Geschreven door: Fran
Joëlle weet even niet wat zeggen. "Meisje, ik vind het verschrikkelijk voor je. Als ik geen relatie was begonnen met Harald, dan had dit je niet overkomen", zegt de moeder overstuur die duidelijk haarzelf de schuld geeft. "Moeder, dit is jou fout niet. Hij moest dit maar niet gedaan hebben", begint Patricia. "Wat zal je nu doen?". "Ik weet niet hoe ik het met Harald zal aanpakken, maar wat ik wel weet is dat wij onze spullen meteen gaan inpakken, en dat ik hier nooit meer terugkom, en jij trouwens ook niet".
Intussen is de eerste dag van de nieuwe schoolweek voorbij. Iedereen haast zich naar huis. Ze hebben allen zin in het avondmaal van Trudie, want Trudie bakt vanavond zelfgemaakte pizza's. Noa en Robbie hebben haar beloofd inkopen te doen, dus die halen ze meteen na school. Nienke haast zich naar huis, ze is namelijk nog steeds wat over haar toeren dat ze "het" heeft gedaan met Jimmy, in de toiletten van school! Ze hoopt echter dat Niemand hen heeft gehoord, al hebben ze eerst gecheckt of er nog iemand aanwezig was. Jimmy merkt dat ze nogal overstuur is, dus die holt achter haar aan.
Mick en Amber hebben zich voorgenomen om elke maandag na school naar de avondstudie te gaan. Mick probeert echt zijn best te doen, zodat hij alsnog arts kan worden om mensen zoals zijn zusje te helpen. Hij vind het nog steeds verschrikkelijk dat ze gepest werd in de lagere school. En Amber steunt hem erin, dus zij doet lekker elke maandag mee. "Wij komen erbij zitten", vertelt Joyce samen met Fabian tegen Amber en Mick. "We zullen Mick wat motiveren, en we hebben zelf nog wat te doen", sluit Fabian aan. Mick is zeer blij met zulke goede vrienden. Hij is binnenkort jarig, en heeft een verrassing. Hij heeft namelijk een dagje geboekt in een pretpark. Het park is dan die dag helemaal voor hen alleen, met de genodigden natuurlijk. Hij zou namelijk de bewoners willen uitnodigen, samen met Victor en Trudie, Arie en Ellie, en natuurlijk ook Esther en Jason. Esther heeft hem tijdens zijn sportbeurs gesteund door dik en dun, waardoor hij nu in dit examenjaar is geraakt. Jason en Esther zijn namelijk ook deze zomer samengekomen, ze hebben een relatie sinds het afstudeerfeestje van vorig schooljaar. Na het pretpark wilde hij nog iets doen, maar daar is hij nog niet aan uit.
Patricia is haar spullen aan het inpakken, maar Jeroen komt net de kamer inlopen. "Hoe reageerde Joëlle?", vraagt Jeroen haar na. "Mijn moeder en ik zijn onze spullen aan het inpakken. Ze vertrekt hier, ze weet dat ik over zoiets niet zou liegen. Hoe was het met Harald?", vraagt Patricia. "Ik heb hem erover aangesproken, en hij heeft het gewoon toegegeven, hij wilde niet liegen tegen zijn zoon zei hij, hoe kan hij dit nou gewoon vertellen?". Jeroen snapt er echt helemaal niks meer van. "Ik zei hem dat ik ook terug in Het Huis Anubis kom wonen, wat hij verstaat, en dat ik eventjes afstand neem tot ik heb besloten wat ik wil", zegt Jeroen verder. "Wat jij wilt?". "Ja, of ik hem nog in mijn leven wil of niet. Ik woon toch al op internaat, en ik ben sinds kort 18 geworden. Ik heb het altijd al alleen gered. Hij heeft me wel gezegd dat hij mijn school altijd zal verder betalen, en dat als ik iets nodig heb bij hem terecht kan. Maar wat hij jou heeft aangedaan, dat vind ik niet kunnen". "Ik vind het zo jammer voor jullie hechte band". "Daar moest hij eerder aan denken... dat is mijn fout niet", zegt Jeroen vastbesloten. Op dat moment horen ze Joëlle en Harald tegen elkaar praten. Ze sluipen naar hun kamer, om af te luisteren waar hun gesprek nou precies over gaat. "Ik vind het niet kunnen wat je bij mijn dochter gedaan hebt. Ik vertrek, en daarmee basta". "En waar ga je naartoe dan? Je hebt geen inwonen". Jeroen komt de kamer kwaad binnen. "Nou, dan komt Joëlle tijdelijk in Het Huis Anubis wonen. Hier kan ze echt niet blijven". Zijn vader schrikt van Jeroens opmerking, waardoor hij knikt. Harald ziet Patricia in de deuropening staan, en wilt haar aanspreken, maar Jeroen komt ertussen: "En vertik het om nog één woord tegen mijn vriendin te zeggen, of ik wil je nooit meer zien". Patricia gaat naar haar kamer, ze is bang dat het uit de hand zal lopen. Ze belt Trudie op, waarna ze haar alles uitlegt, en Trudie komt meteen naar hen toe samen met Victor. Trudie helpt Joëlle mee met inpakken, terwijl Victor Harald aan de praat houdt. Daarna steken ze de koffers van Joëlle, als van Jeroen en Patricia in de auto van Victor en ze zijn vertrokken naar Het Huis Anubis.
Aangekomen springt iedereen Patricia en Jeroen in de armen. Ze zijn blij dat ze terug in het Huis komen wonen. Maar iedereen vindt het wat bizar, dus vragen ze waarom ze terug hier komen wonen, en wat dat de moeder van Patricia hier doet. Jeroen en Patricia leggen alles eerlijk uit, waarna iedereen stil is. Ze hadden dit echt niet zien aankomen. "Dus mijn moeder blijft hier ook een tijdje, tot ze iets nieuws gevonden heeft", eindigt Patricia haar verhaal. Het is stil, maar ze verwelkomen Joëlle allemaal met open armen. "Kom, we zullen met z'n allen thee drinken", zegt Trudie om de boel wat op te vrolijken. Ze besloten om erna met zijn allen pizza te maken, Robbie en Noa hadden uitgebreide dingen mee. Salami, hesp, Italiaanse hesp, kaassoorten, ananas voor op de pizza Hawaï. Iedereen maakt waar hij zin in heeft, en samen smullen ze alles op tijdens een grote filmmarathon in de zetels. Nienke en Fabian lijken terug goed met elkaar overeen te komen, tussen Noa en Robbie en Jeroen en Patricia hangt de sfeer ook goed, maar tussen Sofie en Amber is het nogal stil, want zij praatten ervoor al niet veel tegen elkaar. Iedereen zit nu een beetje goed in de groep, ondanks dat de 3 meiden de afloop van hun relatie nog altijd niet oké vinden. Mick zet de film even op pauze. Iedereen kijkt raar op, maar als Mick zijn uitnodigingen uithaalt is iedereen laaiend enthousiast. Nadat hij de uitnodigingen aan iedereen heeft uitgedeeld begint hij te vertellen: "Ik, of liever mijn vader, heeft het pretpark "Plopsaland" afgehuurd voor 1 dag, dus dat wil zeggen dat we op mijn verjaardag het pretpark voor ons alleen hebben!". Iedereen juicht. "Ik zou graag ook spelletjes willen doen, bijvoorbeeld wie het meest water in zijn glas kan houden in een bepaalde attractie, is gewonnen", vertelt Mick verder. "Dus wie er nog een aantal suggesties heeft, is altijd welkom". Iedereen is laaiend enthousiast. De rest van de avond wordt er alleen nog maar naar de film gekeken en gepraat over het feestje van Mick van binnenkort.
Het is intussen al 11 uur. Maar Victor zelf heeft het ook zeer naar zijn zin, dus hij heeft besloten dat iedereen vandaag tot 12u mag opblijven, op voorwaarde dat niemand morgen te laat naar school vertrekt. Morgen hebben de bewoners toch een uur later. Opeens wordt er op de deur geklopt, en aangebeld. Met dat iedereen wat in de spanning zit van de film, gaat Joëlle kijken wie er aan de deur staat. Als ze deur open doet, staat haar mond open van verbazing: "Samiera, wat doe jij hier?"
Wat doet de tante van Patricia in hemelsnaam aan de deur van Het Huis Anubis? Zal ze liever doen naar Patricia of blijft het een vreselijke tante?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AbenteuerEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...