Geschreven door: Fran
Het is Appie. Hij kijkt Joyce en Fabian lachend aan. "Waren jullie nou van plan om het in dit park hier te doen?". Fabian en Joyce kijken elkaar verschrikt aan. "Uhm, Appie, wat doe jij hier?", vraagt Fabian zich af. "Nou, dit is toch maar saai, na het eten in bed kruipen, dus ik dacht laat ik maar de avondsfeer hier verkennen", grapt Appie. "Ik merkte ook dat jullie weg waren uit jullie kamer, want ik had geklopt maar er deed niemand open". Fabian en Joyce merken dat Appie een hand vastheeft van een meisje. Joyce kijkt haar diep aan. "Hé, zit jij niet op onze school?", vraagt Joyce zich af. "Ja, ik zit nu ook in mijn laatste jaar", vertelt het meisje aan Joyce. "Ik ben trouwens Jill". Fabian en Joyce begroeten Jill en kijken op naar Appie. "Ben jij nou van het straat?", vragen ze zich af. Appie lacht: "Ik zit eigenlijk al lang achter haar, ook al was ik bezig met Amber, zij had altijd een plekje in mijn hart en nu heb ik haar eindelijk te pakken". Ze praten nog wat verder. "Kijk, zullen we naar Jeroen, Patricia, Amber en Mick gaan, die zijn hier aan het feesten in de boulevard". Appie en Jill knikken en ze besluiten om mee te gaan.
Danny staat aan de ingang ongeduldig te wachten. "Ah, hier ben je dus", zegt Danny opgelucht tegen Appie. "Wat doe jij nou weer hier?", zegt Fabian. "Dit wordt alsmaar gekker", grapt Joyce. Ze besluiten om met zijn allen binnen te gaan en nog even te gaan feesten.
INTUSSEN IN HET HOTEL
Iedereen ligt vredig te slapen. Van Swieten en Van Engelen hebben niks vreemds meer gemerkt, dus ze zijn in de veronderstelling dat iedereen in zijn kamer is.
Joyce en Fabian komen samen met Jeroen, Patricia, Amber, Mick, Danny en Appie het hotel binnengeslopen. Gelukkig zit er nu even niemand aan de receptie, dus kunnen ze gerust binnen-sneaken. Appie heeft afscheid genomen van Jill, en ze besluiten elkaar snel weer opnieuw op te zoeken, zo toevallig dat ze hier ook was, alsof het lot hen samenbracht.
De acht bewoners lopen in de gangen, richting de kamers. Opeens zien ze iemand van het personeel rondlopen, en ze willen niet dat iemand hen ziet, dus lopen ze vlug richting een deur die openstaat. Het is een deur richting een ander gebouw. In die gang bevindt zich een andere deur, met daarop 2 mannetjes, dat dus wil zeggen dat dit het toilet is. Ze glippen 1 voor 1 de deur in, waarnaar ze vlug allemaal in toilethokjes kruipen. Na een vijftal minuutjes glippen ze terug 1 voor 1 uit het toilet, waarnaar ze een bordje zoeken waarop staat waar hun kamers zich bevinden. Aangekomen aan de kamers, zien ze dat de kust veilig is. "Ik hoop dat niemand ons heeft opgemerkt", fluistert Fabian. Iedereen glipt hun kamer in, waarnaar ze zich klaarmaken om nog wat te slapen. Ze zouden binnen 7u al terug beneden moeten staan voor het ontbijt.
DE VOLGENDE MORGEN
Jimmy, Nienke, Noa en Robbie zijn rond 8u opgestaan, zodat ze zich op het gemak kunnen klaarmaken. Fabian, Joyce, Danny en Appie hebben wat moeite met uit bed komen, maar uiteindelijk is het hen gelukt om rond 8u30 op te staan. Fabian houdt er wat hoofdpijn aan over, en Danny wat buikpijn, want hij is niet gewend van drinken. In de 2e kamer zijn de 3 meiden, waaronder Sofie, Yasmine en Mara, met Matthijs gaan lopen in een loop-parcour dichtbij het hotel. Ze hadden toestemming gevraagd aan Arie of ze mochten gaan, maar Esther vond het meteen goed, want ja zij is ook lichamelijke opvoeding-leerkracht. Dan in kamer 1 zijn Jeroen, Patricia, Amber en Mick al vroeg opgestaan, zodat ze nog wat in hun bed kunnen blijven liggen. Ze voelen zich dan namelijk beter, dan rap te hoeven opstaan en zich klaar te maken.
Om 10u hebben de vier leerkrachten voor hen en de bewoners gereserveerd voor het ontbijt. Het is met buffet, dus de bewoners kunnen dan ook zelf kiezen wat ze willen eten.
Na het eten vertrekken ze dan ook meteen met de boot naar een verlaten eilandje dicht in de buurt van Spanje, dit is een drie kwartier rijden met de boot. Daar aangekomen krijgen ze een gids toegewezen, die hen wat uitleg geeft over het piepklein eilandje. Iedereen krijgt een bundel waarop ze informatie moeten schrijven wat er hen vertelt wordt door de gids, en dit is dan al een deel van hun stageweek. Na het uitstapje mogen ze zelf nog wat rondlopen op het eilandje, je kan er namelijk iets eten en drinken, en na 2u gaan de bewoners dan met de boot terug naar Barcelona.
Als ze terug zijn is het al namiddag, waarbij ze weer eventjes mogen zwemmen. In Barcelona is het namelijk elke dag zeer goed weer, waardoor ze op hun gemak in de ligstoelen en in het zwembad kunnen hangen.
Esther en Jason proberen zich niet al te veel zorgen te maken over het feit dat Esther eventueel zwanger zou kunnen zijn. Ze liggen samen met Arie en Ellie te genieten van de zon, terwijl al de bewoners, ja iedereen, een balspel zit te spelen in het water. Fabian en Nienke kunnen het terug goed vinden met elkaar, Noa en Jeroen hebben het goed gepraat, maar laten elkaar met rust, hetzelfde met Sofie en Mick. Tussen de 3 meiden en de 3 andere meiden is het wel een rare sfeer, maar ze doen hun best om met elkaar te kunnen omgaan.
Yasmine en Sofie zitten even in de jacuzzi. Ze babbelen over school, het thuisfront, een beetje alles. Opeens komt Appie naast hen zitten in de jacuzzi, samen met Danny. "Sofie, kan ik jou even spreken?", vraagt Appie tegen Sofie. Sofie knikt. "Kijk, ik vind het heel erg wat er is gebeurd tussen ons, maar als jou gevoel bij Yasmine ligt, dan accepteer ik dit. Ik heb ook heftig gereageerd naar jou toe", en Appie kijkt naar Yasmine: "Dus ik wil daarvoor mijn excuses aanbieden, en ik hoop dat we met z'n 3en terug vrienden kunnen worden". Het is stil, maar Sofie besluit om er wat van te zeggen. "Appie, ik vergeef het jou, en ik zou zeer blij zijn moesten wij inderdaad terug vrienden worden". "Ja, dat vind ik ook. Het spijt me van Sofie". "Als Sofie haar gevoel bij jou ligt, kan niemand er wat aandoen". Sofie geeft Appie een knuffel. Opeens komt er een schaduwplek op hun tevoorschijn, dus vragen ze zich af wie er achter hun zou kunnen staan. Appie en Sofie kijken achter hen, en je raadt nooit wie er daar staat. Het is Jill! Jill kijkt met een serieuze blik naar Appie.
Zou ze denken dat er iets is tussen Sofie en Appie? Zou er dan toch niks kunnen bloeien tussen Jill en Appie? Wat denken jullie?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...