Geschreven door: Fran
Vandaag is de dag dat de club verder gaat met de laatste proef van het raadsel waar er een vloek op rust. Ze moeten namelijk op zoek gaan naar iets dat lijkt op een sleutel, die ze dan in de wand moeten steken. Aangezien de wand een opening heeft, weten ze perfect hoe die sleutel eruit moet zien. Of sleutels, want ze hebben er 6 nodig. 6 staat voor het aantal leden van de club.
Nienke en Fabian zijn al vroeg op samen met Appie en Jeroen om de sleutels te gaan zoeken. Ze gaan zo dadelijk en zo subtiel mogelijk Patricia en Amber gaan wakker maken, die bij hun vriendjes hebben geslapen. Joyce is al vroeg het huis uit, want die wilde haar hoofd even leeg maken vanwege de afgelopen dagen, dus heeft ze besloten om samen met haar broer Joris wat te gaan sporten. Zo hebben Nienke en Fabian geen uitleg verschuldigd als ze zo meteen gaan beginnen met de laatste opdracht.
Als Appie de kamer binnenkomt van de meiden, ziet hij Amber naakt liggen omringd door Mick. Hij kijkt wat onwennig maar besluit haar toch wakker te maken want het moet even. Hij sluipt naar haar toe maar in plaats van haar even wakker te maken, kijkt hij haar diep en dromerig aan. Dromerig als in iets van wat ze samen al hebben meegemaakt. Hun zoen in het derde jaar, hun vriendschap die opengebloeid is grotendeels door de club, alles wat ze samen voor de club hebben gedaan: vers aarde op het kerkhof gaan halen, purperen paarse lotus gaan jatten in een speciale bloemenwinkel, te veel om allemaal op te noemen,... Appie denkt na over al die momenten tot het punt dat Amber hem vraagt wat hij daar staat te doen. Als ook Mick wat geluiden maakt is Appie bang dat hij gezien wordt door hem, waardoor hij zich onder het bed verstopt. Maar als hij na een vijftal minuten geen stem van Mick heeft gehoord piept hij van onder het bed uit. Amber kijkt hem vragend aan maar door Appie zijn handgebaren weet Amber dat het tijd is voor de club. Ze gaat, met haar badjas aan, mee met Appie naar de badkamer. Daar legt Appie haar uit dat ze zo meteen gaan beginnen zoeken achter de zes sleutels . Amber begrijpt het en wilt zich beginnen klaarmaken in de badkamer, maar ziet Appie achter haar in de spiegel naar de grond staren. "Ap, is er wat?", vraagt Amber hem dan ook. Appie loopt naar Amber toe, neemt haar handen vast en begint te vertellen: "Nou kijk Amber, ik moest gewoon denken aan wat wij allemaal al hebben meegemaakt, en als ik je daar zo zie liggen, met Mick, dan heb ik daar soms een minder leuk gevoel over. Ik ben denk ik...", maar dan stopt hij ineens met vertellen. "Wat ben je?", kijkt Amber hem bezorgd na al weet ze een klein beetje waar het over gaat. "Ik ben nog niet over je, Amber, en dat zal nooit gebeuren ook", zegt Appie in één ruk. Amber kijkt hem aan maar weet niet wat zeggen. Ook kijkt Appie haar aan zonder nog een woord te zeggen. Zo staren ze eindeloos naar elkaar.
Trudie en Victor staren voor zich uit naar een advertentie. Het is een advertentie van hun toekomstige huis. "Weet je het zeker?", vraagt Trudie hem. "Heel zeker", zegt Victor en hij pakt de telefoon. Hij toetst het nummer in en belt naar de eigenaar van het huis. "Goedemiddag, spreek ik met mijnheer Janssen?".
Mara, Sofie, Yasmine en Noa hebben elk hun kleed gepast die ze zullen aandoen voor de diploma uitreiking. Mara heeft een mooie oranje jurk aan, Sofie een lichtblauwe jurk met wat parels, Yasmine een aantrekkelijke lila-jurk en Noa een mooie gele jurk met wat kant. Ze zijn beiden hun kapsel aan het uitkiezen, wat nogal een moeilijke opdracht is. Ze willen elk wat krullen in hun haar, maar of die opgestoken wordt of het eerder losse krullen word dat weten ze nog niet, en wat met hun make-up?
Intussen zijn de 6 clubleden samengekomen in Nienkes kamer om aan de laatste opdracht te beginnen. Ze zitten in een kring rond elkaar met wat kaarsen en een deken. "Voor we beginnen wil ik jullie allen bedanken voor de afgelopen tijd die we samen hebben meegemaakt. Ik weet dat het niet altijd even gemakkelijk was, en er zijn dagen geweest dat het zelf tot ruzie aan uit ging", waarbij Amber en Patricia met een glimlach naar Nienke kijken, "maar ik hoop dat als dit afgerond is, we deze herinneringen meenemen naar de toekomst. De club heeft een speciale band opgebouwd met elkaar en ik vind dat deze gekoesterd moet worden". De club lacht naar elkaar waarbij iedereen Nienke gelijk heeft. "Het allerlaatste raadsel die wij nu moeten vervullen, gaat over het vinden van 6 sleutels. Iedereen zou één sleutel moeten vinden, die we dan in de muur moeten steken, in de volgorde van het lidschap in de club: Nienke-Fabian-Amber-Patricia-Appie-Jeroen", vertelt Fabian maar Appie gaat verder. "Als wij die sleutels in de muur hebben gestoken, komt er een piramidesteen uit diezelfde plek tevoorschijn en staan er coördinaten op de wand van de tombe", zegt Appie wijs. Amber geeft hem een por in zijn zijde: "wat slim van jou zeg", grapt ze erbij waarbij Appie haar terug port en Amber bloost. Jeroen en Patricia glimlachen op hetzelfde moment naar de twee grapjassen en kijken elkaar dan met een betrapte blik aan, het is duidelijk dat Jeroen en Patricia in de gaten hebben welk chemie er speelt tussen die twee.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...