Hoofdstuk 82: Nienke

55 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

Diezelfde avond gaat Joyce naar Fabian zijn kamer om hem daar hopelijk alleen aan te treffen. Ze heeft een tijdje geleden een nieuwe lingerie-set gekocht, iets meer gewaagd dan anders, dus ze hoopt echt dat haar plan zal lukken. "Hopelijk wordt dit wat", zegt Joyce in zichzelf. Ze probeert hun seksrelatie wat meer op te krikken. Wanneer Joyce in Fabian zijn kamer komt, ziet ze hem een boek lezen en kijkt ze of er nog iemand aanwezig is. Gelukkig is dit niet geval, waarbij Joyce de deur op slot doet en haar badkamerjas op de grond laat vallen. Fabian kijkt op en algauw valt zijn mond wijd open. Hij staat recht en begint Joyce heftig te zoenen. Fabian wil het dit keer niet verpesten, want hij was er vorige keer ook niet zo goed in. Hij neemt Joyce mee naar zijn bureau en zet haar op zijn desk. Hij probeert zich nonchalant uit te kleden, waarbij Joyce meteen naar zijn riem grijpt en hem uitdoet. Fabian smijt in één ruk zijn boeken van op zijn desk tegen de grond, waarbij Joyce wat vreemd opkijkt. Maar toch vind ze het best sexy dat Fabian zijn uiterste best voor haar wilt doen. Fabian steunt zich tegen het bureau en dringt binnen bij Joyce. Dit keer voelt het voor hen beiden toch wat anders, aangezien ze nog nooit wat anders hebben geprobeerd. Joyce hoopt dan ook dat ze binnenkort wat nieuws zullen gaan proberen, zoals dit wat ze nu doen. Ze vrijen nog heftig met elkaar en gaan dan ook samen in de douche.

Nienke is intussen in een diepe slaap gevallen maar droomt telkens over Jimmy. Hoe kon ze verliefd op hem geworden zijn? Hoe kon ze in hemelsnaam zoveel keer met hem hebben gevreeën? Wie weet heeft Jimmy wat gedaan met één van die meiden vanuit die hoerentent... Als ze daarover nadenkt, besluit ze om morgen achter school naar de dokter te gaan voor een soa-test. Zo weet ze zeker dat ze er niks aan overgehouden heeft. Als ze later weer in een diepe slaap ligt maar haarzelf wakker gilt, staat opeens Joris voor haar bed. "Wat doe jij hier?!", schrikt Nienke zich een hoedje. "Nou, ik was op weg naar de badkamer tot ik je hoorde gillen", legt Joris uit. "Was je aan het dromen?". "Ja.. Heb al heel de nacht nachtmerries van Jimmy en de gebeurtenis". "Wil je dat ik vanavond bij je slaap?". Nienke kijkt op maar Joris grijpt snel in: "Niet samen in bed, ik kan in Noa haar bed slapen want die slaapt toch bij Robbie". Nienke knikt en samen verschuiven ze Noa haar bed dichter bij dat van Nienke en kruipt Joris in het bed. Dicht tegen elkaar vallen ze in een diepe slaap. Beiden voelen ze toch wat kriebels in hun buik, maar besluiten het wat aan de kant te zetten, Joris is tenslotte nog samen met Danny.

Na de vrijpartij en het douchen slapen Fabian en Joyce in Fabian zijn kamer. Appie is bij Jill gaan overnachten, en Joris slaapt in Noa haar bed om Nienke wat te sussen. Als ze samen in bed liggen willen ze het hebben over wat er zojuist gebeurd is. "Nou, ik vond het eigenlijk heel fijn, ik hoop dat we dit de komende dagen wat meer kunnen doen", begint Joyce. Fabian kijkt naar Joyce en lacht: "Ja, ik vond het echt goed, ik heb nog nooit zoiets meegemaakt ook. Ik hoop gewoon niet dat je me saai vindt, maar ik heb daar nou eenmaal geen ervaring mee". Joyce kijkt betreurd naar Fabian maar legt hem uit dat dat helemaal geen probleem is, als ze de komende dagen maar wat nieuws zullen proberen, waarbij Fabian toestemt. Ze vallen samen tijdens een filmpje in een diepe slaap.

