Geschreven door: Fran
"Nou?", vraagt Fabian zich af. "Fabian, wat doe jij hier? Jij ging toch nog een tijdje in Spanje zitten met Nienke?", vraagt Mick zich af. "Ja, daarover. Ik wilde jou eens spreken Mick", vertelt Fabian waarop hij en Mick naar achteren gaan in de tuin. "Wat is er nu?". "Nou...", begint Fabian. "Ik en Nienke waren naar een partyclub in Spanje, en wij hadden iets teveel gedronken. Ik heb het er op 1 of andere manier uitgefloept dat ik met Joyce heb gezoend", gaat Fabian verder. "Alvast mijn excuses daarvoor, maar ik en Joyce zijn altijd al beste maatjes geweest en ze had mij verteld dat ze toch sterke gevoelens had". "Je moet mij jou excuses niet aanbieden hoor, ik ben gelukkig met Amber. Maar wat is er dan gebeurd?", vraagt Mick zich af. "Ik ben met Joyce een stukje gaan wandelen, en ze vertelde me meermaals dat ze gedroomd heeft over die avond dat ze mij heeft gezoend op het afscheidsfeestje van Mara, en dit was voor Nienke. Uiteindelijk heeft ze nog verder verteld hoe en wat, en kwamen we op het moment dat we hebben gezoend", vertelt Fabian. "Dit voelde eigenlijk best goed, maar heb het Nienke nooit willen vertellen. Wij zijn nu al zo lang samen...", vertelt Fabian verder. "En hoe staat Nienke er nu tegenover?", vraagt Mick. "Ja, ik had het haar verteld in mijn zatte bui, en toen zijn we naar het huisje gegaan. De volgende morgen hebben we tickets naar huis geboekt, en nu staan we hier".
"Ongelooflijk, eerst Patricia met Jeroen, erna Amber met Mick en nu Joyce met Fabian of wat?", roept Nienke tegen Noa en Sofie. "Ik kan het haast niet geloven!", schreeuwt ze nog luider. "Het is misschien kinderachtig, maar ik vind dat zij iets terug hebben verdiend, een soort karma of zo", begint Sofie. "We kunnen naar Trudie gaan, zij verstaat zoiets wel, en we leggen alles uit en ik weet zeker dat Trudie zal gaan praten met die 3 wijven", vertelt Noa verder. "Ik en Trudie komen goed overeen, dus dat is nog een pluspunt ook". Ze zijn alle 3 akkoord waarop ze naar Trudie gaan om haar de waarheid te vertellen.
Fabian en Mick zijn uitgepraat. Ze gaan terug naar Jeroen en de groep. "Joyce, mag ik jou even spreken?", vraagt Fabian tegen Joyce. Ze lopen nu om hun beurt naar achteren de tuin in. "Ik heb het in een zatte bui vertelt tegen Nienke, dat wij hebben gezoend. Ik ben eerlijk met haar geweest, dat ik het wel leuk vond". Fabian glimlacht en Joyce smelt. "Ik en Nienke zijn nu uit elkaar. Kijk, wij zijn Jimmy tegen gekomen en sindsdien zit haar vreemdgaan met Jimmy weer in mijn hoofd. Ik en Nienke moesten verder met het redden van Noa haar leven, waardoor dit achterwege gehouden werd. Maar nu is het dus klaar, we zijn allebei vreemdgegaan en dat is niet voor niks gebeurd", vertelt Fabian vastbesloten.
Mick en Joyce weten dat Noa in gevaar was omdat zij de afstammeling is van Amneris. Ze weten natuurlijk niet alles, maar toch ook het verhaal met Fabian en Matthijs, dat ook allemaal om Noa draait. En ze begrijpen het.
Fabian en Joyce komen terug naar de groep en de groep kijkt met vragende ogen. "Het is uit met Nienke, en ik heb met Joyce afgesproken om eens iets leuks te gaan doen". Niemand is gewend van Fabian dat hij zo een 'badass' kan spelen, maar als hij alles uitgelegd ook hetgeen met Jimmy op reis, kunnen ze het wel verstaan, ze vinden het tenslotte ook goed dat Nienke het weet.
Jeroen, Patricia, Fabian en Amber zitten in de woonkamer. "Dus Noa heeft de foto met het gebroken hartje en de club in de vuilbak gegooid?", vraagt Amber zich af. "Ja, ze wilde een foto met mij en Patries samen niet op haar nachtkastje hebben". "Ik snap haar wel hoor, maar dit is een foto van de club. Zonder ons was ze waarschijnlijk dood", zegt Patricia ongelovig. "Ja, dat klopt. Misschien moeten jullie haar daarmee confronteren? Dat ze inziet dat jij, Patricia, haar leven deels hebt gered. Misschien dat het dan een beetje goed komt", vertelt Fabian wijs. "Ik zie wel of ik het zal doen, ik wil haar eerst een beetje laten afkoelen. Schijnt dat ze Danny gebruikt om Jeroen terug voor haar te winnen", begint Patricia te lachen. "Het zal haar op die manier zeker niet lukken", snauwt Jeroen. "Wanneer heb je nu afgesproken met Joyce?", vraagt Amber om van onderwerp te veranderen. "Wij gaan naar de bioscoop, zoals Jimmy en Nienke in de tijd. Zodat we een beetje quitte staan, waardoor ik het achter mij kan laten. Ook omdat ik Joyce echt leuk vindt", vertelt Fabian. "We zien wel hoe het afloopt, maar ik heb er wel een goed gevoel over".
Mara en Matthijs zijn gaan fietsen, ze gaan terug naar de boerderij waar Matthijs met Nienke was lang geleden. Mara vindt het echt geweldig om eten te kunnen geven aan de geiten, en om met het paard "Flying Princess" te gaan wandelen. Deze naam is gekozen omdat zij al meerdere wedstrijden heeft gewonnen. "Wist je dat Mick nu met Amber gaat?", vraagt Matthijs zich af. Mara schrikt er even van, ze krijgt een flashback naar vroeger, toen zij jaloers was dat Amber met Mick ging. "Wist je dit nog niet?. "Nee, ik had het niet zien aankomen, eigenlijk. Ik ben na Amber en Mick met Mick geweest. Ik voel me nu wel schuldig, want door mij zijn zij uit elkaar gegaan...", begint Mara. "Maar hoe zit het dan met Sofie?", vraagt Mara zich af. "Ik heb geen flauw idee... Ik vind het verwarrend allemaal". Ze genieten nog verder van de zon en van de boerderij.
Er rinkelt een grote bel in de hal waardoor iedereen als de bliksem naar beneden gaat. Het is Trudie, ze is wat chagrijnig. "Ik wil dat iedereen naar de woonkamer gaat, en vlug!". Iedereen schrikt er wat van, behalve Nienke, Sofie en Noa. "Wat heeft dit te betekenen?!". Trudie kijkt ernstig naar Jeroen, Patricia, Mick, Amber, Fabian en Joyce.
Wat zouden de 3 meiden Trudie verteld hebben?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...