Geschreven door: Amy
'Uh nee, niet gezien. Ik heb me net even gedoucht' liegt Amber. Jill knikt. 'Waarom heb je het raam open staan?'. Amber wordt een beetje rood en bedenkt snel een smoes. 'Oh uh, ik had het nogal warm dus wilde even wat frisse lucht naar binnen'. 'Oh vandaar, naja ik ga verder met zoeken naar Appie' zegt Jill en loopt weg. Amber haalt opgelucht adem. Gelukkig geloofde Jill het.
Patricia zit in de tuin. Even een momentje voor haar alleen met muziek aan. Zo kan ze altijd even goed nadenken over van alles en nog wat. Dan ziet ze Appie de bosjes uit sneaken. Ze trekt snel de oortjes uit haar oren. 'Ap? Wat doe jij hier?'. Patricia ziet hem schrikken en kijkt hem verdacht aan. 'Uhmmm...' begint Appie die duidelijk geen smoes weet te verzinnen. Hij zucht en gaat naast haar op het bankje zitten. 'Ik heb net iets heel geks meegemaakt'. Patricia fronst haar wenkbrauwen. 'Wat dan?'. Appie krabt achter zijn oren. 'N nou.. vanmiddag in de toiletten. Heeft Amber me gezoend en... daarnet heeft ze ons twee opgesloten in de badkamer en hebben we.. nou ja.. jeweetwel gedaan'. Patricia haar mond valt open van verbazing. 'Ap, zeg me dat dit een grap is'. Appie schudt schuldig zijn hoofd. 'Amber speelt met je Ap' zegt Patricia dan. Appie kijkt haar verontwaardigt aan. 'Hoe weet je dat nou weer?'. Patricia zucht. 'Omdat.. Amber verliefd op mij is'. Appie begint hard te lachen. 'Patries doe niet zo gek. Amber is 1000% hetero. Dat ziet toch iedereen?'. 'Toch niet Ap, ze heeft het me gisteren verteld en heeft me al tot twee keer toe gezoend. Het is gewoon afleiding wat ze bij jou zoekt. Mick heeft amper tijd voor haar de laatste tijd aangezien hij binnenkort voor drie weken een sportbeurs heeft in Rusland, ik heb haar tot twee keer toe afgewezen, dus ja ze voelt zich alleen en heeft enkel voor afleiding met jou seks gehad. Ik weet niet waar die meid mee bezig is, maar niet met het juiste'. Appie zucht. 'Ik voel me zo dom. Ik ben zo verliefd op Jill, maar je weet ook dat Amber altijd mijn crush is geweest en ik denk dat ik ergens een soort van opluchting voelde dat ze iets van me wilde'. Appie voelt tranen over zijn wangen stromen en Patricia slaat een arm om hem heen. 'Rustig maar Ap, ik praat wel met haar. Ze moet weten dat ze fout bezig is momenteel'. Appie knikt en ze geven elkaar een knuffel. Appie besluit om te gaan slapen en Patricia loopt boos naar haar kamer.
Jeroen praat met Mick en Robbie. 'Ik wil Patries verrassen met iets, maar weet niet goed wat'. 'Misschien kan je een romantisch etentje in de tuin doen? Dan zijn Robbie en ik jullie obers' zegt Mick. Jeroen kijkt op. 'Zouden jullie dat willen doen?". Mick knikt en vervolgens Robbie ook. 'Ja natuurlijk, daar zijn vrienden voor toch' zegt Robbie. Jeroen glimlacht. 'Oké morgen doen? Om 7 uur?'. De jongens knikken. 'Wij zorgen wel dat Patricia er dan is, in een mooie outfit' zegt Mick. De mannen geven elkaar een high-five en Jeroen kan nu al niet wachten tot morgen avond.
