Hoofdstuk 57: Verleden

59 1 0
                                    

Geschreven door: Amy

Trudie weet niet wat haar overkomt. Victor die op zijn knieën is gegaan voor haar. Het blijft lang stil in de woonkamer en de spanning is om te snijden. Het duurt lang, heel lang voordat Trudie iets zegt maar ze besluit eerlijk te zijn tegen hem. 'Kijk Victor, ik ben onwijs blij met jou en ik wil ook echt verder met jou maar ik ben niet helemaal eerlijk geweest'. Victor staat langzaam weer op en kijkt haar niet begrijpend aan. 'Wat bedoel je Trudie?' vraagt hij wat bang. 'Ik heb nog contact met Ibrahim'. 'Wat voor contact?' vraagt Victor terwijl hij zijn tranen weg slikt. 'Kijk Victor, Ibrahim en ik zijn nooit volledig zonder elkaar geweest. Hij woont sinds twee maandjes weer in Nederland en ik heb hem vaak gezien in die tijd. Niet persé als geliefdes maar toch was er een bepaald gevoel'. Alle bewoners staan geïnteresseert te luisteren. 'Welk gevoel Trudie?'. Trudie slaat haar ogen neer. 'Een gevoel van dat ik hem niet kwijt wil, maar toch houd ik van jou Victor'. Victor moet het even verwerken en besluit weg te lopen van de groep. 'Victor...' probeert Trudie nog maar hij is al weg. Amber en Patricia troosten haar en ze besluiten de avond te eindigen. Even een nachtje slapen en alles laten bezinken.

Patricia ligt te woelen in bed. Ze blijft maar denken aan het gesprek van haar en Jeroen van vanmiddag. Ondanks dat ze weet dat het niet haar schuld is, voelt ze zich schuldig over het feit dat Jeroen zijn eigen vader wilt aangeven. Jeroen wordt na een tijdje wakker en kijkt haar moe aan. 'Schat, wat is er aan de hand? Je beweegt alleen maar'. Patricia kijkt hem aan voor zo ver dat kan in het donker. 'Ik kan niet slapen'. Jeroen slaat zijn arm om haar middel heen. 'Hoe komt dat liefje?'. 'Door je vader'. Jeroen kijkt haar gek aan: hoe bedoel je? 'Ik weet niet of ik het wel wil Jeroen'. Hij lijkt haar niet te begrijpen. 'Wat niet?'. 'Dat je je vader aangeeft voor mij. Hij betekent alles voor je'. 'Niet meer' zucht Jeroen. 'Ik wil het niet Jeroen. Ik wil niet de schuld zijn van jullie breuk'. 'Maar schat dat ben je toch ook niet'. 'Eigenlijk wel Jeroen, en dat weet je'. Ze blijven elkaar lang aan kijken en dan staat Jeroen op. 'Laat dan ook maar, blijkbaar heb je niet door hoeveel je voor me betekent'. Met die woorden loopt Jeroen stilletjes de kamer uit, naar zijn eigen bed toe waar hij verder slaapt. Is dit hun eerste echte ruzie?

DE VOLGENDE OCHTEND

Victor heeft op de bank geslapen en wordt gewekt door een vreemde man. Hij wrijft het slaap uit zijn ogen en kijkt dan nog eens goed. Toch geen vreemde man... het is Ibrahim. 'Wat doe jij hier?' vraagt Victor nors. 'Victor, ik kom met je praten'. 'Dat lijkt me geen goed plan, ik ga naar de kelder'. 'Daar is Trudie, ze slaapt nog'. Victor zucht. 'Nou, waar wil je het over hebben?'. 'Kijk, ik hoorde dat je Trudie gisteravond ten huwelijk hebt gevraagd'. Victor knikt: dus? Hij klinkt nog steeds nors. 'Nou ik weet niet wat Trudie je precies heeft verteld maar er is niks meer tussen ons'. Victor lacht sarcastisch. 'Zo klonk het anders niet'. 'We zijn enkel hele goede vrienden gebleven, ons huwelijk heeft mis gelopen maar toch voelen we nog veel voor elkaar. Luister Victor, ik weet wat Trudie voor je voelt. Ze wilt de rest van haar leven met jou delen'. Victor kijkt verbaasd op: echt waar? Ibrahim knikt:  ik weet het heel zeker. Victor begint na te denken en bedankt Ibrahim. Hij loopt de kelder in en gaat zachtjes op bed zitten. Trudie slaapt inderdaad nog en hij wacht tot ze wakker wordt. 'Victor?' vraagt Trudie met een zachte slaapstem. 'Ik heb Ibrahim gesproken, ik geloof je'. Victor straalt door die woorden en ze besluiten samen te gaan ontbijten.

'Het is toch vreemd Robbie' zegt Jimmy. 'Wat?'. 'Nou dat Nienke en Noa die lasagne goed hadden'. Robbie knikt: ja je hebt gelijk, misschien hebben ze met Trudie overlegt. 'Ik zal het aan mijn moeder vragen'. Jimmy loopt naar Trudie toe maar zij ontkent alles. Trudie houdt zich altijd aan haar woord. De meiden hebben het gesprek gehoord en steken ongemerkt hun duim naar haar op. Wat is Trudie toch een schat.

Patricia is zich aan het opmaken voor de spiegel in de badkamer. Ze is chagrijnig vanwege het gesprek tussen haar en Jeroen van vannacht. De woorden van hem deden haar veel pijn. Natuurlijk weet ze dat ze veel voor hem betekent, maar snapt hij haar dan helemaal niet? Ze zucht en ruimt haar make-up op. Ze bekijkt zichzelf in de spiegel en kijkt vervolgens naar haar buik. Er is nog niks te zien, logisch want ze is pas 4 weken zwanger. Ergens kijkt ze enorm uit naar een kindje van haar en Jeroen. Liever had ze nog wat langer genoten met Jeroen samen van hun leven, maar ze kunnen een kindje aan. Dat weten ze beiden zeker. Net wanneer Patricia de badkamer wilt verlaten komt Jeroen binnen. Ze kijken elkaar ongemakkelijk aan en weten beiden niet wat te zeggen. 'Ben je nog boos?' vraagt Patricia dan voorzichtig. Jeroen schudt zijn hoofd. 'Ik weet wel dat je het lief bedoeld'. Patricia knikt. 'Ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen om jou je eigen vader te laten aangeven door mij'. Ze veegt wat tranen weg waarna Jeroen haar omhelst. 'Weet je het zeker schat?'. 'Heel zeker, ik zeg niet dat je het contact moet blijven houden met je vader maar geef hem niet aan, daar krijg je spijt van'. Jeroen ziet hoe goed zijn vriendin het bedoeld en hoe veel ze van hem houdt. 'Je bent de allerbeste, weet je dat?'. Patricia lacht: jij ook liefje. 'Kom, we gaan kijken waar de andere vier uithangen'. Ze lopen hand in hand naar beneden toe.

Robbie en Noa zijn wat aan het rollen bollen op bed. 'Ik vind het nog steeds gek schat' zegt Robbie lachend. 'Wat?' zegt Noa nep verbaasd. 'Dat jij en Nienke het wisten van die lasagne'. Noa lacht en verzint snel een smoes. 'Tja, soms moet je een gokje wagen'. Ze knipoogt naar hem waarna hij haar toch maar gelooft. 'Kom hier lekkerding' zegt hij en zoent haar weer. Noa houdt met de dag meer van hem en voelt zich steeds beter in hun relatie. 

Jeroen, Patricia, Mick, Amber, Fabian en Joyce zijn een potje aan het voetballen in de tuin. Het is de jongens tegen de meiden. Ze doen een wedstrijdje wie het eerste bij de 5 is. Het staat nu 4-4. De jongens vinden het toch best spannend want ze hadden verwacht dik te winnen van hun vriendinnetjes. De winnaars krijgen een massage van de verliezers. Dus zijn beide teams extra gedreven om te winnen. De meiden zijn aan de bal en Amber schiet de bal naar Patricia toe. Ze schiet de bal door de benen bij Mick en schiet de bal vervolgens kei hard langs Fabian in het doel. De meiden juichen en omhelzen elkaar. 'jaja, zijn we toch even beter dan jullie he mannen' lacht Amber. De jongens balen maar geven vanavond hun vriendinnen dan maar een massage.

Danny, Joris, Matthijs, Mara, Yasmine en Sofie zijn met zijn zessen naar de bioscoop. Ze zijn naar een actie film want dat sprak hen allemaal aan. Danny en Joris genieten vooral van de film, net als Matthijs en Mara. Alleen kunnen Yasmine en Sofie zich niet helemaal focussen op de film en zijn ze vooral bezig met elkaar. 'Ik hou zo veel van je Soof' zegt Yasmine lief en pakt haar hand vast. 'Ik van jou mop'. Ze zoenen elkaar en zien verder weinig van de film.

IN DE AVOND.

Danny. Joris, Matthijs, Mara, Yasmine en Sofie zijn net terug van de film en kijken nu met zijn zessen een serie in de woonkamer. Jeroen, Mick en Fabian geven Patricia, Amber en Joyce een massage op de kamer van de meiden. Jimmy, Robbie, Nienke en Noa zijn op de kamer van de meiden een spelletje aan het spelen. Appie en Jill hebben een filmavondje op Appie zijn kamer en genieten vooral even van de aandacht van elkaar. Dit betekent dat Victor en Trudie ook even tijd voor hen alleen hebben. Victor heeft Trudie meegenomen naar een concert van een opera zanger. Dit is niet helemaal wat Trudie leuk vindt maar voor Victor gaat ze graag mee. Na het concert gaan ze nog even samen ergens iets drinken. Ze zijn blij met elkaar en Victor twijfelt maar doet het dan toch. Hopelijk zegt ze nu wel ja. Hij gaat opnieuw op zijn knie zitten, pakt een doosje uit zijn zak en stelt opnieuw de vraag. 'Trudie, wil je alsjeblieft toch mijn vrouw worden...?".

Wat zal Trudie zeggen? Zou ze bij haar standpunt blijven, of kiest ze toch met haar volledige hart voor Victor?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu