Hoofdstuk 76: Gemengde gevoelens

51 1 1
                                    

Geschreven door: Fran

"Wat doe je gek?", zegt Patricia als ze bruusk de zoen stopgezet heeft. Amber weet niet wat ze moet zeggen, maar daar heeft Patricia helemaal geen problemen mee. "Kijk Amber, dit lukt zo niet verder. Ik moet nu gaan", zegt Patricia verward en zet het op een lopen voor Amber er nog wat van kan zeggen.

Nienke voelt zich ellendig. Ze had echt gedacht dat het wat zou kunnen worden met Matthijs. Als de bel gaat droogt ze haar tranen af en rent ze naar het lokaal waar ze het volgende uur les heeft. Gelukkig heeft ze vandaag geen les met Matthijs, want dat zou ze er echt niet bij kunnen hebben. Aangekomen in het lokaal gaat ze zitten en komt Noa vervolgens naast haar zitten. Die ziet natuurlijk meteen dat Nienke gehuild heeft en vraagt dus wat er aan de hand is. "Nou...", begint Nienke maar Ellie onderbreekt hun: "Voor we beginnen met de les wil ik jullie eerst wat meedelen...". Nienke kijkt naar Noa en zegt dat ze het wel in de pauze zal vertellen, waarbij Noa knikt.

Tijdens de pauze gaat Nienke, met Noa achter haar aan naar de kantine om wat te gaan drinken. Als ze in de zetel zitten en Nienke van haar sapje drinkt, kijkt Noa haar doordringend aan: "Nou, ga je me nu eindelijk vertellen wat er dwars zit?". Als Nienke begint te vertellen, komt Matthijs de kantine ingelopen, samen met Mara. Nienke kijkt hen sip aan, waarna Noa al een beetje meer begrijpt wat er aan de hand is. Nienke fluistert dan ook wat er gebeurd is, waarbij Noa het begrijpt. "Dit meen je niet...". Nienke knikt wat verlegen. Noa kan haar oren niet geloven, maar heeft er alle begrip voor.

De bel gaat, waarbij iedereen terug naar zijn of haar lokaal gaat. Een paar bewoners hebben de komende 2 uren Nederlands van Mevrouw van Engelen. Nienke en Noa kletsen nog wat op de achterbank door, terwijl Mara, Sofie, Joyce en Fabian opletten, zoals altijd. Mick en Jeroen liggen zowaar bijna te slapen.

In de middagpauze gaat Amber, zo rap als ze kan, naar de meiden-wc. Ze voelt zich er wat raar over wat er deze ochtend met Patricia is gebeurd. Terwijl ze op de wc zit hoort ze Jill en Appie de wc binnenlopen, ze hebben duidelijk ruzie, en dan nog wel over haar! "Ja, ik weet best dat je Amber veel knapper vindt dan mij. Niet moeilijk als je haar telkens aangaapt!". "Ik vind Amber inderdaad knap, en ik ben een hele tijd verliefd op haar geweest. Dat klopt. Maar sinds ze mij heeft verlaten voor Mick is dit ook voorbij tussen ons. En ik heb toch ook iets met jou", legt Appie uit aan Jill. "En wat nu als Amber je niet had verlaten? Dan waren wij nooit samen geweest! Of nee, wat als Amber terug naar jou kruipt, zou je haar dan accepteren en mij laten vallen? Want zo ziet het er naar uit ja!", roept Jill nog harder. Amber hoort Jill haar handen wassen en terug naar buiten lopen. Als Amber een tijdje niets hoort, denkt ze dat de kust veilig is om uit het toilethokje te komen, maar niets is minder waar. Appie staat daar zijn tranen in te houden in het hoekje van de meiden-wc. Appie schrikt als hij Amber ziet, want hij had niet verwacht dat, zojuist Amber, alles gehoord heeft. Amber blijft wat staan aan de deur van het toilet, maar voor Appie iets kan uitleggen loopt Amber naar Appie toe en zoent ze hem vlak op de mond. Ze zoent hem lang, zeer lang, en voor ze het zelf beseft heeft ze haar tong in zijn mond zitten. Appie wilt Amber eerst wegduwen, maar herinnert zich dan dat hij zeer lang verliefd geweest was op haar, en nog altijd een zwak voor haar heeft. Hij zoent haar mee, en voor hij het dan weer beseft heeft hij zijn hand op Amber haar billen gelegd en wrijft hij er sensueel over. Dan stopt Amber de zoen en kijkt ze hem diep in de ogen aan. "Meende je dit wat je zojuist zei?", fluistert ze hem toe. "Wat?", vraagt Appie zich verlegen af. "Ja, het voelde net alsof je mij wilde voor de rest van je leven maar dat ik jou heb laten zitten voor Mick. Ik ken jou ondertussen al een beetje Ap". "Nou ja, dat weet je toch. Ik ben al zeer lang gek op je en dit blijft toch altijd een beetje", legt Appie haar uit. Amber zwijgt. Appie kijkt haar aan maar voor hij nog iets kan zeggen loopt Amber naar de deur. "Wat ga je doen?", roept Appie haar na. "Ik ga naar huis, ik meld me wel ziek ofzo". Voor Appie nog iets kan zeggen loopt Amber naar de uitgang van school, neemt ze haar fiets en fietst ze zo rap ze kan naar huis. Nu heeft ze Mick niet 1x , maar 2x bedrogen. En daar bovenop weet ze niet meer wat ze voelt, en voor wie ze wat voelt.

Als school gedaan is, fietst iedereen naar huis. Mick heeft zich al afgevraagd waar Amber uithangt, maar niemand heeft hem wat wijzer kunnen maken. Ook Appie zwijgt erover, omdat hij anders Jill ongerust zou maken. Thuisgekomen gaan Patricia en Joyce naar hun kamer, om te kijken of Amber daar is. Als ze binnenkomen, zien ze een huilende Amber onder de dekens liggen. Joyce vindt het gek, maar Patricia voelt zich er niet goed bij. Als Joyce vraagt wat er aan de hand is, vraagt Amber of ze Patricia onder 4 ogen kan spreken. Dat doet Patricia dan maar, ook omdat ze het opgelost wilt hebben, en gewoon verder kan gaan met haar leven, met Jeroen. Als Joyce weg is, begint Amber te praten: "Het spijt me dat ik je dit heb aangedaan. Ik had laatst een paar dromen, over dat wij wat hadden, en zo begon alles een beetje. Ik weet niet waarom me dit bezielde, maar ik dacht dat het goed was. Ik heb me duidelijk vergist. Ik hoop gewoon dat je me dit kunt vergeven, en kunt zwijgen tegen Mick, tegen Jeroen, tegen iedereen. Dat we kunnen doen alsof dit niet heeft plaatsgevonden", legt Amber uit in één ruk. Patricia kijkt haar aan en weet eerst niet wat zeggen maar besluit toch om het volgende te zeggen: "Kijk Amber, het is inderdaad niet leuk wat er is gebeurd. Ik was al bang dat dit onze vriendschap zou verpesten, maar ik wil je vergeven en ik wil dit achter ons laten, zodat we terug een goede vriendschap kunnen hebben". Amber kijkt haar aan en wilt haar een knuffel geven maar Patricia deinst terug: "Je gaat me toch niet weer zoenen, hé?", lacht ze. "Nee joh, dit is verleden tijd", lacht Amber terug. Ze praten nog wat met elkaar, en hebben besloten, dat wat er tussen hen is gebeurd, dat ze dit achter zich willen laten, en willen verdergaan met hun goede vriendschap. Al heeft Amber kleine twijfels, wilt ze dit dan toch liever. Nu hoeft Amber zich al minder zorgen te maken, nu spookt juist nog Appie in haar hoofd.

Als de bewoners gegeten hebben zitten ze met z'n allen te chillen in de zetel. Joris en Yasmine willen op het familiefeest van de Rodenmaars een goede indruk nalaten, dus ze hebben besloten wat te kopen voor Marijke. Ze kijken samen met Trudie in een paar tijdschriften, op zoek naar ideeën. Als Amber de trap opgaat trekt ook Appie zich terug in zijn kamer. Hij wil kost wat het kost weten wie en wat hij wilt. Daarom gaat hij ook naar boven zonder dat iemand het merkt. Aangekomen op de gang klopt hij op Amber haar deur, waarna hij binnen gaat. Daar ziet hij een naakte Amber staan, of niet helemaal naakt, ze heeft juist nog een handdoekje rond zich gewikkeld, omdat ze zo meteen in de douche wilde gaan. Hij doet, zo snel Appie het kan, zijn ogen dicht, en ook Amber weet even niet wat ze moet doen. "Wat is er Appie? Waarom kom je mijn kamer binnengestormd?", vraagt Amber zich dan ook af achter een tijdje. "Nou... Ik... Ik wilde gewoon bij je zijn, even praten", stamelt Appie. Amber kijkt hem wat aan: "Praten?", lacht ze en besluit dan Appie mee te trekken naar de badkamer, daar doet ze de deur op slot. Appie is er wat opgewonden van geworden, dus zodra Amber zich omdraait begint Appie haar te zoenen in de nek. Amber giechelt waardoor Appie opkijkt en ze zo dicht bij elkaars lippen staan waardoor ze elkaar direct zoenen. Het zoenen gaat verder en Ambers handdoekje valt op de grond. Appie kijkt op: "Wat ben jij knap", fluistert hij haar toe. Amber trekt Appie zijn shirt omhoog en gooit hem op de grond. Appie doet de rest van zijn kleren vliegensvlug uit en zet Amber op de wasbak. "Nou, jij bent anders ook een lekkerding hoor", fluistert Amber hem toe en ze zoenen giechelend verder. Het gaat steeds intenser, Appie dringt bij Amber binnen op de lavabo en ze genieten kort, maar krachtig van elkaar. Nadien gaan ze ook even kort in de douche. "Amber, je bent echt geweldig", zucht Appie van genot. "Jij ook hoor, ik heb me nog nooit zo spannend gevoeld", zegt Amber hem lachend toe. Ze geven elkaar nog wat kussen op de mond, maar diep vanbinnen schamen ze zich wel een beetje omdat ze allebei iemand kwetsen.

Intussen is Jill naar Appie op zoek gegaan.

Als ze uit de douche komen en ze hun kleren (Appie zijn kleren en Amber haar pyjama) terug aan hebben geven ze elkaar nog wat grote knuffels, tot ze iemand horen roepen: "Appie, waar ben je?". "Oh, dat is Jill!", fluistert Appie nerveus. Ze weten beiden dat het voor Appie te laat is om uit de badkamer te lopen, aangezien Jill al in de meidengang is. Appie doet het raam dan ook open maar wordt tegengehouden door Amber: "Weet je zeker dat je dit wilt doen? Is levensgevaarlijk joh!". "Ik heb geen keuze Ambie-Bambie", waarbij Amber lief naar hem glimlacht, "maar ik doe voorzichtig. Het is nog geen 10 uur dus ik vertel Victor en Jill wel dat ik een eindje was gaan fietsen", legt Appie fluisterend uit. "Oké, doe voorzichtig!". Ze geven elkaar nog een luchtig kusje en Appie springt dan uit raam. Maar voor Amber het raam kan dichtdoen, wordt er geklopt op de deur. Amber doet de deur uit het slot, en doet hem open: "Heei, heb jij Appie gezien?", vraagt Jill haar.

Zal Jill hun spel doorhebben? Zal Appie het Victor en Jill kunnen wijsmaken dat hij een eind was gaan fietsen? Staan er relaties op het spel?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu