61. "Karmaşık"

88 6 9
                                    

Siyah Gitar
61. Bölüm

12 Yıl Önce

"Nerede kaldı seninki?"

"Bilmem, gelir şimdi. Evrakları imzalıyordur."

Pelin'in sorusuyla bakışlarımı sınıfın kapısına çevirdim. Üniversite sınavına bir aydan az bir süre kalmıştı ve sınav benzeri denemeler yapılıyordu.

Bir süre sonra elinde kalemiyle Karan sınıfın kapısını açıp çıktı.

Yüzünün düşüklüğünden sınavın kötü geçtiği anlaşılıyordu.

"Nasıl geçti?"

Derin bir nefes alıp oturduğum deri koltuğun hemen yanına kuruldu ve ellerimi elleri arasına aldı. "Her zamanki gibi. Ben bu kafayla gidersem üniversite filan kazanamam abi."

"Niye öyle diyorsun ya. Hallederiz bir şekilde."

"Nasıl halledelim güzelim? Üç haftada matematik dehası olamayacağıma göre..."

"Lavi, ben bir Ersin'e bakıp geleyim."

Pelin yanımızdan kalkar kalkmaz Karan kolunu kaldırıp beni kendine doğru çekti. "Ben öyle ya da böyle bir şekilde okurum... Önemli olan senin kazanman. Teyzen sınavı kazanamazsan seni evden atacak gibi."

"Daha ne okumam gerektiğini bile bilmiyorum..." Elimden tutup ayağa kaldırdı ve birlikte dışarı çıktık.

Dershanenin arkasına geçip sırtımızı bina duvarına yaslayıp oturduk. Dershane öyle bir yerde konumlanmıştı ki buradan bütün sahil şeridi görünüyordu.

"Karan."

Burnunu saçlarıma yasladı, derin ve uzun bir nefes alıp, "Söyle çiçeğim."

"Aynı üniversiteyi tutturamazsak ne olacak?"

"Onu da o zaman düşünürüz güzelim. Eve gidelim mi?"

"Olur." Karan elimi bırakmadan ayağa kalkıp benimle birlikte arabaya doğru yürüdü. Elimi bir süreliğine bırakıp arabaya biner binmez elimi tekrar kavradı.

Sokağa girip arabayı park ettikten sonra yine el ele Karan'ın evine girdik.

Çantaları kapının yanına bırakıp sarmaş dolaş bir halde koltuğa oturduk.

"Psikolojinin yanında yan dal olarak tıp branşı okuyabiliyormuşum."

Aramızdaki sessizliği Karan'ın bozmasıyla gülümsedim. "Şey diyormuşum, kadın doğum oku."

"Aslında olabilir."

"Karan şaka yapmıştım."

Kollarını arkamdan geçirip karnımın üzerinde birleştirdiğim ellerimin üzerine koydu. "Ben ciddiyim. Bir gün bu ellerinin altında başka bir kalp daha atacak ve biz onun için başka bir doktora gerek duymayacağız."

"Evleneceğimizden nasıl bu kadar eminsin? Daha annenleri bile tanımıyorum."

"Tanımaya gerek insanlar değiller. Boş ver. Beni tanısan yeter."

Siyah Gitar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin