Hoofdstuk 2: Vrienden of meer ?

109 1 0
                                    

Geschreven door: Fran


"Aan tafel!", roept Trudie vanuit de woonkamer. De bewoners van Het Huis Anubis komen met z'n allen bijeen om gezellig aan tafel te zitten. Vandaag zijn het pannenkoeken, want dat hebben de bewoners volgens Trudie verdient. Trudie bakt tenslotte toch de lekkerste pannenkoeken van deze aardbol. Iedereen zit gezellig te eten, tot Trudie opeens begint over dat Noa haar heeft gebeld om iedereen de groetjes te doen. "Vind je het niet al te lastig zonder Noa hier?", vraagt Joyce aan Jeroen. "Behalve dat ik nu meer vrije tijd heb voor de jongens begin ik der toch wat te missen, ja". "Ja, nu kunnen we rustig voetballen zonder dat er iemand ons wilt storen", voegt Robbie er aan toe en hij begint te lachen. "Ja, dat vind jij blijkbaar niet zo erg, hé?", mokt Patricia vanuit de andere hoek van de tafel waarna ze naar boven loopt, naar haar kamer.

KLOP KLOP

"Neen, laat me met rust!", schreeuwt Patricia naar de persoon die aan de andere kant van de deur van haar kamer staat. "Ik kom toch eventjes binnen", zegt Jeroen luidop tegen zichzelf. "Jeroen, wat doe jij hier?". "Ik zag dat je nogal overstuur wegliep... Gaat alles wel goed met jou, Patries?". Patricia zwijgt. "Het is niet omdat wij niet veel praten en het nu uit is met Robbie, dat je mij niks kan vertellen toch? Kijk, ik snap een beetje hoe jij jou voelt, nu Noa naar Roemenië is", begint Jeroen aan zijn gesprek. "Neen, dat is het niet. Het vuur tussen mij en Robbie is een beetje door Amerika geblust. Wij hadden het alle 2 al zien aankomen, waardoor wij wisten wat er ons te wachten stond", vertelt Patricia aarzelend. "Kijk Patries, je bent een knap ding, en dit weet jij zelf ook. Je zult wel nog iemand tegenkomen aan wie jij jou liefde kwijt kan, misschien is die zelf dichterbij dan je denkt". Hoe bedoelt Jeroen, dichterbij dan ik denk? Zou hij vermoeden dat ik gevoelens voor hem heb? (GEDACHTE VAN PATRICIA) "Hoe bedoel je? Dichterbij dan ik denk?", vraagt Patricia. "Daar kom je misschien nog vanzelf wel achter", vertelt Jeroen mysterieus. Jeroen gaat bij Patricia op haar bed zitten en hij begint haar te omhelzen. Patricia krijgt hele kriebels waardoor ze hem stevig omhelst. Na de omhelzing kijken ze elkaar diep in de ogen en er ontstaat een ijzige stilte. Wat zou die stilte betekenen? Is er een vonk overgeslagen tussen die 2? Zou Jeroen hetzelfde denken over Patricia, hoe zij over hem denkt?

Robbie en Mick staan al even aan de deur te luisteren, ze merken uiteraard ook dat het in de kamer opeens stil is. "Het zou toch niet?", vraagt Robbie zich fluisterend af tegen Mick. "Kijk, ik ben der al over heen, en zoals Patries zegt, we hadden het allebei zien aankomen, dus dat maakt niks uit, maar hoe zit het dan met Noa?", vult Robbie aan. "Dat zien we vanzelf wel", zegt Mick en die klopt aan en komt binnen. Jeroen en Patricia schrikken en vragen zich af waarom Mick en Robbie binnen komen. "Wij wilden vragen...". "Of Jeroen mee komt naar buiten om met ons te gaan voetballen". "Ik kan niet, ik moet nog huiswerk maken". "Ja, huiswerk, ik ken dit, geen vieze dingetjes doen met Patries é", reageert Mick er op. "Robbie?". "Ja, Patries?", zegt Robbie zenuwachtig terug tegen Patricia. "Ik wil je bedanken voor al die leuke dagen, maanden die wij hebben doorgebracht. Ik vind het zeer spijtig dat wij uit elkaar zijn gegroeid, maar het is eenmaal zo. Ik hoop dat we nog goede vrienden zullen blijven en dat jij nog de Robbie-paparazzi wil blijven van onze schoolkrant, ik wil je gewoon niet kwijt als mijn Kleine Robbie". "Tuurlijk, je zult mij nooit kwijt raken als Kleine Robbie en ook niet als Robbie-paparazzi, ik wil jou ook bedanken voor alles en ik wens jou ook het beste toe". Ze lachen naar elkaar, ook vooral omdat hun praatjes naar elkaar toe zijn gebleven. "Dan gaan wij maar, nog veel plezier é", lacht Mick. Patricia en Jeroen kijken verward naar elkaar.

In de tijd dat Jeroen met Noa is, is Jeroen veel rustiger geworden. Dit is ook de reden dat hij met mensen praat als hij denkt dat er iets is.

"Soms denk ik nog terug aan die tijd met ik en Mick", begint Joyce tegen Amber. Amber is met Joyce en Patricia zeer hecht geworden sinds zij terug zijn uit Amerika. 's Avonds vertellen ze vaak over hun eventuele problemen. Nu zitten ze gezellig in de woonkamer met een lekker kopje thee. "En wat mis je dan precies met Mick? De liefde of eerder de herinneringen?". "Allebei, denk ik. Ik weet niet of ik nog zozeer verliefd ben op hem, maar ik mis iets aan hem", vertelt Joyce terwijl ze aan het nadenken is. "Kijk, hij is natuurlijk met Sofie. Maar ik zou wel eens goed nadenken over wat je eventueel zou missen aan Mick, voor hetzelfde mis je gewoon de liefde met een persoon", vertelt Amber aan Joyce. Amber is er verzot van om mensen te helpen met hun problemen, vooral met liefdesproblemen. "Ja, ik vind het zeer fijn met jou en Patricia, maar soms mis ik Nienke. Gewoon met het feit, dat wij veel hebben meegemaakt", begint Amber. "Ja dat begrijp ik hoor, maar Nienke is ook closer geworden met Sofie? Aangezien dat Nienke met Fabian samen met Sofie en Mick aan dubbel-dates doen?", vraagt Joyce zich af. "Ja dat wel, weetje, we gaan elk onze eigen weg. Mijn interesses liggen dichter bij jullie dan bij Nienke heb ik gemerkt, en Nienke bij die van Sofie, en wij nemen dit elkaar niet kwalijk". Opeens komt Patricia de woonkamer binnengestormd. "Patries, was Jeroen bij jou?", vraagt Amber ongeduldig. "En hoe was het? Is er iets gebeurd?", voegt Joyce eraan toe. "Dit vertel ik jullie in detail in onze kamer, kom!". En ze stormen met z'n 3 naar boven. 

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu