Bab 16 (surprise)

2.2K 63 16
                                    


Aryan sedang bersantai di halaman belakang rumahnya bersebelahan kolam renang. Aryan, harraz dan haffin merancang sesuatu untuk merlissa kerana hari jadi merlissa bakal menjelang tidak lama lagi iaitU esok!!.

"wey ar kau nak buat dekat mana birthday party lissa ni? " tanya haffin.

"ha okay sini sikit ar....senyum sikit muka kau tuw...woi babi aku kata buat muka elok-elok kau pikir kau hensem sangat ke? Ha okay jangan bergerak 1,2,3!!" CLICKK!! Rupanya si aryan dan harraz sedang tangkap gambar.

"meh sini aku tengok, kalau tak lawa siap kau,aku nak send dekat lissa ni!! " kata aryan mendatar lalu harraz menghulurkan telephone milik aryan kepadanya.

"lawa kan?aku dah kata dah aku ni berbakat,aku sekarang dah tak minum susu anmum dah,thia suruh aku minum susu nilofa doh sedap sial pisang-pisang gituw,mahal aku beli yelah bende tuw kat Malaysia kot njing bethol 2 katon aku beli nanti aku nak bagi dekat thia suka bethol dia susu tuw!! Selain tuw duit aku pun dia suka habiskan jahanam-jahanam!! " kata harraz kepada aryan yang sedang menelek telephone miliknya itu.

"woi manusia-manusia jahanam sekalian!! Pekak ke anjing? Kata nak bincang pasal birthday lissa ,ni aku tengok semua membabi buta je berselfie bagai dasar bangang cakap tak serupa bikin" marah haffin hilang sabar dibuatnya.

"ehh haff bila kau sampai sini aku ambik gambar kau pulak tapi sekeping 30 dollar amacam kualiti boek punya," kata harraz  sempat mempromote dirinya untuk mengambil gambar haffin.

"woii babi aku takde masa nak ambil gambar,sekarang aku nak tahu plan korang pasal birthday lissa? Woii ar woii syaitan kau pekak ke? Tersengih-sengih macam celaka aku tengok!!" laung haffin kepada aryan yang tersenyum-senyum sambil melihat telephone bimbitnya.

"ehh haff bila sampai pahal tak panggil Aku?" kata aryan .

"abah mu,aku dekat sini dah cukup lama nak tengok korang tangkap gambar pastu bincang pasal susu nilofa!!!kata nak bincang pasal birthday lissa?apa cerita ni ar jangan buang masa Aku,kejap lagi aku nak pergi tengok movie dengan Keisha dah lah kena balik awal keisha ada kelas pagi esok!" jelas haffin.

"ohh yeke HAHAHA sorry lah bro aku ni terlampau bahagia sekarang ni huhuhu" kata aryan pula.

"kau ingat kau sorang je bahagia aku pun bahagia lah macha " sinis harraz.

"dah okay sekarang aku ingat nak buat macam ni..."kata aryan.

"macam mana anjing?" tanya haffin.

"woii babi!!pekak ke sial aku rasa kau pun kena minum susu nilofa jugak lah " kata harraz.

"sabar boleh tak,aku belum habis cakap lagi, babi betul aku potong gaji korang nanti!!" ugut aryan dengan selamba.

"kau ni haff pahal marah-marah ar kau boleh sabar tak kan dia tengah berfikir tuw" dalih harraz menyalahkan haffin.

"kebabian melanda" kata haffin malas melayan sikap keanak-anak kan harraz itu.

"ehh dah-dah,macam ni aku ingat nak buat birthday lissa dekat rumah aku je,lepastu aku nak ajak kita-kita je. Lagi satu aku nak harraz uruskan pasal kek haffin kau uruskan pasal ballon dan hiasan boleh? Aku settlekan pasal hadiah aku nak tempah rantai untuk lissa," jelas aryan.

"boleh je no hal bro, small matter." kata haffin.

"sial lah kau,bapak senang nya kerja kau,aku jugak yang kena uruskan kek leceh sial,dahlah kau ni banyak songeh" sindir harraz.

"apa kau cakap?"tany aryan.

"Ehh takde apa-apa, Aku cakap aku nak buat kek lissa jadi kek paling hebat sekali dalam dunia ni huhuhu" kata harraz kemudian membuat muka.

BELAIAN JEJAKA DINGINWhere stories live. Discover now