Geschreven door: Amy
Joris en Danny houden hun adem in en horen dat de man aan de kast zit. Ze maken spleetjes van hun ogen en zijn bang dat hij hen betrapt. Tot hun opluchting pakt hij enkel een beeld van de kast af. Vervolgens zien ze hem het huis weer verlaten. Snel komen Joris en Danny de kast weer uit (lekker toepasselijk bij deze twee hihi) en zijn blij dat ze nog leven. 'Wie was die kerel?' vraagt Joris ongelovig. Danny haalt zijn schouders op en klemt zich snel vast aan zijn vriend. Joris moet weer zachtjes lachen maar vindt het ook wel schattig om hem zo te zien. Ze besluiten snel naar Victor en Trudie te bellen om te vertellen over de man.
31 DECEMBER: DE DAG VAN OUD EN NIEUW
De afgelopen week is er veel gebeurd in het huis Anubis. Danny en Joris hebben alles verteld aan Victor en Trudie over de enge man in het zwart en via de camerabeelden is hij opgepakt. Gelukkig heeft hij niet enorm veel spullen meegenomen van waarde, maar van die spullen moet de inbreker het volledige bedrag terug betalen. Het gaf Joris en vooral Danny een veilig gevoel dat de man nu vast zit. Nienke, Noa, Jimmy en Robbie hebben de rozentuin geregeld voor Victor en Trudie hun bruiloft. Op een sneaky manier heeft Jimmy tegen zijn moeder gezegd dat ze zich geen zorgen hoeven te maken om de locatie omdat die al geregeld is. Trudie vond dit ergens wel spannend omdat ze het niet zelf in de hand heeft, maar vond het ook wel weer heel lief van haar schattekes dat ze blijkbaar achter haar rug om iets voor hen hebben geregeld. Matthijs en Mara zijn vooral veel aan het sporten geweest. Ze willen in Februari een grote wedstrijd gaan lopen in Italië. Alleen gaan ze dit niet met z'n tweetjes doen maar hebben ook Yasmine en Sofie zich aan dit avontuur gewaagd. Met z'n vieren zijn ze twee keer per dag aan het sporten en moedigen ze elkaar veel aan om door te zetten. Ze hopen dat alle bewoners die tijd meer kunnen naar Rome om hen daar aan te kunnen moedigen. Jeroen, Patricia, Mick, Amber, Fabian, Joyce, Appie en Jill zijn weer terug gekomen uit Londen. Ze zijn nu 6 dagen thuis en Patricia heeft de pillen helemaal doorgeslikt. Thuis is ze samen met Jeroen naar de gynaecoloog gegaan. De bloeding kwam waarschijnlijk omdat ze te snel seks heeft gehad na haar miskraam. Dit moest namelijk nog wat beter helen van binnen en doordat ze seks heeft gehad is het gaan bloeden van binnen. Door de pilletjes is het nu weer geheeld van binnen en kunnen Jeroen en Patricia gelukkig hun seksleven weer voortzetten. Hen kennende is dat een enorme opluchting. Niet alleen voor het genot, maar ook voor de gezondheid van Patricia. Jeroen heeft zich enorm zorgen gemaakt om zijn vriendin en is erg blij dat nu alles weer goed is. Al zullen ze nog wel extra voorzichtig moeten zijn met de veiligheid tijdens de seks. Ze voelen zich onwijs gelukkig nu ze verloofd zijn en ze willen graag hun bruiloft plannen in de zomer. Wanneer ze klaar zijn met hun examenjaar en ze hopelijk allemaal hun diploma binnen hebben. Het plan is om dan een mooi kasteeltje af te huren in Parijs en daar te gaan trouwen. Gelukkig dragen Patricia haar moeder en tante bij aan de kosten. Mick en Amber zijn de twee bewoners die er het slechtste voorstaan op school. Ze hebben beiden drie onvoldoendes staan op hun lijst en dat moet nodig gaan veranderen. Vandaar willen ze vanaf morgen zich volledig gaan richten op het leren van hun aankomende toetsen. Ze weten beiden wel dat ze er hard voor moeten gaan werken, maar willen daar ook alles voor gaan doen. Appie en Jill hebben het nog steeds heel goed samen, maar ze hebben nog niks intiems gedaan in hun relatie. Appie is hier nog totaal niet mee bezig maar weet niet dat Jill er erg mee zit. Ze heeft dan ook besloten om aan Patricia, Amber en Joyce te gaan vragen hoe ze hier het beste mee om kan gaan. Ze heeft sinds Londen namelijk een goede band met de meiden gekregen. Vandaar dat ze hen zal gaan vragen om advies. Fabian en Joyce hebben het seksleven in hun relatie helemaal gevonden en genieten met volle teugen van elkaar. Joyce dacht dit nooit te vinden bij Fabian maar hij heeft haar zeer verrast. Nu is het vandaag 31 December en is het vanavond tijd voor een feestje. Oud en Nieuw met natuurlijk om 12 uur het vuurwerk. Eens ouderwets genieten met z'n allen. Dat is het doel van vanavond.
Patricia opent haar ogen en voelt zich als herboren. Eindelijk kan ze weer een beetje gaan genieten. Samen met Jeroen en samen met haar vrienden en vriendinnen. Ze weet zelf ook wel dat ze een vreselijke tijd achter de rug heeft en dat ze eigenlijk nog amper ECHT van haar relatie met Jeroen heeft kunnen genieten. Dat is dus het plan. Vanaf nu staat haar liefde voor Jeroen op één. Ondanks de laatste tijd staat ze er onwijs goed voor op school en staat ze bijna overal een 7 of een 8 voor. Echt zorgen hoeft ze zich daarvoor dus niet te maken. Jeroen staat alleen een 5 voor Engels en dus zal ze hem hier wel een beetje mee gaan helpen. Verder staat hij ook overal een dikke voldoende voor. Fabian, Joyce, Sofie, Nienke, Matthijs en Mara gaan super goed. Zij staan op hun lijsten niet lager dan een 8. Eigenlijk had iedereen dat ook wel zien aankomen. Appie, Patricia, Jeroen, Noa, Jimmy, Danny en Yasmine staan ook gewoon goed. Alleen Mick en Amber moeten hard aan de bak gaan met beiden 3 onvoldoendes. Allebei ook voor dezelfde vakken: Geschiedenis, Engels en Frans. Joris is al twee jaar van school af en Robbie en Jill zitten een klas lager dan hun. (terug naar Patricia:) Ze kijkt naast zich en ziet dat Jeroen nog slaapt. Ze streelt zachtjes over zijn wang maar hij wordt niet wakker. Ze snelt zich naar beneden en maakt een ontbijt op bed voor hun tweetjes klaar. Dan loopt ze weer terug naar haar kamer en ziet Jeroen rechtop in bed zitten. 'Ah je bent wakker'. Jeroen glimlacht: wat heb je daar? 'Een ontbijtje voor ons samen'. 'Lekker schat' zegt Jeroen en geeft haar een kus. Ze beginnen samen aan het ontbijt. 'We gaan eens goed genieten van vanavond, vanaf morgen begint het nieuwe jaar en dan is het tijd om te knallen' zegt Jeroen lief. Patricia knikt: ik ben zo blij met jou. 'En ik met jou liefje'.
Mick en Amber zijn samen naar de sauna toe vandaag. Nog even een dagje relaxen voordat ze zich vanaf morgen volledig op school gaan concentreren. Ergens kijken ze er tegen op, maar toch weten ze beiden dat het moet. Gelukkig staan ze beiden voor dezelfde vakken onvoldoende dus dan kunnen ze elkaar ook nog helpen en samen gaan leren. Eenmaal aangekomen bij de spa genieten ze eerst van een massage en de rest van de middag zijn ze te vinden in verschillende sauna's en zwembaden. Even heerlijk er tussen uit met z'n tweetjes.
Volgende week: 7 januari, vindt de bruiloft van Victor en Trudie plaats. Na lang aandringen hebben Victor en Trudie de volledige regeling van de bruiloft in handen gegeven van het viertal: Nienke, Jimmy, Noa en Robbie. Trudie vond het wel een mooi idee dat haar zoon het zou gaan regelen. Victor heeft eerst nog flink liggen tegen spartelen maar Trudie heeft hem uiteindelijk toch weten over te halen. De rozentuin is geregeld en ze hebben voor de avond een mooi restaurant afgehuurd waar ze zullen gaan eten en daarna tot laat zullen gaan feesten. Ook hebben ze een mooi weiland wat vol staat met gekleurde tulpen geregeld waar ze hun trouwfoto's kunnen gaan maken. De bruidstaart is ook geregeld: het wordt een witte chocolade taart met frambozen en aardbeien. Trudie haar favoriet. De hapjes en drankjes zijn geregeld en heeft Noa een beetje op een stiekeme manier gevraagd van wat voor soort muziek Victor en Trudie houden zodat deze muziek ook op het feest gedraaid zou gaan worden. Eigenlijk kunnen ze niet meer wachten tot volgende week. Maar nu eerst oud en nieuw vieren. Trudie gaat bananenpannenkoeken maken en haar heerlijke welbekende dessert: tiramisu. Iedereen vindt dat Trudie dat het allerbeste kan maken. Na het eten zullen ze gaan kijken naar een televisie programma en om 12 uur is het natuurlijk tijd voor champagne en zullen de jongens vuurwerk gaan afsteken terwijl de meiden warme chocolademelk zullen gaan drinken. Iedereen kan niet wachten op vanavond.
Robbie en Noa zijn aan het zoenen in het washok. 'Rob, ik moet de was doen, anders krijg ik op mijn kop van Trudie'. Robbie lacht: Trudie die jou op je kop geeft? geloof je het zelf? Noa geeft hem lachend een duwtje en zoent hem opnieuw. Robbie zoent haar nek en doet haar jurkje uit. Noa lacht: moeten we dit wel hier doen? 'Waarom niet?' vraagt Robbie ondeugend. 'Straks betrapt iemand ons'. 'Dus? Is juist spannend'. Robbie knipoogt naar haar en trekt zijn shirt uit waarna hij haar opnieuw begint te zoenen. Noa vindt het heerlijk met hem en is ontzettend blij met een vriend als Robbie.
Om 5 uur zit iedereen beneden klaar in de woonkamer. Trudie is bezig met de pannenkoeken en ze zullen om half 6 beginnen met eten. Ze kletsen allemaal nog wat en iedereen kan niet wachten tot het nieuwe jaar begint. Hopelijk het jaar waarin de meeste zullen gaan slagen. Om kwart over 5 gaat de bel. Vreemd, want niemand verwacht meer iemand. Jeroen en Patricia lopen naar de deur en schrikken wanneer ze die open doen. Het is Harald. Jeroen wilt de deur weer dicht gooien want eigenlijk mag hij helemaal niet in hun buurt komen. 'Jeroen wacht, er is iets vreselijks gebeurd'. Jeroen houdt de deur op een kier: iets vreselijks, wat dan? Harald zucht en kijkt zijn zoon ernstig aan.
Wat zou Harald Jeroen gaan vertellen? Zal dit de avond gaan verpesten?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...