Geschreven door: Amy
Fabian en Nienke zitten hand in hand op een bankje in het park. Dat ze na al die tijd nog steeds onwijs verliefd zijn op elkaar zijn ze allebei blij mee. Nienke moet nog steeds wennen aan het feit dat Fabian nog echt leeft. Ze had zich er al helemaal op ingespeeld dat Fabian dood was en dat ze dus nooit meer zo gelukkig zou gaan worden. Toch is hij er nog en dat is het grootste geschenk op aarde. Hun liefde gaat verder dan enkel verliefd zijn, nee het is veel meer dan dat. Beste maatjes, clubgenoten en elkaars liefdes. Wat wil je nog meer. 'Nien, nu de club is opgeheven hebben we eindelijk volledig de tijd voor elkaar. Zullen we anders voordat ons examenjaar begint even lekker een weekje op vakantie samen?'. Nienke kijkt hem verrast aan: ja, wil je dat? Fabian moet lachen. 'Wat denk jij nou gekkie, ik wil niets liever'. Nienke vliegt hem om de hals en geeft hem een kus. 'Oké laten we gaan boeken dan'. Ze trekt Fabian overeind en samen lopen ze vrolijk naar huis.
Amber en Joyce zijn knappe jongens aan het spotten in een tijdschrift. Sinds het super druk is in het huis qua mensen is de kamerverdeling ook veranderd. Amber is bij Joyce en Patricia op de kamer komen liggen en sinds toen zijn ze onafscheidelijk geworden. Nienke vindt dat wel lastig merkt Amber af en toe want hun vriendschap is iets wat verwaterd. Ze merkt toch dat Joyce en Patricia beter bij haar passen qua interesses en gespreksonderwerpen. Patricia komt de kamer ingelopen en gaat bij hen zitten. 'Knappe jongens aan het spotten?'. De meiden knikken. 'Wordt het niet tijd voor een liefde in jullie leven'. Amber lacht. 'Nou dan moet ik het verder zoeken dan in dit huis'. 'En Appie dan?' vraagt Patricia. 'Nee Ap en ik zijn vrienden meer niet. Maar ik ben wel toe aan een vriendje'. Joyce knikt instemmend: jup ik ook, jij hebt Robbie tenminste. Patricia schudt haar hoofd: sinds een uur geleden niet meer. Amber en Joyce schrikken en kijken haar verbaasd aan. 'Wat zeg je?'. 'Ja we hebben er een punt achter gezet. We hebben elkaar toch te lang niet gezien toen ik in Amerika zat en we merken dat het nu enkel vriendschap tussen ons is'. 'Oh naja wel goed dan toch?' vraagt Amber. 'Ja ik ben toch verliefd op iemand anders'. Weer kijken Joyce en Amber haar verbaasd aan. 'Op wie?' vraagt Joyce. 'Dat gaat jullie niks aan, en daarnaast is ie bezet dus het wordt toch niks'. 'Woont ie in dit huis?' vraagt Amber waarop Patricia knikt. 'Toeeeeee zeg het alsjeblieft'. Patricia moet lachen om de nieuwsgierige gezichten van haar twee beste vriendinnen. 'Oké het is Jeroen'. 'JEROEN?!?' vragen de meiden in koor. Patricia moet nog harder lachen. 'Ja sorry, kan ik er wat aan doen. Alleen wil ik Noa niet in de weg staan, dus als het wat gaat worden moet het vanuit Jeroen komen en niet vanuit mij'. 'Dat is wel lief van je Patries' zegt Joyce. 'Tja, nou goed laat mij eens die knappe mannen zien?' vraagt Patricia wijzend naar het tijdschrift. Amber laat haar het vol enthousiasme zien waarop de andere twee weer in een deuk liggen.
Noa is voor twee weken naar Roemenië toe. Hier wonen sinds kort haar adoptieouders en die heeft ze al te lang niet gezien. Wel vindt ze het lastig om Jeroen zo lang te missen maar gelukkig is hun relatie daar sterk genoeg voor. Nog twee weekjes aftellen. Jeroen zit verveeld op bed met een tennisbal te spelen. Mick kijkt naar hem vanaf zijn eigen bed. 'Scheelt er wat?'. Jeroen schudt zijn hoofd: ik mis Noa alleen en ze is nog maar net weg. 'Komt wel goed. Voor je het weet is ze er weer'. Jeroen knikt en dan komt Robbie de kamer ingelopen. Hij ziet er nogal depressief uit. 'Zo wat is er met jou gebeurd? Te lang geen seks gehad met die rooie ofso?' lacht Jeroen om zijn eigen grapje. Robbie gooit een boek naar hem. 'Nee natuurlijk niet, het is uit'. Mick gaat rechtop zitten: uit? waarom dan? 'Elkaar te lang niet gezien. Het is beter zo'. 'Oké dan, wat jullie willen'. 'Dus je kan naar nummer 5 als je wilt' zegt Jeroen lachend tegen Mick. 'Haha heel grappig, ik ben toch met Sofie'. 'Ja maar voor hoe lang dat weet nooit iemand'. Robbie moet lachen: dat is wel waar. 'Ik zou het wel weten hoor' zegt Jeroen. Mick kijkt hem niet begrijpend aan: wat? 'Nou Patries of Sofie, Sofie ziet eruit als een kleuter, maar Patries is echt een lekkerding. Ga ervoor'. Mick lacht: jij die Patries een lekkerding vindt? Jeroen knikt. 'Dat we het nooit konden vinden met elkaar zegt niet dat ik haar niet knap vindt'. 'Dat is waar' zegt Robbie. Het is stil. 'Potje voetballen?' vraagt Mick na een tijdje. Jeroen en Robbie knikken en ze lopen naar buiten.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...