DE VOLGENDE MORGEN

Nienke en Joris moet even wennen als ze opstaan aan het feit dat ze vannacht wel heel dicht bij elkaar lagen te slapen. "Ik hoop dat je wat beter hebt geslapen sinds ik naast je lag?", grapt Joris. "Ja hoor, sindsdien sliep ik als een roosje", grapt Nienke terug. ze lachen nog wat met elkaar en sluiten dan ook aan, aan de ontbijttafel.

Direct na school besluit Nienke dan ook om naar de dokter te gaan. Ze wil zo rap mogelijk weten of ze een soa heeft, dan pas kan ze met een gerust hart verder haar leven leiden. Aangekomen bij de dokter passeert Joris samen met Danny op de fiets. "Hoii", roept Danny naar Nienke. "Heei", roept Nienke terug. Nienke wisselt ook een vluchtige blik af met Joris en krijgt ineens weer de kriebels in haar buik. Wat moet ze hier nou mee? Moet ze er überhaupt wat mee gaan doen nu Joris samen is met Danny?

"Ik zou je het resultaat morgenochtend kunnen doorsturen via e-mail", vertelt de dokter tegen Nienke nadat Nienke haar test heeft afgenomen. "Zou u mij deze kunnen sturen via een berichtje of eventueel kunnen bellen? Ik woon namelijk in een internaat en het internet doet daar wat vreemd soms...", legt Nienke uit. De dokter gaat akkoord en wijst Nienke de weg naar buiten. En nu, afwachten!

Als Nienke thuiskomt, praat Trudie nog even met haar. Ze is wat bezorgd en vraagt of alles goed gaat. Nienke legt uit wat ze zojuist is gaan doen, en Trudie zegt dat ze sterk is, en dat alles wel goed komt. Trudie glimlacht, en helpt mee met het avondeten.

