Hoofdstuk 14 - Mick

72 0 0
                                    

Geschreven door: Fran

"Mick, wat heeft dit te betekenen?", vraagt Sofie ongerust aan Mick. Mick en Amber laten hun handen los. "Is dit wat ik denk dat het is? Mijn vermoedens waren dus toch juist?", gaat Sofie verder. Ze krijgt tranen in haar ogen. Mick wil beginnen praten maar Sofie gaat er tussen. "Kijk, eerst en vooral vind ik het kei-laf van jou dat je dit mij niet gewoon hebt gezegd, maar dat ik jou moet betrappen. Ten tweede vindt ik het kei-laf van Amber om als vriendin een mes in mijn rug te steken, jou vriendin Patricia kan er ook wat van trouwens. En ten derde het is gedaan tussen ons, uiteraard, ik wil je niet meer zien", zegt Sofie op een hoge toon om te laten zien dat zij boven Mick staat. Sofie is een zeer slimme meid, die altijd het beste wil geven van zichzelf. Als het erop aankomt, wil ze haar niet laten kennen. Noa loopt mee met Sofie, terwijl ze begint te praten: "Jullie 3 zijn echt niet te vertrouwen".

"Dit was makkelijker dan ik dacht", zegt Mick tegen Amber nadat Sofie en Noa naar binnen zijn gelopen. "Ik vindt het zeker niet leuk voor Sofie, maar nu kan jij meer bepalen wat jijzelf wilt", begint Amber. "Wie je ook kiest, ik wil dat je weet dat ik en Joyce elkaar hierover hebben gesproken en dat wij het hebben uitgepraat". "Hoe was het met Appie gisteravond?", vraagt Mick zich af. "Ik zal eerlijk zijn, ik vond het keitof. Appie had mij verrast in de tuin met een picknick. Er waren ook kaarsjes en een achtergrondmuziekje. Maar, wij hebben niet gezoend", vertelt Amber. "Dus dan zal jij ook moeten kiezen?". "Ik ben terug verliefd op jou, met Appie was dit inderdaad een afspraakje, maar niet met bedoelingen", legt Amber uit. Amber en Mick kletsen nog even na in de tuin.

"Wat zeg je daar? Noa heeft Jeroen betrapt met Patricia en het is uit, en jij hebt Amber en Mick betrapt en jullie zijn ook uit elkaar?". Nienke kan haar oren niet geloven als Sofie dit haar vertelt aan de telefoon. "En toch is het waar", huilt Sofie. "Vind je het goed dat Noa bij mij slaapt tot dat jij er terug bent? We kunnen elkaars steun goed gebruiken". "Ja tuurlijk, doe Noa veel groetjes en geef haar een dikke knuffel. Ik zal eens met Amber praten als ik thuis ben", vertelt Nienke geschrokken. Sofie vindt het goed en ze sluiten het gesprek af. "Wat is er?", vraagt Fabian bezorgd. "Ja, Jeroen heeft Noa bedrogen met Patricia en Mick heeft Sofie bedrogen met Amber", vertelt Nienke terwijl ze het zelf eigenlijk niet kan geloven. "Dit had ik niet verwacht... Ik zal met Mick praten als we thuis zijn. Nien, het komt allemaal goed", vertelt Fabian. Ze hebben besloten hun reis niet te verzieken vanwege het gedoe in Het Huis, dus gaan ze naar het strand. Het is daar elke dag mooi weer en ze genieten van het lekker eten en het klein zwembadje die ze hebben geboekt bij het huisje.

"Noa slaapt bij Sofie vanavond, waarschijnlijk om hun gedachten te verzetten. Dus als jij wilt, mag je vanavond hier slapen", zegt Mara tegen Matthijs wanneer ze aan het fietsen zijn. Matthijs vindt dit goed. Matthijs en Mara zijn nogal een sportief koppel. Koppel zou ik het nog niet zozeer noemen, ze zijn aan het daten.

"Willen jullie nu eens iets weten? Mick en Sofie zijn uit elkaar", vertelt Amber tegen Joyce en Patricia wanneer ze binnenkomt in de meidenkamer. "Oh, dat is een pluspunt", vertelt Joyce opgelucht. "Ik heb verteld tegen Mick dat, wie hij ook kiest, wij vriendinnen zullen blijven", begint Amber. "Ik hoop ook dat dit zo blijft", vertelt Amber al vragend. "Ja zeker, ik zou niks liever willen", vertelt Joyce haar. "Oké, zullen we gaan skeeleren, het is mooi weer buiten", vraagt Patricia. "Oh ja, leuk!", zegt Amber en ze maken zich met 3 klaar om te gaan skeeleren.

Terug thuis aangekomen staat Mick de 3 meiden op te wachten. Mick is nogal zenuwachtig. "Wat is er Mick?", vraagt Patricia om het gesprek op gang te laten komen. "Ik...", begint Mick. "Ja?", voegt Patricia eraan toe. "Ik denk dat ik heb gekozen... Of ja het is niet een kwestie van kiezen, want jullie zijn geen keuzes. Maar ik denk dat ik weet met wie ik verder wil...", vertelt Mick nogal zenuwachtig.

Wie zou Mick kiezen?

Nienke en Fabian zijn aan het wandelen op het strand. Ze willen op een rustige plaats gaan zitten, waar niet veel mensen komen. Als ze een plaats hebben gevonden, zetten ze hun picknick in het midden en leggen ze 2 handdoeken op het zand, waar ze vervolgens op gaan zitten. Er is een baby aan het huilen en beetje verderop, er is blijkbaar iets gebeurd maar Nienke en Fabian kunnen niet zo goed zien wat. Ze zien wel een strandwachter lopen naar de moeder met de baby. Als Nienke goed naar die strandwachter kijkt, lijkt ze hem toch te herkennen. "Fabian?", zegt Nienke voorzichtig. "Ja, Nien, wat is er?". "Ik denk dat ik, of wij, die strandwachter kennen, kijk eens goed?, zegt Nienke met een verontrustende blik. "Oh, dit meen je niet?", zegt Fabian. "Ja, het is...". "Jimmy!", roepen ze allebei in koor. Jimmy hoort zijn naam waardoor hij rond zich probeert te kijken. Hij merkt na een tijdje Fabian en Nienke op. Maar wat er dan gebeurt zouden Nienke en Fabian nooit kunnen raden...

Wat zal er gebeuren? Zou Jimmy op Fabian en Nienke afstappen, of zit er iets anders aan te komen?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu