kemudian  memeluk keisha dan fatihah.

"ehem ehem!! Taknak jemput saya masuk ke? Minum-minum ke agak haus lah dekat luar ni," kata Dylan.

"sorry lan, tapi awak tak boleh masuk lah ni kan rumah girls only " kata Merlissa.

"kalau macam tuw, saya gerak dulu lah haffin pun dah call tadi,tapi saya duduk sini sebab nak tengok drama korang tadi,macam best jee,rupa nya memang best tak sia-sia stay HAHAHA bye girls " kata Dylan kemudian berlalu dari situ.

"Dylan!! Thanks!! " laung Merlissa.

"you're welcome gegirl!!" laung dylan lalu masuk ke dalam kereta.

"dylan tuw sem gak enn?" kata fatihah.

"dah dah lah kau ni!! Aku bagitahu harraz!!" ugut Keisha.

"weshh jangan lah!! Aku cakap hensem jee!!" risau fatihah mendengar ugutan Keisha.

"hahaha tahu takut!!" ejek keisha

"lissa jom masuk bilik Kau? Mesti kau penat kan nak rehat, barang Kau biar aku dengan thia yang angkat," kata keisha dengan senyuman.

"terima kasih korang," kata Merlissa lalu keisha memimpin Merlissa menaiki tangga.

"macam aku sorang je angkat barang ni " kata fatihah dengan keluhan.

"banyak songeh lah kau ni!! Habistu siapa nak tolong lissa naik tangga? Dia tengah pantang kan!!" marah keisha.

"eleh Kau!! Ishh iyalah!!" kata fatihah.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now