Het merendeel van de groep speelt, na het avondeten, in de woonkamer, het spel Waarheid Durven of Doen. Joyce, Patricia, Amber, Fabian, Jeroen, Mick, Appie, Jill, Nienke, Joris, Robbie en Noa zitten aandachtig het spel te spelen. Het is aan Nienke, ze kiest voor Doen. "Geef een zoen aan de jongen die je op dit moment het leukst vind, van deze groep. En pas op, de zoen moet 10seconden duren", daagt Patricia haar uit. Joyce voelt een kleine krop in haar keel, want voor hetzelfde geldt zoent Nienke haar vriend. Nienke kijkt kort na Fabian, die ongemakkelijk terugkijkt, maar gaat dan verlegen naar Joris en zoent hem vlak op de mond. Joris zoent haar terug, zonder op te merken dat de tien seconden al even voorbij zijn. De anderen staren voor zich uit en zien dat het wat meer is dan gewoon een spel. Tot slot komt Danny de woonkamer binnen en ziet hij de zoenende Nienke met, ja zijn vriend. Danny weet dat ze een spelletje aan het spelen zijn, maar hij merkt ook wel dat er iets niet klopt. Hij roept dat het gedaan is tussen hen en vlucht naar buiten. Joris wil hem nog achterna rennen maar Joyce neemt hem even mee naar de keuken. "Wat was dit nou allemaal, broertje?", vraagt Joyce zich af. "Nou, sinds Nienke ontvoerd is geweest door Jimmy hebben ik en Nienke een betere band gekregen. Ik was gisteren op weg naar de badkamer tot ik Nienke hoorde schreeuwen. Ik ben dan naar haar kamer gegaan, en heb dan na wat kletsen in Noa haar bed geslapen, ook omdat ik wist dat Noa bij Robbie sliep, en dat Nienke op dit moment iemand nodig had. Ik was er voor haar als goede vriend. Vanochtend hebben we nog wat samen kunnen lachen en vandaag was het ook wel anders op school. Telkens als ik nu naar Nienke kijk, voel ik mij wat gek. Het is ook al eventjes hoor, niet sinds die ontvoering", geeft Joris toe. Joyce weet even niet wat ze moet zeggen maar besluit er dan Nienke bij te halen. De rest heeft, om het gesprek terug op gang te krijgen, het spel verder gezet. "Nienke, voel jij iets voor Joris?", vraagt Joyce rechtuit als ze Nienke even apart spreekt. Joris is terwijl de tuin in gegaan. Nienke weet niet wat ze moet zeggen maar vertelt Joyce dan toch maar dat ze een speciale band hebben gekregen sinds haar ontvoering en dat ze zich echt goed voelt bij hem. "Nou, dit is misschien niet correct van mij dat ik dit nu zeg, maar mijn broer voelt zich precies hetzelfde...". Joyce zwijgt even en voor Nienke wat kan zeggen begint Joyce over Fabian: "Ja, ik dacht even dat je mijn vriend ging zoenen", lacht ze. "Nee hoor, dat is toch jou vriend. Ik heb heel lang wat met hem gehad, maar uiteindelijk zijn we er als beste vrienden uitgekomen en jullie passen ook gewoon goed, ik hoop maar dat jullie relatie blijft", zegt Nienke. Joyce glimlacht en op dit moment komt Joris binnen. "Dus jij voelt ook iets voor mij?", vraagt Joris zich af als hij voor Nienke staat en haar beide handen vastneemt. Nienke geeft toe dat ze ook iets voor hem voelt en Joris zoent Nienke intens. Joyce en uiteindelijk ook de rest klappen in hun handen en ze doen verder aan het spel. Het is nog een leuke avond geworden. Misschien met een koppel uiteen, maar dit keer terug met een nieuw koppel.

De volgende morgen heeft Nienke wel wat stress. Wie weet heeft Danny het al verteld tegen Sofie over zijn breuk. Nu is heel toevallig gebleken dat Sofie zowel de zus is van Danny als de beste vriendin van Nienke. Als ze aankomen op school, aan de fietsenstalling, begint Sofie er dan gelijk over. "Kijk Nienke, ik verwijt je niks. Maar ik vind het wel sneu voor mijn broer. Het ging laatst al niet goed tussen hen, maar Danny is nu toch iets wat gelukkig dat het gedaan is. Ze hadden laatst niets anders dan ruzie, dus misschien was het maar beter zo. En andersom, ik ben heel blij dat jij weer gelukkig bent, dat in een nieuwe relatie. Ik hoop ook dat die nachtmerries snel stoppen, want ik heb er vannacht niet zoveel van geslapen". Nienke knikt en glimlacht: "Dankje dat je gelukkig bent voor me, ik had wat zenuwen dat dit onze vriendschap kon verpesten. En ja ik hoop ook dat die nachtmerries snel stoppen, ik slaap laatst zo slecht. Hopelijk kan Joris daar wat aan veranderen". Ze praten nog wat verder en gaan snel naar de les.

In de pauze gaat Nienke wat buiten eten samen met Joris, Noa, Robbie, Sofie en Yasmine. Het zonnetje schijnt, want de lente breekt binnenkort door. Als ze op een bankje zitten, en wat van hun broodje eten, ziet Nienke twee bekenden. Dat is geen goed teken, want ze kent deze personen vanwege Jimmy. Snel probeert ze achter de rug van Joris te kruipen, maar de mannen hebben door dat Joris haar onder andere bevrijd heeft. "Hier zullen ze spijt van krijgen", zeggen de twee mannen terwijl ze snel stappen naar de plaats waar Nienke, Joris, en hun vrienden zitten. De vrienden proberen vlug naar binnen te lopen, maar eigenlijk kunnen ze geen kant meer op. 

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu