Geschreven door: Amy
Jeroen is weer in het ziekenhuis en loopt naar de kamer waar Patricia ligt. Ze ligt te slapen. Zachtjes zet hij hun spullen in de hoek van de kamer neer en gaat dan naar de kantine toe om iets te eten te halen. Wanneer hij in de rij staat moet hij aan zijn vriendin denken. Wat nou als ze nog eens zo'n poging tot zelfmoord doet? Misschien zegt ze wel dat ze het niet meer zal doen, maar wie weet wat er in haar hoofd om gaat. Jeroen zucht en vindt het ergens best eng allemaal. Straks raakt hij Patricia echt kwijt en hij weet niet of hij dat zelf ook wel overleefd. Patricia is zijn leven. Hij besluit zo even met haar te praten over wat ze precies wilt qua haar problemen oplossen. Het is natuurlijk niet makkelijk allemaal. Hij hoopt maar dat Raven voor een hele lange tijd de gevangenis in gaat. Zo niet? Dan is hij nog eens uit op wraak. Wie aan Patricia komt, komt aan hem.
Matthijs en Nienke zijn weer terug thuis en lopen de woonkamer in. 'Wat gingen jullie doen?' vraagt Noa. 'Even naar de kinderboerderij. Gewoon, als vrienden' zegt Nienke terwijl ze oogcontact heeft met Matthijs. Hij glimlacht even kort naar haar. Dan komt Mara vrolijk de woonkamer in gehuppeld. Ze geeft Matthijs een lange zoen. 'Waar was jij? Ik zocht je'. 'Even naar de kinderboerderij met Nienke'. Mara voelt een jaloerse steek. 'Ah oké, gezellig'. Ze glimlacht naar Matthijs die haar in zijn armen neemt. Gek, ondanks dat hij zeker weet dat hij verliefd is op Nienke, voelt hij ook zeker veel bij Mara. Het is niet dat Mara 100% verleden tijd is. 'Zullen we een filmpje gaan kijken saampjes?' vraagt Matthijs. Mara knikt: ja gezellig. Nienke kijkt hem teleurgesteld aan en kijkt het stel na die naar boven loopt. Nienke zucht. 'Wat is er?' vraagt Noa lachend. 'Oh uh niks hoor, weet jij toevallig waar Jimmy is?'. 'Ja die is buiten, voetballen met de jongens'. Nienke knikt. 'Oké ik ga even naar hem toe'. Ze geeft Noa een knuffel en loopt richting de keuken. Eenmaal daar pakt ze een glas water en leunt ze tegen het aanrecht aan. Haar gedachten gaan alle kanten op. Is Matthijs wel echt verliefd op haar? Of vindt hij Mara toch leuker? Ze zagen er nog erg verliefd uit daarnet. En wat wilt zij Eigenlijk? Is Jimmy nu ineens niks meer voor haar? Ze kan hem toch niet zomaar laten gaan? Ze drinkt haar glas water in één teug leeg en loopt dan de tuin in. 'Hey schoonheid' zegt Jimmy die naar haar toe komt gerend en haar een kus geeft. 'Iewl je zweet' zegt ze lachend. 'Ja sorry, we zitten in een lekker potje voetbal'. Nienke knikt. 'Duurt dat nog lang?'. Jimmy kijkt haar verleidelijk aan. 'Hoezo? Had je iets anders in gedachten om te doen?'. Nienke kan het niet laten om te lachen en trekt hem naar haar toe voor een lange en intense zoen. 'Kies maar. Voetbal of ik?'. Jimmy kijkt even achterom. 'Dat is een makkelijke keuze. Jongens, ik stop!' roept hij naar andere jongens en loopt met Nienke naar binnen. 'Zal ik eerst even gaan douchen? Of vind je zwetende mannen juist sexy?'. Nienke schudt lachend haar hoofd. 'I ik kan ook met je mee gaan douchen?' vraagt ze terwijl ze over zijn borstkas streelt en zijn riem vastpakt. Jimmy wordt er opgewonden van en pakt haar hand vast. 'Goed plan'. Ze lopen de trap op en horen dan gekreun van de zolder af komen. Jimmy lacht. 'Zo, Matthijs en Mara genieten ook weer eens van elkaar'. Nienke kijkt hem gek aan. 'Hoe bedoel je: weer eens?'. Jimmy zucht en trekt Nienke de badkamer in en draait de deur op slot. 'Kijk, wat ik je nu ga vertellen is vertrouwelijk. Dus beloof niks door te vertellen. Goed?'. Nienke knikt resoluut. 'Oké, vorige week vertelde Matthijs mij dat ie twijfelde over zijn relatie. Pas wanneer hij zeker wist dat hij bij Mara wilde blijven zou hij weer seks met haar gaan hebben. Dat was al drie weken geleden namelijk. Maar goed, blijkbaar twijfelt ie nu niet meer' grijnst Jimmy. Nienke glimlacht wat gemaakt. 'En wij twijfelen ook niet aan onze relatie toch?' vraagt Jimmy terwijl hij verleidelijk zijn t shirt uit trekt. Nienke kijkt naar hem en kan hem niet weerstaan. Ze zoent hem vol op zijn mond en trekt hem mee de douche in. Daar genieten ze met elkaar. Wat moet ze toch? Blijkbaar wilt Matthijs toch voor Mara kiezen. Moet ze dan maar gewoon bij Jimmy blijven? Want het gevoel is goed... Ze besluit haar gedachten even uit te zetten en even volledig van Jimmy te genieten onder de douche.
Jeroen komt weer de ziekenhuis kamer in van Patricia. Dit keer is ze wel wakker. Ze glimlacht lief naar hem. 'Heei schat, daar ben je'. 'Ja ik was even een broodje eten beneden. Wil jij ook iets te eten?'. Patricia schudt haar hoofd. 'Nee, heb geen honger'. Jeroen knikt en Patricia schuift wat op in haar bed. 'Kom je naast me zitten?'. 'Graag liefje'. Jeroen gaat naast haar zitten en slaat een arm om zijn vriendin heen. Hij twijfelt. Moet hij er nu al over gaan beginnen? Of is dat juist niet slim? Patricia ziet dat Jeroen flink aan het nadenken is en legt een hand op zijn wang. 'Liefje, waar zit jij met je knappe koppie?'. Jeroen kijkt in haar mooie ogen en voelt tranen op komen. Patricia schrikt er een beetje van en wrijft rustig over zijn wang heen. 'Jeroen, zeg het me alsjeblieft'. Jeroen slikt en haalt even diep adem. 'H hoe, hoe wil je weer je leven gaan oppakken Patries? Ik bedoel: ik ben... ben zo bang dat'. Jeroen stopt even en slaat zijn ogen neer. Patricia weet wat hij gaat zeggen maar wilt toch dat Jeroen zijn zin af maakt. 'Zeg het maar schat. Ik kan het wel aan'. Jeroen kijkt haar weer aan. 'Ik ben zo bang dat je opnieuw een poging doet. Dat het je allemaal te veel wordt'. Patricia voelt ook tranen op komen en schudt zachtjes haar hoofd. 'Dat gebeurt niet Jeroen. Jij bent momenteel degene die mij in leven houdt. Door jou voel ik me gelukkig en heb ik het gevoel dat ik er wel echt toe doe. Ik heb al voor mezelf besloten om weer met een psycholoog te gaan praten. Ik denk dat dit wel een must is. Verkrachtingen en miskramen, en een zelfmoord poging zijn niet niks. Ik moet mijn problemen bij iemand kwijt kunnen, iemand van buitenaf. Tuurlijk kan ik mijn problemen ook kwijt bij jou, maar ik denk wel dat ik echt hulp nodig heb van een professional'. Jeroen knikt. 'Ik ben zo trots op je weet je dat? Je bent zo sterk, en je praat er zo goed over'. Patricia glimlacht kleintjes. 'Ik wil gewoon kunnen leven Jeroen. Ik kan niet wachten tot we straks klaar zijn met school, en dan beiden een vervolg studie gaan doen, en op 1 september gaan trouwen. Ik weet nu al dat dat de mooiste dag van mijn leven gaat worden'. Jeroen wordt emotioneel en legt zijn hand op de hare die nog steeds op zijn wang rust. 'Dat weet ik wel zeker schat. Ondanks dat we nog jong zijn kan ik niet wachten tot ik je straks mijn vrouw kan noemen'. Patricia bloost en ze zoenen elkaar liefdevol. Dan leggen ze hun voorhoofden tegen elkaar aan en genieten ze even van het moment. Hun liefde is sterker dan ooit.
Appie en Jill zijn die avond aan het skiën bij een Indore baan. Jill gaat elk jaar op wintervakantie naar Oostenrijk om daar te gaan skiën met haar ouders, broertje en zusje. Appie zou graag volgend jaar met haar familie mee gaan naar Oostenrijk dus hebben ze besloten om af en toe eens te oefenen samen. Appie vindt het erg moeilijk in het begin maar hij leert het al snel. Wanneer ze voor de laatste keer die avond naar beneden afdalen kijken ze elkaar even lief aan. Jill komt beneden aan en remt af. Dan kijkt ze om zich heen en hoort ze een schreeuw. Het is Appie...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...