"macam mana boleh jadi seteruk ni Aryan? Daddy tak pernah didik kamu macam ni!! Apa dah jadi dengan kamu ni? " marah dato affan kepada anak tunggal nya itu."ar Tak mintak semua ni jadi daddy,Ya ar tahu salah ar dan ar akan perbaiki semua nya,ar janji daddy jangan risau, ar akan cari isteri ar walau apa pun yang jadi," kata aryan dengan muka sayu sambil mengkuak kan rambut nya ke belakang.
"mummy nak kamu semua cari menantu mummy tuw sampai jumpa!! Kalau Tak mummy tak akan maafkan semua anak mummy faham?" marah datin masturah kepada Harraz,haffin, dylan,damian dan anak kesayangang nya itu turut dimarah.
"baik mummy!! " kata mereka semua dengan serentak.
"mummy kami pergi dulu,ar janji ar akan bawak balik isteri ar,mummy daddy doakan ar Ya,ar pergi dulu asalammualaikum," kata aryan dengan senyuman kepada kedua orang tua nya.
"damian kau bawak kereta,aku Penat " kata dylan selamba.
"memang tak lah!! Aku nak nap sekejap lah kau ni en tak boleh pakai sial!! " kata damian dengan keluhan.
"kau jangan melawan AKU, kau lupa ke aku ni abang Kau? Kau ni nak jadi adik derhaka ke? Kalau kau memang rasa yang neraka tuw sejuk kau lawan lah cakap aku," kata dylan dengan ugutan.
"babi Kau!! Nereka kepala abah Kau!! Pergi mamposs cau aku nak tidur," kata damian selamba.
"nak bawak kereta pun susah sangat ke? Ke korang nak suruh aku bawak?cakap awal-awal aku takde Hal," kata aryan memerhati perangai dua beradik itu.muka aryan sudah kelihatan berang.
"ehh takpe susah-susah jee,biar aku bawak," kata dylan.
"shame on you!!" kata harraz dengan perli.
"kau pun sama je, lan dengan Kau takde beza so kau jangan banyak cakap, aku menyampah dengar suara burma Kau tu," sinis haffin.
"anak cibai!!" maki Harraz.
"ar kita nak pergi Mana? Macam takde hala tuju je?" kata dylan.
"kita pergi rumah syaza," kata aryan ringkas.
"aku tak rasa dia dekat situ," kata haffin.
"aku pun, " kata damian.
"aku ikut je," kata Harraz dengan muka blur.
"dahtu kita nak pergi mana kalau bukan rumah syaza? Kau tahu mana-mana tempat yang dia selalu pergi ke haff?" tanya aryan.
"no idea lah ar, but takkan lah dia nak sorokkan lissa dekat rumah Dia? Memang bodoh lah si syaza tuw,aku rasa kan,ermm " tergantung ayat haffin membuatkan aryan terkebil-kebil.
"apa erm erm? Kau pikir kau hensem buat macam tuw? Puih," sindir Harraz.
"cakap haff? Aku dengar," kata Aryan.
"aku rasa dia pergi rumah arwah lah," jelas haffin dengan ragu-ragu.
"arwah mana pulak ni? Aduh belum Apa apa dah arwah leceh ah," kata dylan menyampuk.
"diam lah babi," marah damian.
"Ian? Kau rasa dia ada dekat situ ke haff? " tanya aryan.
"Ya,aku rasa dia ada dekat situ lagipun rumah ian kan rumah sebijik takde rumah lain so senang lah syaza nak buat kerja? Itu cuma anggapan aku ar,aku tak tahu lah kalau Kau," kata haffin secara spontan.
"dylan gerak rumah Ian,aku percaya Kau haff," kata aryan dengan senyuman.
"let's go," kata dylan dengan teruja.
-----------------------------------------------------
"aikk macam takde orang je,semak gila luar rumah ni,dah macam rumah hantu harap je besar nak matiy," sinis Harraz.
YOU ARE READING
BELAIAN JEJAKA DINGIN
RomanceARYAN LEITH MIKAEL, seorang jejaka dingin Dan baran dia juga berdarah kacukan, mempunyai mata berwarna ocean blue yang digilai ramai wanita di UNIVERSITY dia juga anak kepada orang ternama iaitu DATO AFFAN LANGE MALIQUE, CEO kepada BERJAYA HOLDINGS...