11. "Kolye"

383 24 45
                                    

Vote: 5

Siyah Gitar
11. Bölüm

-Baran'ın Anlatımıyla-

°İstanbul°

"Ne zamandır bu halde?"

"Cenazeden beri çıkmıyor. Üç gün oldu."

"Konuşmayı denediniz mi?"

"Tuna girdi ama tek kelime etmedi"

Bitik bir haldeyim. Daha doğru bir tabirle yürüyen ölü. Üç gündür yaptığım tek şey odasında bütün perdeleri ve ışıkları kapatıp oturmak. Hoş, yapabileceğim başka bir şey var mı bilmiyorum. Kapının açılmasıyla içeri giren ışık gözümü fazlasıyla rahatsız etmişti. Başımı kaldırıp içeri kimin girdiğine baktım.

"Baran, iyi misin oğlum?" Barış Abi tam önümde diz çöküp yüzüme bakarken günlerdir içten içe ağlamanın getirdiği bulanık görme yetisiyle yüzüne baktım.

"Ne kadar çok sordunuz bu soruyu. Ne dememi bekliyorsunuz, bakın ben yıllar boyu hayalini kurduğum şeyleri yaşamaya başladıktan iki hafta sonra kendimi onun mezarının başında buldum ama iyiyim dememi mi?"

"Ölüm Allah'ın emri oğlum hiçbirimiz bir şey yapamazdık."

"Eğer iyi olmamı istiyorsanız bana o arabanın şoförünü bulun abi."

"Hangi araba?"

"Lavinia'nın ölümü kaza değildi. Arkamızda sürekli bize makas atmaya çalışan bir araba vardı. Ben ondan kaçmak için direksiyonu sağa kırdım. O kaza o araba yüzünden oldu. Eğer benim biraz olsun iyi olmamı istiyorsanız bana o arabanın şoförünü bulun."

"Baran. Kabullenmek zorundasın."

"Siz kabullenin o zaman!"

Sinirle ayağa kalktığımda komodinin üzerinde duran kolyeyi fark ettim.
Geçen yıl doğum gününde ben almıştım ve mecbur kalmadıkça çıkarmıyordu.
Kolyeyi oradan alıp kimseye bir şey söylemeden evden çıktım.

Nereye gittiğim belliydi.

Lavinia Orgun

D.T: 10.06.1997

Ö.T: 07.06.2020

Telefonumun ekranını açıp ekranına baktım.

15:27
10 Haziran Çarşamba

"Doğum günün..."

Üzerimdeki kot ceketin cebinden evden çıkarken aldığım kolyeyi çıkardım.
Üzerimin toprak olmasını umursamadan diz çöküp yeni kapatılmış mezarın üzerinde ufak bir boşluk açıp kolyeyi oraya bıraktım ve tekrar kapattım.

"Doğum günün kutlu olsun..."

Tanıştığımızdan beri ne zaman doğum gününü kutlasak "Yaptık işte doğmak gibi bir hata. Neden kutluyoruz ki" Derdi ve bu sefer 'Doğum günün kutlu olsun' dileğim havada kalmıştı.

Siyah Gitar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin