Geschreven door: Amy
Amber, Joyce en Patricia stormen lachend hun kamer in en springen vervolgens op het bed van Patricia. Zo nieuwsgierig als Amber en Joyce zijn kijken ze afwachtend naar Patricia. 'Nou kom op, vertel wat er is gebeurd!' zegt Amber lichtelijk gestrest. Ze wil zo graag weten wat er tussen haar en Jeroen is gebeurd. Het zal vast niet veel zijn want Jeroen heeft gewoon een relatie met Noa. Die zal haar nooit bedriegen. Toch? 'Oké, nou Jeroen kwam dus opeens m'n kamer binnen en ik keek daar eerlijk gezegd nogal van op. Maar hij wilde kijken hoe het met me ging. Toen zei ik dat ik dat nogal vreemd vond aangezien hij me nooit heeft gemogen. Hij moest lachen maar gaf me ergens wel gelijk. Toch geeft hij om me hoe erg we ook verschillen. En oh ja, hij noemde me een knap ding dat ik dacht van: flirt je nou met me?'. Patricia stopt na die zin met praten en Joyce en Amber kijken haar allebei fronsend aan. 'Een knap ding?' vraagt Joyce lachend. Patricia knikt: ja gek he? 'Nogal ja'. 'Maar goed, is dit wat er is gebeurd of is er meer dan dat gebeurd?' dringt Amber aan. 'Nou we waren gewoon aan het praten op mijn bed en we zaten best dicht tegen elkaar aan. Hij heeft me ook een stuk of tien keer omhelst wat me een fijn gevoel gaf. Alleen toen was het een tijdje stil en onze hoofden gingen langzaam naar elkaar toe...'. Patricia vertelt het alsof ze in een spannende film zitten waardoor de andere twee moeten lachen. 'Ja en toen? Hebben jullie gezoend?' vraagt Amber het nieuwsgierige aagje. Patricia schudt haar hoofd: nee helaas niet maar ik kon het gewoon niet. 'Wat? Heb jij afgehouden?' vraagt Joyce. 'Jep, ik wil geen valse hoop krijgen'. Amber knikt: ik snap je wel, hij heeft gewoon een relatie met Noa. 'Precies, we waren bijna aan het zoenen maar toen draaide ik voorzichtig mijn hoofd weg en zei ik dat we het beter niet konden doen. Ik leek een teleurstelling bij hem te zien maar hij voelde zich volgens mij ook erg ongemakkelijk. Hij zei niks meer en verliet de kamer'. 'Nou zeg, lekker aardig' zegt Amber. 'Tja, ik hoop gewoon wel dat het wat kan gaan worden tussen ons maar dan wil ik wel dat Noa uit beeld is'. Joyce knuffelt haar beste vriendinnetje. 'Dat doe je goed Peetje, wij steunen je, hoe dan ook'. Amber knikt instemmend en dan besluiten ze om te gaan slapen.
De volgende ochtend zitten alle Anubis bewoners aan de ontbijttafel op Patricia na. Ze had wat moeite met haar bed uit komen. Na tien minuten komt ze dan eindelijk beneden en meteen voelt Jeroen zich nerveus. Wat doet Patricia opeens met hem? Dit gevoel heeft hij nog nooit bij haar gehad. Ze gaat tegenover hem zitten en smeert een broodje. Jeroen kan zijn ogen niet van haar afhouden. 'Mag ik de jam?' vraagt Appie aan Jeroen. Geen reactie. Appie zucht. 'JEROEN !!!'. Hij schrikt op en kijkt hem vragend aan: he wat? 'Of ik de jam mag' zegt Appie geïrriteerd. 'Uh ja.. sorry was even in gedachten'. 'Dat merkte ik ja'. 'Misschien moet Noa maar snel terug komen, dan hoef je niet continu aan haar te denken' lacht Mick. Jeroen zet een gemaakte glimlach op en knikt: ja misschien wel ja. Jeroen kijkt naar Patricia die ook naar hem kijkt. Ze kijken elkaar nerveus aan en dan wordt Patricia aangetikt door Amber. Ze fluistert: Jeroen kijkt continu naar je. 'Echt?. Amber knikt en knipoogt naar haar. 'Go for it'.
Nienke en Sofie zitten die middag in de tuin te picknicken. Even een gezellig momentje met z'n tweetjes. Ze trekken veel naar elkaar toe de laatste tijd. 'Zag jij hoe Jeroen en Patricia vanochtend naar elkaar keken?' vraagt Nienke. 'Nee hoezo?'. 'Het leek wel alsof ze ergens zenuwachtig voor waren en ze bleven elkaar maar aankijken. Zou er wat tussen de twee zijn?'. Sofie schudt resoluut haar hoofd. 'Nee joh, Jeroen is gek op Noa. Als hij haar pijn doet vermoord ik hem'. Nienke, zij en Noa zijn echt heel goed met z'n drietjes. Een beetje het tegenovergestelde groepje van Amber, Patricia en Joyce. Mara zit er een beetje tussenin maar die is vooral veel samen met Matthijs. Het zal hen dan ook niks verbazen als daar een relatie uit stand komt. Daarnaast zijn ook Mick, Jeroen, Appie en Robbie echt een vast viertal en gaan Fabian en Danny veel met elkaar om. Nienke neemt een slok van haar jus. 'Ik weet niet, het voelt gewoon niet goed'. Sofie legt als geruststelling een hand op Nienke haar schouder. 'Nien maak je geen zorgen. Jeroen en Noa blijven voor altijd bij elkaar. Dat ziet iedereen toch?'. Nienke knikt voorzichtig. 'Ja daar heb je wel gelijk in'. 'Nou hier een donut' zegt Sofie die hem lachend in Nienke's mond duwt. Nienke moet ook lachen en eet ervan. Toch zit het haar niet helemaal lekker.
Noa heeft het naar haar zin in Roemenië. Vooral veel zonnen en lekker vaak de stad in om te shoppen. Ze mist Jeroen wel enorm maar ze wilt zich nu even focussen op haar adoptieouders en gewoon even lekker van deze vakantie gaan genieten. Noa loopt het strand op en zoekt een goed plekje om haar handdoek neer te leggen. Als ze ligt smeert ze zich in, pakt ze een tijdschrift, doet haar muziek oortjes, haar zonnebril op en dan is het tijd om te relaxen. Of toch niet? Want Noa hoort een appje binnen komen en als ze ziet wat daar in staat valt haar mond open van verbazing...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...