Geschreven door: Fran
"Wat zijn jullie nou weer aan het doen?", grapt Appie bij het zien van de zoenende Sofie en Yasmine. Sofie speelt het eerlijk met Appie: "Hebben wij eigenlijk iets, Appie?". Appie twijfelt maar zegt dat ze juist aan het daten zijn: "Wij zijn toch nog aan het daten?". "Zie, dat bedoel ik nou. Wanneer zal je mij eindelijk eens de vraag stellen?", begint Sofie. "Ik wilde jou vanavond uit eten vragen en het toen officieel maken. Maar ik zie dat je al iemand anders hebt", vertelt Appie terug en hij wil weg lopen maar Sofie houdt hem tegen. "Ik zal eerlijk met jou zijn. Ik was nogal teleurgesteld met het feit dat wij nog niet officieel waren, en toen ik gister Yasmine zag merkte ik dat ze mij wel zag zitten. En ik dacht daar ook aan, daarin heb je gelijk, maar ik denk nog steeds dat ik jou wil", vertelt Sofie hem met hoofd naar beneden. Appie neemt haar vast aan haar heupen, en begint haar te zoenen. "Zie ik jou dan vanavond rond 20u in de hal? Er zal buiten een taxi op ons wachten die ons brengt naar het restaurant". Sofie knikt en lacht lief naar Appie. "Dan zal ik jullie laten", zegt Appie en hij gaat terug naar het huis. "Kijk Yasmine, ik was al een tijdje met Appie. Ik hoop ook dat je mij die kans geeft om hem beter te leren kennen. Maar ik wil niet dat dit iets veranderd tussen ons, ik heb jou zeer graag", vertelt Sofie onschuldig waarbij Yasmine knikt. "Ik begrijp het hoor, geen paniek. Ik hoop dat het tussen ons ook ooit iets wordt", vertelt ze en ze geeft een zoen op de wang van Sofie waarbij Sofie bloost.
Patricia weet het niet meer. Ze wil het Jeroen dolgraag vertellen over zijn vader, maar ze wil zijn band niet kapot maken met hem. Ze kan het niet meer aan, ze moet het wel vertellen. "Jeroen", zegt Patricia en ze draait de deur van de badkamer terug open. Jeroen komt binnen en ziet daar een huilende Patricia. "Wat is er nu toch met je? Ik maak mij serieus zorgen", vertelt Jeroen haar. Patricia loopt naar het bed en gaat op de rand zitten, Jeroen volgt haar. "Kijk, ik voel mij niet goed. Ik weet ook niet hoe ik dit moet aanpakken...". "Vertel het maar op jou tempo". "Het gaat over je vader... vooraleer ik jou dit vertel wil ik zeggen dat ik jullie band niet kapot wil maken. Ik was in de badkamer, de eerste nacht dat we met onze ouders in hetzelfde huis sliepen. Ik had mijn handdoek juist om en op dit moment kwam jou vader binnen. Kort gezegd: jou vader heeft mij 2x betast", vertelt Patricia en bij haar laatste woord begint ze keihard schreeuwend te huilen. Jeroen weet niet wat zeggen, hij staat vol verbazing toe te kijken hoe zijn vriendin huilt vanwege dat zijn vader haar betast zou hebben. "Meen jij dit nu? Dit vertel je mij nu pas?", begint Jeroen ongeloofwaardig te vertellen. "Ik wilde je het veel eerder zeggen, maar hij bedreigde me. Hij zei dat als ik in zijn huis woon, ik zijn regels moest naleven". "Dit kan ik echt niet geloven van mijn vader... dat hij zoiets in staat kon zijn". "Maar je moet me geloven, liefje. Kijk me nou". Jeroen weet dat Patricia niet over zoiets zou liegen en hij knikt toestemmend. "Het is nu aan jou de keuze wat jij eraan wilt doen. Zou je naar de politie willen gaan of zou je eerder meteen weer willen verhuizen?", vertelt Jeroen angstig. Ondanks dat hij dit heeft gedaan, wil hij de band met zijn vader niet kwijt. Maar hij vind wel dat hij moet gestraft worden, want zoiets kan echt niet. "Ik wil zeker weten verhuizen en ik vertel alles aan mijn moeder, die zal dan meteen vertrekken, daar ben ik zeker van. Maar ik weet niet of ik jou vader moet aangeven, aangezien je nu een band met hem hebt waarvan je al lang hebt gedroomd". Patricia en Jeroen zitten zwijgend op het bed, Patricia met haar hoofd op Jeroens schouder. "Het komt allemaal goed, denk er rustig over na".
Noa en Robbie amuseren zich buiten met Mara en Matthijs. Na het joggen hebben ze besloten om een paar intensieve oefeningen te doen. Ze sprinten om zijn beurt en ze kijken wie het snelst heeft gehaald, ze doen een paar cardio oefeningen en uiteindelijk stretchen ze. Mara en Matthijs geven Noa en Robbie tips door: "Moest je ooit eens zin hebben om te lopen, of je doet nog eens die cardio oefeningen, dan moet je zeker stretchen. Dit is zeer belangrijk om geen stijve rug of kuiten te creëren". Noa en Robbie nemen de tips aan en ze bedanken hen dat ze eens mochten meedoen. "Dat is met alle plezier gedaan hoor, het is wel eens leuk om ook met een paar anderen te sporten. Zeg, zullen wij vanavond een filmmarathon doen?", vraagt Mara aan Matthijs, Noa en Robbie. "Ja, lijkt me leuk. Zullen we Nienke en Jimmy ook meevragen en eventueel Yasmine ook?", vraagt Noa zich af. Mara vindt dit een goed idee. Ze zullen wel een hoekje moeten vrijmaken in hun kamer aangezien ze met z'n 7en zouden kijken naar de films. Ze besluiten om het Nienke en Jimmy te vertellen en het meteen te organiseren.
Patricia en Jeroen zijn gaan wandelen rondom Maastricht. Dit verzet hun gedachten, en ze willen er in een restaurantje gaan eten. Ze bestellen tapas en genieten van hun avond. Daarna keren ze terug naar hun huisje en krijgt Patricia telefoon. Het is Joyce. Meteen neemt ze op. Joyce vraagt of ze het al aan Jeroen heeft verteld, waarbij Patricia haar alles uitlegt. Na het bellen vraagt Jeroen of Patricia dit nou werkelijk eerder tegen haar vriendinnen heeft verteld dan aan Jeroen zelf. "Ja, ik wist niet wat ik moest doen. Ik heb dit tegen hen gezegd, om hun raad te vragen hoe ik het aan jou kan expliceren. Kijk dit is tenslotte jou vader", legt Patricia uit. Jeroen begrijpt het wel, maar is nog altijd teleurgesteld in zijn vader. Hij weet ook niet hoe hij deze situatie aankan. Zal hij zijn vader kwijt zijn na dit? Of eerder Patricia?
Appie staat nerveus beneden aan de hal te wachten. Hij wacht op Sofie, en natuurlijk op de taxi. Sofie komt van de trap af met een mooi lang wit kleed. Ze vraagt of dit genoeg is om mee te mogen. "Al zou jij in jou gewone kleren mee komen, dan nog is dit genoeg", vertelt Appie haar. Sofie bloost en samen stappen ze in de taxi. Op weg naar het restaurant vraagt Sofie of alles oké is met Jeroen en Patricia. Appie legt alles uit. "Zo, we zijn gearriveerd. Je moet maar een seintje geven wanneer ik jullie moet komen ophalen, meneer Tayibi", zegt de taxichauffeur tegen Appie. "Tuurlijk meneer, dank u wel". De chauffeur knikt. Ze stappen uit en ze gaan naar binnen, in het restaurant. Daar komt de ober al en vraagt of ze hebben gereserveerd. "Op de naam Tayibi", vertelt Appie hen en samen gaan ze naar het tafeltje. Er staan kaarsen op de tafel. Ze bestellen een 3 gangenmenu en komen aan de praat. Na het hoofdgerecht besluit Appie om op zijn knieën te gaan voor Sofie. Ze schrikt hiervan. "Zou jij met mij in een relatie willen?", vraagt Appie aan Sofie met een ketting in zijn hand. De ketting is met de initialen van Sofie en Appie bewerkt. Sofie twijfelt maar zegt volmondig ja. Appie doet de ring om Sofie haar nek, en Sofie bloost helemaal.
Wat vinden jullie? Vinden jullie dat Sofie de juiste keuze heeft gemaakt? Appie is schattig, niet?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...