Patricia loopt boos haar kamer in waar Amber op kijkt. 'Oh hey Patries' zegt ze vrolijk. Patricia ziet dat Joyce er niet is. Gelukkig maar, dan kan ze Amber eens goed aan de tand voelen. 'Waar ben jij allemaal mee bezig?' vraagt ze. Amber kijkt gek op. 'Hoe bedoel je?'. Patricia gaat naast Amber op bed zitten. 'Kijk, ik begrijp dat je het moeilijk vindt dat Mick de laatste tijd weinig tijd voor je hebt, en dat je dan ook nog verliefd wordt op mij en ik je volledig afwijs, snap ik ook allemaal dat dat heel erg moeilijk voor je is. Maar dat je dan gaat lopen vrijen met Appie vind ik wel heel laf van je'. Amber kijkt haar met grote ogen aan en slikt. 'H hoe weet je dat?'. 'Ik zat in de tuin toen Appie opeens de bosjes uit kwam gesneakt. Hij heeft het me verteld'. Amber krijgt tranen in haar ogen en barst dan in huilen uit. 'I ik weet het allemaal niet meer Patries. Ik weet van mezelf ook wel dat ik niks van Appie wil qua relatie maar ik voelde me zo alleen en ik wist dat Appie hoe dan ook wel wat met me wilde doen. D dus..'. Patricia weet niet wat ze hoort. 'Dus heb je hem maar gewoon gebruikt?'. Amber kijkt haar schuldig aan. 'J ja, ik... had behoefte aan aandacht en seks. De laatste keer met Mick is alweer een eeuwigheid geleden aangezien hij steeds vroeg moet slapen door zijn schema'. Patricia staat even versteld van wat Amber haar zojuist heeft verteld. 'Je hebt niet alleen je eigen relatie op het spel gezet, maar ook die van Appie. Hij houdt onwijs veel van Jill'. Amber knikt. 'Ik weet het'. Het is een lange tijd stil in de kamer. 'Je moet het aan Appie vertellen Am. Hij moet het weten'. Amber knikt opnieuw. 'Nu?'. Patricia schudt haar hoofd. 'Morgen, het is nu al laat'. 'P patries?'. 'Ja?'. 'Ik weet dat je het nu misschien wat ongemakkelijk vindt, maar zou je alsjeblieft bij me in bed willen slapen? Om te knuffelen als beste vriendinnen?'. Patricia glimlacht. 'Tuurlijk'. Ze gaan liggen en vallen al knuffelend in slaap.
Matthijs en Mara liggen zwijmelend naast elkaar in bed. Matthijs streelt over Mara haar wang. 'Ik ben zo gelukkig met jou, weet je dat?'. Mara moet blozen. 'Ik ook met jou liefje, we zijn echt voor elkaar gemaakt. Dat voel ik'. Matthijs knikt en denkt aan zijn misstap met Nienke. Hij snapt nog steeds niet hoe hij zo stom heeft kunnen zijn. Mara is alles voor hem, bij Nienke is het vooral vriendschap. 'Wat nou als we volgend weekend even met z'n tweetjes er tussenuit gaan? Naar een leuke stad hier in Nederland?' vraagt hij. Mara glimlacht. 'Dat lijkt me gezellig schat. Laten we het morgen allemaal even regelen dan'. Matthijs knikt. 'Ik hou van je'. Hij kust haar en dan vallen de twee al snel in slaap.
DE VOLGENDE OCHTEND
Aan de ontbijttafel is het niet al te gezellig. Er wordt weinig gepraat en er worden veel ongemakkelijke blikken uitgewisseld. Het is vandaag donderdag en bijna iedereen heeft wel wat op de planning staan. Jeroen gaat natuurlijk Patricia verrassen, samen met Mick en Robbie. Amber gaat met Appie praten, Matthijs en Mara gaan wat boeken voor volgende week, Joyce, Fabian, Jimmy, Nienke, Danny en Joris gaan uit school langs de bibliotheek voor hun Nederlands toetsen, Sofie, Yasmine, Noa en Jill gaan shoppen uit school.
Wanneer de eerste les van de schooldag afgelopen is wenkt Amber Appie naar de fietsenstalling. Appie heeft er weinig zin in na wat Patricia hem gisteravond heeft verteld maar weet toch dat een gesprek nodig is. Ze gaan op het bankje zitten. 'Dus? Vertel' zegt Appie chagrijnig. Amber kijkt hem schuldig aan. 'Wat heeft Patricia je precies verteld?'. 'Dat Mick weinig tijd voor je hebt, dat je verliefd bent op Patricia, en enkel seks met mij hebt gehad omdat je afleiding nodig had'. Amber kijkt hem schuldig aan. 'Is het waar?' vraagt Appie dan. Amber knikt langzaam waarna Appie haar teleurgesteld aan kijkt. 'Sorry Ap, ik had behoefte aan aandacht en seks, maar... verder zie ik niks in je'. Appie wordt steeds kwader van de woorden en staat boos op. 'Echt, wat heb ik ooit in jou gezien Amber? Je bent gewoon een zielig meisje, die alleen gelukkig kan zijn als ze de aandacht krijgt die jou bevalt. Je houdt nooit rekening met anderen, je denkt alleen maar aan je fucking zelf!'. Appie wijst met een vinger in haar gezicht en bij Amber stromen er tranen over haar wangen. 'Weet je wat Amber? Bij deze zeg ik onze vriendschap op. Ik dacht dat je om me gaf, maar blijkbaar is de enige persoon waar je om geeft jezelf. Ik wil je niet meer zien of spreken de komende tijd. Je zoekt het maar uit'. Hij kijkt haar nog even kwaad aan en loopt dan bij haar weg. Amber kijkt hem huilend na. Hoe heeft ze zo stom kunnen zijn om hem te gebruiken...? Appie loopt naar binnen en ziet Jill. Meteen verschijnt er een grote glimlach op zijn gezicht. 'Hey liefje, ik zocht je al' zegt ze vrolijk en geeft hem een liefdevolle zoen. 'Hoe is het met mijn mooie meisje?'. Hij slaat een arm om haar heen. 'Ja goed, met jou?'. 'Ook'. Appie krijgt even een besef momentje en pakt haar twee handen vast. 'Jill, ik hou zoveel van je. Je weet toch dat ik je nooit meer zal laten gaan?'. Jill glimlacht. 'Van waar deze lieve woorden?'. 'Gewoon, omdat je het waard bent'. Jill moet blozen en ze zoenen elkaar intens. Jill is het meisje voor Appie, en dat zal ze ook altijd blijven.
Patricia is huiswerk aan het maken in een zitzak in de kantine. Jeroen komt bij haar zitten en kust haar. 'Heei' zegt ze lief en gaat weer verder met haar huiswerk. Jeroen blijft naar zijn vriendin kijken waarna Patricia moet lachen. 'Kan je niet weggaan?'. 'Hoezo dat?' vraagt Jeroen nu ook lachend. 'Als je bij me bent kan ik me niet concentreren op m'n huiswerk'. 'Ik zeg toch niks?'. 'Nee, maar ik kan m'n ogen dan niet van je knappe koppie afhouden'. Jeroen bloost, legt een hand op haar wang en zoent haar lang. 'Ik ben trots op je, ik zie je steeds weer meer de oude Patricia worden'. Ze glimlacht. 'Ik voel me ook goed'. 'Ben blij om dat te horen liefje'. Ze glimlachen verliefd naar elkaar.
Amber is naar huis gegaan. Ze kon zich anders toch niet concentreren in de les. Zenuwachtig haalt ze een doosje onder haar kussen vandaan en kijkt er lang naar. Moet ze het wel of niet doen? Misschien toch maar voor de zekerheid. Langzaam loopt ze naar de badkamer en doet de deur op slot. Dan haalt ze de test uit het doosje en doet de test. Amber blijft nerveus heen en weer lopen door de badkamer. Afwachtend op de uitslag van de test. Wat nou als ze wel zwanger is? Dan zal haar leven compleet op de kop staan. Dan hoort ze een piepje en weet ze dat de uitslag bekend is. Stapje voor stapje loopt ze naar de test en kijkt ernaar. Dit kan niet waar zijn. ZWANGER, is wat er staat op het staafje. Ze heeft het met Appie met een condoom gedaan, dus kan het maar 1 ding betekenen. Amber is zwanger van Mick. Maar wilt ze dat eigenlijk wel? Is Mick nog wel degene die haar 100% gelukkig maakt? Op dit moment is ze zo verliefd op Patricia. De liefde met haar kan ze uitsluiten omdat het niet van twee kanten komt. Is de zwangerschap dan toch wat zij en Mick momenteel nodig hebben....?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AvventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...