Geschreven door: Amy
Jimmy kijkt naar Noa en zij naar hem. Zou hij iets gehoord hebben? Jimmy kijkt haar na een tijdje met fronsende wenkbrauwen aan. 'Is er soms iets?'. Noa zet een gemaakte glimlach op. 'Nee joh helemaal niet. Ik uh ga even naar Robbie'. Ze snelt langs hem en rent naar beneden. Jimmy kijkt naar Nienke. 'Wat heeft zij?'. Nienke lacht. 'Geen idee'. Nienke is blij dat hij niks heeft gehoord maar toch moet ze het uiteindelijk waarschijnlijk toch tegen hem gaan vertellen. Ligt eraan wat Matthijs beslist over hem en Mara. Jimmy gaat bij zijn vriendin op bed liggen en kijkt haar verliefd aan. 'Zeg heb jij iets te doen vanavond?'. 'Nee ik denk het niet. Wat had je in gedachten?' vraagt Nienke. 'Een filmpje doen met een lekker drankje erbij?'. Nienke heeft er niet heel veel zin in maar knikt toch. 'Is goed, gezellig'.
Matthijs is met Mara aan het sporten. Ze hebben zoveel dezelfde interesses, dat heeft hij totaal niet met Nienke. Na 10 kilometer te hebben hard gelopen gaan ze bij een vijvertje zitten en drinken ze water uit hun bidon. 'Ben je trouwens nog steeds blij met me?' vraagt Matthijs na een tijdje. Mara kijkt gek en lachend op. 'Ja natuurlijk! Wat denk jij nou! Jij niet met mij dan?'. Matthijs kijkt Mara aan, in haar prachtige ogen en voelt duizenden vlinders. En dan weet hij het zeker, Mara is het voor hem. Bij Nienke is het zeer waarschijnlijk alleen vriendschap waarbij er misschien wat gevoelens zijn ontstaan. Bij Mara is het anders, elk moment dat ze samen zijn voelt hij zich gelukkig. Tijdens de zoen met Nienke voelde hij heus wel iets, maar niet het gevoel dat hij bij Mara heeft. 'Matthijs?' vraagt Mara wanneer ze lang geen antwoord van hem krijgt. 'Ja ik ben nog steeds hartstikke gek op je schat'. Mara glimlacht en ze zoenen elkaar. Het doet hen er even niet toe dat ze beiden enorm bezweet zijn. De zoen wordt al intenser en ze gaan helemaal in elkaar op. 'Liefje, we moeten stoppen denk ik, ik krijg enorm veel zin in je op deze manier' zegt Mara glimlachend. Matthijs kijkt haar grijnzend aan. 'Dus? Kan wel toch?'. Hij knipoogt naar haar en gaat bovenop haar liggen. 'Ik hou van je Mara, met heel mijn hart'. 'Ik van jou Matthijs'. Ze zoenen elkaar opnieuw en voor ze het weten zijn ze met elkaar aan het vrijen in het park. Matthijs heeft zijn keuze gemaakt en zal dit morgen aan Nienke gaan vertellen.
Amber en Patricia zijn aan het kletsen op bed. 'Maar jij voelt je wel weer helemaal de oude?' vraagt Amber. Patricia haalt haar schouders op. 'Ik weet het niet goed. Hoe meer afleiding ik heb, hoe beter. Maar zit nog steeds niet top in mijn vel'. Amber wrijft lief over haar schouder heen. 'We helpen je er door heen lieverd. Dat beloof ik je'. Patricia glimlacht en knuffelt haar. 'Thanx Am, je bent een echte vriendin voor me'. Amber glimlacht kleintjes en slaat haar ogen neer. 'Wat is er Am?'. Amber friemelt wat aan haar vingers en twijfelt. Moet ze het haar vertellen of zal dat hun vriendschap gaan verpesten? 'Ik ga je iets zeggen Patries, maar wil niet dat dit onze vriendschap gaat verpesten. Ik loop er namelijk al een tijdje mee en had verwacht dat het wel over zal gaan alleen.. is dit niet gebeurd'. Patricia wordt nieuwsgierig. 'Zeg maar Am'. Amber raapt even alle moed bij elkaar en kijkt Patricia dan aan. 'Ik denk dat ik verliefd ben'. Patricia schiet in de lach. 'Ja duhh, op Mick'. Amber schudt snel haar hoofd. 'Niet meer?' vraagt Patricia verbaasd. Amber zucht. 'Misschien wel, maar mijn gevoel is voor iemand anders veel sterker en dat verbaasd mezelf ook enorm. Ook aangezien ik dit nog nooit heb meegemaakt'. Patricia snapt er nu helemaal niks meer van. 'Ik snap je niet Am. Wat heb je nog nooit meegemaakt?'. 'Ik ben verliefd op een meisje. En dat meisje... dat ben jij'. Patricia haar ogen worden groot en stapt na een paar tellen het bed uit. 'Patries wat ga je nou doen?'. 'Even naar buiten' zegt ze nog voordat ze de deur met een harde klap dicht slaat. Amber baalt. Had ze het wel aan Patricia moeten vertellen?
Danny en Joris zijn een spelletje aan het spelen met Sofie en Yasmine. 'Dus jullie hebben binnenkort een groot familiefeest?' vraagt Yasmine aan Danny en Sofie. 'Ja, in Zeeland. We gaan een weekend lang feesten en overnachten in een chique hotel aan zee. Het is met de hele familie Rodenmaar en met aanhang'. Joris kijkt op. 'Dus wij mogen ook mee?'. 'Zeker weten liefje, jij en Yasmine mogen gewoon mee met ons'. Joris geeft Danny een lange zoen en Yasmine doet hetzelfde bij Sofie. 'Wauw wat gaaf!' zegt Yasmine blij! "Wanneer is het?' vraagt Joris. 'Over twee weken, en er is 1 avond een chique diner dus zorg dat je iets moois bij je hebt' antwoord Sofie. Ze zijn alle vier helemaal enthousiast en kunnen nu al niet wachten tot het moment daar is. Ze spelen nog verder met hun spelletje en praten een hoop bij.
Patricia loopt door het park heen. Ze moet denken aan het moment van net. Amber die verliefd is op haar? Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Zal dit hun vriendschap gaan verpesten? Dan hoort ze een stem naast haar. 'Hey'. Ze draait zich om en ziet Appie staan. 'Oh hey Ap'. Appie glimlacht. 'Wat doe jij hier alleen?'. Patricia zucht en voelt tranen op komen. 'Gewoon even lopen, aangezien mijn leven één grote puinhoop is. En jij?'. 'Niks bijzonders'. Appie ziet dat Patricia het moeilijk heeft en neemt haar in een omhelzing. 'Je kan altijd bij ons terecht he, dat weet je toch?'. Patricia knikt. 'Tuurlijk, het ligt ook niet aan jullie allemaal'. 'Ik begrijp je hoor Patries. Of naja begrijpen kunnen we niet, maar we steunen je door dik en dun'. Patricia kijkt hem dankbaar aan. 'Bedankt Ap'.
DE VOLGENDE OCHTEND
Nienke komt vrolijk de trap af gelopen en ziet Matthijs dan staan. Ze glimlacht naar hem maar ontvangt geen glimlach terug. 'Is er iets?'. Hij knikt. 'Kan ik je even spreken?'. 'Ja tuurlijk, ik pak even een appel en dan fietsen we wel vast naar school samen'. Matthijs wacht af en als Nienke klaar is fietsen ze samen naar school toe. De hele rit is erg stil en wordt er eigenlijk niks gezegd. Eenmaal aangekomen op school gaan ze in de kantine zitten en kijkt Nienke Matthijs aan. 'Wat wilde je tegen me zeggen?'. Matthijs zucht en is blij dat er nog bijna niemand op school is. Zo kan hij haar het in alle rust gaan zeggen. 'Kijk Nien, ik heb mijn keuze gemaakt. Ik ben er gisteravond achter gekomen dat mijn liefde voor Mara nog enorm aanwezig is en dat ik heb getwijfeld om niets. Met jou was het fijn en ik weet dat we een onwijs goede vriendschap hebben, maar ik denk dat het niet meer is dan dat'. Nienke voelt dat ze emotioneel wordt. 'Maar je zei dat je ook verliefd op mij was'. Matthijs knikt. 'Ik heb zeker gevoelens voor je, maar die zijn gebaseerd op onze vriendschap. De liefde zit bij Mara. Sorry Nienke". Nienke kijkt hem gekwetst aan en loopt vervolgens boos weg. Ze heeft zich blijkbaar enorm vergist in Matthijs. Hoe moet het nu tussen haar en Jimmy? Want nu Matthijs haar niet wilt, wilt zij dan toch nog wel wat met Jimmy? Nienke loopt naar de wc's toe en begint hard te huilen. Wat moet ze nou?
Patricia en Jeroen zijn aan het zoenen bij de kluisjes. "Ik ben gek op je Patries" zegt Jeroen met een verliefde blik. "Ik ook op jou liefje". Dan komen Mick en Amber aangelopen. "Houdt eens op met dat geklef" grapt Mick. Jeroen en Patricia lachen en Patricia voelt zich ongemakkelijk als Amber naar haar kijkt. "Patries kan ik je even spreken?". Patricia twijfelt maar knikt en geeft Jeroen expres nog een kus. "Ik zie je zo in de les". Jeroen knikt en Patricia loopt met Amber naar de fietsenstalling buiten waar ze op het bankje gaan zitten. "Sorry Patries van gisteravond, ik moest het gewoon aan je kwijt" begint Amber meteen het gesprek. Patricia kijkt haar aan. "Dat snap ik. Ik ben ook niet boos op je maar het voelt gewoon wat ongemakkelijk!" Amber knikt. "Ik weet het, ik hoop gewoon dat we vriendinnen kunnen blijven". Patricia glimlacht. "Tuurlijk, knuffel?" Amber glimlacht en de meiden geven elkaar een dikke knuffel. Maar wanneer ze elkaar loslaten zoent Amber Patricia ineens vol op de mond...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...