"sayang Jangan nakal nakal eh harini, Biy pergi kerja dulu, anak walid jangan nakal nakal tau kesian mummy, " kata aryan kepada merlissa kemudian kepada anak nya sambil mengusap perut merlissa yang kempis itu."take care walid,jangan kerja kuat sangat, jangan lupa your appointment tomorrow, we love you walid," ucap merlissa lalu membetulkan tali leher aryan.
"I love you too sayang," kata aryan lalu satu kucupan singgah di pipi.
"daddy next week ar dah nak balik Australia, ar handle sampai sini je untuk syarikat kita dekat sini," kata aryan berbincang dengan bapa nya.
"baiklah, mulai esok kamu rehat lah, luangkan masa dengan isteri kamu tuw daddy boleh uruskan yang Lain Lain," kata dato affan kepada anak nya.
"ar keluar dulu, apa apa daddy panggil ar,"
"okay,"
"asalamualaikum baby, dah makan? Anak walid nakal tak harini?" tanya aryan lalu membuka tali leher nya.
"belum tunggu Biy lah," kata merlissa mengambil kot aryan.
"kenapa tak makan dulu? Kesian dekat awak dengan anak? " kata aryan dengan serbasalah.
"nak makan dengan Biy,"
"okay okay Jom,"
"sayang next week kita balik Australia okay? And Biy dah tak masuk office start from tomorrow so we can spend time together!! " kata aryan dengan gembira.
"yeay!!! Kalau kita balik awal tak boleh ke Biy?" soal merlissa.
"Tak sabar nya nak balik rumah, boleh je bila sayang nak balik?" tanya aryan kepada merlissa.
"Lusa? Boleh?"
"Boleh, nanti biy book flight ticket " kata aryan patuh.
"sayang Biy!! "
"love you my precious " kata aryan dengan perlahan sambil melihat merlissa yang sedang enak makan.
"Biy nak suap?" tanya merlissa.
"baby nak suap ke? " jawab nya.
"biy nak ke?"
"of course, "
"aaaaa open your mouth Biy,"
"erm so sedap, rasa makin sedap makanan Ni fuhh menjilat jari gituw!!" puji aryan.
" melambung Ehh pujian "
"for my wife only "
"Biy tomorrow appointment lissa ikut eh?" kata merlissa.
"okay sayang,"
"I hope there's a good news for you Biy," kata merlissa dengan sebak.
"insyaallah, Biy pun berdoa macam tuw," kata aryan dengan senyuman perit.
"encik aryan kami ada berita gembira untuk encik,kami dah dapat penderma yang sesuai untuk encik aryan, pembedahan boleh dilakukan bila bila masa " jelas doktor itu dengan senyuman.
"betul ke doktor? Alhamdulillah " kata aryan dengan bersyukur, merlissa sudah menitiskan air mata dan memeluk aryan.
"kalau boleh saya nak pembedahan di lakukan di Australia, " pinta aryan.
"boleh encik, kami akan aturkan jadual dan rawatan susulan ke hospital yang encik aryan mahukan " kata doktor itu.
"baik doktor terima kasih sekali lagi," kata aryan dengan sayu.
"sama sama,"
"alhamdulillah Biy, saya bersyukur sangat!! " kata merlissa dengan gembira.
"Biy akan jaga sayang sampai hujung nyawa biy" kata aryan dengan pandangan sayu diberi.
Tiba tiba telephone aryan berdering (unknown)
"hello?"
"hello Ni aryan ke?" tanya si pemanggil.
"ya saya,sapa Ni?" tanya aryan pelik.
"Ni hanafi, "
"oh hanafi, ada apa ya naf?" tanya aryan curiga hanafi telephone nya takde angin takde ribut.
"aku ada berita sedih ar untuk merlissa, nek pia dah takde, aku perlukan wakil ahli keluarga di dekat sini aku harap korang boleh balik sekarang " kata hanafi di hujung talian.
"innalillahiwainalillahhirojiun, aku balik sekarang dengan merlissa, " kata aryan lalu memutuskan panggilan.
"kenapa Biy?" tanya merlissa.
"sayang kena banyak bersabar kita balik kampung sekarang, nenek dah takde sayang," kata aryan dengan sebak di Dada.
"apa biy merepek ni Hahaha tak lawak lah," merlissa hanya ketawa dan tidak mempercayai kata kata aryan.
"sayang, Biy tahu sayang tak percaya tapi kita kena terima hakikat, nenek dah takde hanafi yang call biy tadi dia suruh kita balik sekarang," kata aryan memegang bahu merlissa.
"Tak Tak!!! Biy tipu!!! Lissa taknak balik!! Taknak!!! Biar lah nenek buang lissa tapi dia tak boleh tinggalkan lissa!!! Biy tipu!! Taknak!!! " jerit merlissa di dalam kereta dengan kuat.
"Aurora merlissa!! Jangan macam Ni sayang, kita balik sekarang Ya? " kata aryan lalu mengusap air mata yang mengalir di pipi merlissa.
"tak Biy, lissa taknak!! Kenapa? Kenapa nenek tinggalkan lissa? " kata merlissa dengan tangisan nya lalu aryan memeluk isterinya sambil menggosok gosok belakang badan nya dengan lembut.
"awak kuat kan? Kita balik Ya? Biy ada dengan awak, kita tengok nenek Ya?" pujuk aryan kepada merlissa.
Merlissa hanya menangis tanpa kata. Aryan mencapai telephone nya mendail no datin masturah."hello mummy, nenek pia dah takde ar otw balik melaka dengan merlissa, mummy tolong bawakkan baju ar dengan lissa ya mummy " kata aryan sambil melihat merlissa yang diam tanpa kata memandang ke luar tingkap.
"bawak kereta elok-elok Ya allah, tengok isteri kamu tuw,Nanti mummy otw dengan daddy ya " pesan datin masturah risau.
"okay mummy bye," aryan mematikan panggilan.
780 words
Voted
Comments
Ada yang rindu abang naf ke tuw? Kesian merlissa kan😭siapa yang jadi penderma hati untuk ar tuw agak-agak🥺
Keep support BELAIAN JEJAKA DINGIN 🥰
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...