Geschreven door: Amy
Mick kijkt een beetje betrapt naar Sofie en aarzelt. Moet hij haar de waarheid vertellen of niet? Nee, hij wilt haar geen pijn doen. 'Uhm nou ik was in de badkamer mijn haar goed doen maar toen viel het potje glitters van Amber haar make-up om dus ik moest alles opruimen en toen wilde ik een douche gaan nemen om de glitters weg te krijgen van mijn lichaam. Had ik hem al aan staan maar toen bedacht ik me dat ik mijn kleding nog aanhad en dus wilde ik even schone kleding en een handdoek pakken'. Het verbaasd hem hoe makkelijk dat allemaal uit zijn mond kwam. Het is één grote leugen. Gelukkig knikt Sofie en glimlacht ze naar hem. 'Ah oké, dan is het goed. Ga maar snel douchen dan. Zullen we daarna gezellig samen een filmpje kijken?'. Mick kust haar. 'Is goed, gezellig'. Amber kijkt hem hoofdschuddend aan maar besluit er niks van te zeggen. Dat is aan Mick zelf.
Patricia is aan het hardlopen. Ze moest echt even haar hoofd leegmaken aangezien het enige waar ze nog aan kon denken was: Jeroen. Wat doet hij toch met haar? En waarom stuurt Noa uitgerekend haar een appje om op Jeroen te letten? Patricia zucht en giet haar hele bidon naar binnen om vervolgens helemaal bezweet het huis binnen te stappen. Alsof de twee elkaar aantrekken staat Jeroen in de hal. Ze maken zenuwachtig oogcontact met elkaar. 'Ziet er goed uit' zegt Jeroen met een grijns. Ze heeft haar sportlegging met bijpassende sport-bh aan. Patricia glimlacht kort terug naar hem en loopt dan zonder iets te zeggen de trap op naar boven. Jeroen kijkt haar verliefd na.
Noa heeft besloten om eerder naar huis te vertrekken. Dat appje van Jeroen zit haar toch niet helemaal lekker. Misschien maakt ze zich zorgen om niks maar ze wilt het zeker weten. Ze neemt afscheid van haar adoptie ouders, pakt al haar kleding in en vertrekt dan naar het vliegveld. Ze kan echt niet wachten om Jeroen weer te zien!
Joyce stormt haar kamer binnen waar Amber op bed in tijdschriften aan het kijken is naar knappe boys. Ze springt meteen op. 'En?'. Joyce haar glimlach zegt al genoeg. Amber wordt meteen enthousiast. 'Jullie hebben gezoend he?'. Joyce knikt. 'Ja, het was echt weer als van ouds Am. Ik hoop zo dat hij mij boven Sofie kiest'. Amber knikt met een serieus gezicht. 'Wat?' vraagt Joyce. 'Sofie zag dat Mick glitters op zijn lippen had en een natte trui en in plaats van dat meneertje haar de waarheid heeft verteld, heeft hij een hele leugen tegen haar op gehangen'. Joyce zucht. 'Tja, misschien moet ik ook gewoon niet te veel hoop hebben. Ik weet wat ik waard ben'. Amber knikt: zo is dat. Dan komt Patricia de kamer ingelopen. 'Hé lekker gesport?' vraagt Amber. 'Ja heerlijk, alleen mijn gedachten verzetten is niet echt gelukt. Het lijkt wel alsof zijn naam in mijn geheugen gegrafeerd staat'. Joyce lacht. 'Dat kan maar 1 ding betekenen: je bent verliefd'. Patricia knikt: ik weet het. 'Ik heb net met Mick gezoend Patries'. Patricia haar mond valt open en knuffelt haar vriendinnetje. 'Dat meen je niet! En nu?'. Joyce haalt haar schouders op: ik ga er niet te veel van hopen, dan kan het alleen maar meevallen. 'Doe je goed, ik ga even douchen' zegt Patricia en ze loopt naar de badkamer toe.
Nienke en Fabian zijn alvast hun spullen aan het inpakken voor de vakantie. Morgen zijn ze nog hier maar die dag daarna vertrekken ze al vroeg naar het vliegveld toe. 'Ik kan echt niet wachten Nien'. 'Ik ook niet Faab'. Ze gaan op de bank in de woonkamer zitten als Matthijs en Mara lachend en hand in hand de kamer ingelopen komen. Nienke kijkt lachend naar de twee. 'Zeg moeten jullie ons iets vertellen?'. Mara wordt rood, net als Matthijs. 'Uhm naja, er uh, we hebben net gezoend' zegt Mara zachtjes. Fabian moet lachen: en waarom doen jullie daar zo verlegen over? 'Inderdaad, het is toch juist hartstikke leuk. Ik ben blij voor jullie' voegt Nienke eraan toe. Matthijs en Mara glimlachen naar haar en gaan bij hen zitten voor een gezellig gesprek.
Patricia is klaar met douchen. Ze heeft haar handdoek om haar heen geslagen en kijkt in de spiegel. Dan schrikt ze van een deur die open gaat. Meteen gaat haar hart weer te keer want daar staat, hoe kan het ook anders, Jeroen. Hij schrikt zelf ook een beetje en kijkt haar met een schuldig gezicht aan. 'Oh sorry, ik wist niet dat je hier was'. Patricia schudt haar hoofd. 'Het geeft niet, het is ook stom van me om de deur niet op slot te doen'. Jeroen knikt en zo kijken ze elkaar een tijdlang aan zonder iets te zeggen. Langzaam loopt Jeroen naar haar toe en streelt met een vinger over haar schouder en dan naar beneden over haar arm heen. 'Ik verlang naar je Patries'. Patricia sluit voor een paar seconden haar ogen en dan voelt ze Jeroen zijn lippen op die van haar. Ergens voelt het onwijs fout om met een jongen te zoenen die een vriendin heeft, maar deze keer overwint haar verliefdheid het. Ze gaat volledig mee in de zoen en ze voelt overal vlinders in haar buik. Is Jeroen dan echt degene die haar gelukkig kan maken? Degene waar ze zo onwijs verliefd op is? Het voelt gek want ze heeft hem altijd een etter gevonden. De zoen wordt steeds intenser en Jeroen trekt zijn trui uit. Hij kijkt haar verleidelijk aan en trekt de handdoek van haar lichaam af. Dan doet hij zijn eigen kleding verder uit en duwt haar weer terug onder de douche. Ze gaan helemaal op in elkaar en net als ze nog verder willen gaan vliegt de deur open. Ze schrikken en kijken recht in de ogen van...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
PertualanganEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...