Geschreven door: Amy
'Wat bedoelt u precies?' vraagt Patricia wat verwarrend. De andere vijf kijken ook lichtelijk verbaasd naar Trudie. 'Ik heb net een verontrustende mededeling gekregen van deze drie dames hier'. Trudie wijst naar Noa, Sofie en Nienke. Meteen begint er wat te dagen bij het zestal. 'Waarom zouden jullie dat precies vertellen tegen Trudie? We hebben jullie niks misdaan' zegt Amber. 'Nou een beetje de vriendjes afpakken van deze drie alleen maar omdat jullie hen niet kunnen uitstaan keur ik niet goed dames' zegt Trudie boos. Jeroen besluit wat te zeggen want vindt deze opmerking echt niet kunnen. 'Ho ho ho ho ho, dat slaat nergens op Trudie. Je kan liefde niet tegenhouden'. Noa lacht sarcastisch: dus jij wilt zeggen dat je verliefd bent op die rooie? Jeroen knikt: ja dat ben ik inderdaad ja, en je kan haar gewoon bij haar naam noemen hoor jaloerse trut. 'Je kon haar niet eens uitstaan' zegt Sofie. 'Oh en jij Mick wel zeker?'. Sofie weet niks meer te zeggen. 'Oké stop' begint Trudie. 'Dus jullie zijn gewoon echt verliefd op elkaar? Het is geen spel?'. Het zestal knikt overtuigend. 'Nou goed. Ik laat me hier nu buiten. Sorry meisjes, maar ik kan hier geen straf voor geven. Liefde is nou eenmaal moeilijk soms'. Met die woorden verlaat ze de hal en de bewoners blijven een beetje ongemakkelijk staan. 'Zullen we uit eten gaan?' vraagt Mick aan de andere vijf. Ze knikken en verlaten het huis. Noa, Nienke en Sofie blijven balend achter. Wat moeten ze nu doen?
Trudie is aan de telefoon met iemand. 'Ja jongen, juist gezellig als je komt. Ik overleg even met Victor. Er is vast wel een plekje voor je om te slapen. Okéee doeg!'. Ze hangt enthousiast de telefoon op. Ze kan niet wachten totdat hij er is.
Jeroen, Patricia, Mick, Amber, Fabian en Joyce zitten in een restaurant. Ze voelen al wel aan dat ze de komende tijd veel samen zullen zijn. En daar hebben ze totaal geen problemen mee. Drie nieuwe verliefde stellen die het ook nog eens samen super goed kunnen vinden. 'Nou, hebben jullie zin in het examen jaar?' vraagt Fabian met een grote glimlach. 'Wat denk je zelf Faab? School is vreselijk' zegt Patricia. 'Ja, niet iedereen houdt van school' zegt Mick lachend. Fabian knikt: ik weet het, maar we gaan allemaal wel slagen toch? 'Ik denk het ook wel ja. Over twee dagen mogen we weer' zegt Joyce. 'Jup, nu al zin in....' zegt Amber zuchtend. 'Laten we nog even proosten op onze laatste dag vrij morgen!' zegt Jeroen terwijl hij zijn biertje omhoog houdt. Ze zijn allemaal 18 dus kunnen ze gewoon drinken. 'PROOST!!!'.
Nienke, Sofie en Noa zitten op de kamer van Nienke en Sofie. 'Ik haat de liefde' zegt Noa gefrustreerd. Nienke staart vooruit en knikt. 'Ik dacht echt dat de liefde tussen mij en Fabian voor altijd zou zijn'. 'Ken er nog 1, Jeroen en ik waren meant to be'. Sofie zucht: blijkbaar niet, kunnen we ze niet op de één of andere manier terugpakken? 'Maar hoe dan?' vraagt Nienke. 'Er moet vast wel iets zijn' zegt Noa. Sofie grijnst: ik denk dat ik al een ideetje heb. Ze wenkt de andere twee dichterbij zo dat ze het tegen hen kan fluisteren.
Matthijs en Mara zitten hand in hand in de tuin. 'Dus je weet zeker dat je je niet schuldig meer voelt?' vraagt Matthijs aan zijn vriendin. Mara knikt: ja het slaat ook eigenlijk nergens op. Mick en ik waren toen gewoon echt verliefd en tussen hem en Amber ging t al heel lang niet goed meer en dus had ik vrij spel. Matthijs glimlacht: en anders was het toch ook veel sneller weer aan gegaan tussen de twee toen jij naar Dubai verhuisde? 'Ja dat is waar. Ze zijn nu pas weer samen gekomen'. 'Mick is zeker best een player he?'. Mara lacht en knikt: ja een beetje wel , maar aan de andere kant is het echt een lieverd. 'Is hem geraden, straks doet hij Amber ook nog pijn'. 'Nee ik denk het niet. Ze lijken wel echt weer heel erg verliefd die twee. Allemaal nieuwe stelletjes in het huis. Misschien is het wel even goed. Wat vernieuwing in de groep'. Matthijs knikt. 'Ja maar aan de andere kant is er wel veel ruzie nu hoor'. 'Ja dat wel, maar komt wel weer goed'. Matthijs glimlacht en knuffelt haar. 'Ik ben in ieder geval heel blij met jou Mara'. 'Ik ook met jou'. Ze glimlachen en zoenen elkaar.
Die avond zit iedereen gezellig in de woonkamer om de eenalaatste dag van de vakantie te vieren. De laatste zaterdagavond dat ze een huiswerkvrije drinkavondje kunnen houden. Sinds drie maanden heeft Victor hen de zaterdagavond gegeven als dat ze zelf mogen invullen in de woonkamer tot max 12 uur. Dit omdat ze bijna allemaal 18 zijn nu en ze hen wel iets meer vrijheid gunde. 'Dus? Tijd voor een feestje?' vraagt Patricia. 'Jaaaaaa!' roept de rest. Ondanks dat Noa, Sofie en Nienke een plan hebben bedacht om de andere drie meiden terug te kunnen pakken, vergeten ze het nu even en genieten ze van de feestelijke avond. Iedereen begint lekker te dansen met een drankje erbij. Op Nienke na want die drinkt niet. Ze heeft dat altijd slecht gevonden en ze wilt er ook zeker niet aan gaan beginnen. Iedereen geniet van de avond. Patricia danst met Amber als hun vriendjes hen opeens beginnen te zoenen. Uiteraard bezorgd dit meteen een jaloers gevoel bij Noa en Sofie. Fabian trekt Joyce even mee naar de gang. Joyce lacht: wat is er? Fabian kijkt haar lief aan, een blik waar Joyce helemaal van smelt. 'Ik merk gewoon dat mijn gevoel met het uur sterker wordt voor je'. 'Echt waar?'. Fabian knikt en pakt haar hand. 'Je bent mooi Joyce'. Ze moet blozen en voelt hoe Fabian zijn lippen op de hare drukt. Een geweldig gevoel.
In de woonkamer is het nog steeds super gezellig als Trudie opeens in de woonkamer staat en de muziek uit zet. 'Trudie, wat is dit?' vraagt Jeroen geïrriteerd. 'Ik heb een nieuwtje!'. 'Nou dat moet dan wel heel belangrijk zijn' zegt Patricia een beetje giechelend aangezien Jeroen haar dronken in haar nek aan het zoenen is. 'We krijgen er nog een bewoner bij'. 'Nog 1?' vraagt Mick. 'Ja ! Kom maar binnen!" zegt Trudie vrolijk. De deur gaat open en dan verschijnt er een oude bekende in de woonkamer. Alle monden vallen open terwijl Amber hard roept: JIMMY.....????
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...