Hoofdstuk 46: Feestje

53 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

Joyce staat aan de grond genageld. Haar broer komt bij haar intrekken? Zoiets had ze nooit durven dromen! Joyce weet niet wat zeggen. "En, wat vind je ervan?", vraagt Joris zich nerveus af. "Nou... ik vind het... GEWELDIG!", roept Joyce en ze springt rond zijn nek. "Zoiets had ik nooit durven dromen!". "Mijn eerste nacht is vanavond al". "Dan zullen we er een feest van maken, ook voor Jill, want die komt namelijk ook bij ons wonen!". Iedereen is enthousiast.

Nadat ze door de douanepoortjes zijn gegaan, en hun koffers hebben opgehaald gaan ze met z'n allen nog wat drinken op de luchthaven. Iets later staat de bus al op hen te wachten. Tijdens de busrit valt iedereen in slaap.

IN HET HUIS ANUBIS

"Ik vond deze week geweldig, Trudie". "Ik ook, Victor". Trudie en Victor hebben de week leuk doorgebracht en hebben iets georganiseerd om de bewoners terug te ontvangen thuis. Arie, Ellie, Jason en Esther zijn ook gevraagd op het feest.

Als de bewoners thuiskomen heten Trudie en Victor hen welkom. Iedereen rust eerst een beetje uit op bed, sommigen pakken hun koffers al uit en anderen maken zich al klaar voor het feest van vanavond. Iedereen heeft er zin in!

Dit is trouwens de huidige indeling van de kamers:

Kamer 1 beneden: Mick, Robbie en Jeroen

Kamer 2 beneden: Fabian, Appie en Joris

Torenkamer: Danny, Matthijs en Jimmy

Kamer 1 boven: Joyce, Amber en Patricia

Kamer 2 boven: Nienke, Sofie en Noa

Zolder: Mara, Yasmine en Jill

Rond 3u 's nachts is het feest echter afgelopen. Iedereen helpt eerst even mee met opruimen, waarna de vier leerkrachten terug naar huis gaan. "Dank jullie wel voor deze fantastische reis! Het was echt super!", begint Jason met vertellen. "Ik vond het echt super tof om met jullie mee op reis te gaan, ik hoop dat jullie er even hard van genoten hebben als wij!", vertelt Esther verder. "Tot volgende week, jongelui!", kondigt Arie eraan toe, en Ellie zwaait mee. "Doeg!".

Nadat de leerkrachten zijn vertrokken, vertrekken de bewoners stilletjes terug naar hun kamers. Iedereen maakt zich klaar voor bed. Jill en Appie nemen afscheid: "Ik vind het echt heel tof dat je hier komt wonen, Jill", vertelt Appie en Jill kust hem vlak op de mond.

Patricia, Joyce en Amber kletsen nog wat na op hun kamer en vallen nadien in slaap. Nienke, Noa en Sofie zijn zeer moe, dus besluiten zij om meteen te gaan slapen. De meiden op de kamers doen precies hetzelfde: Mara, Yasmine en Jill kennen elkaar nu al een beetje dus het is zeer gezellig met z'n 3 op zolder.

DE VOLGENDE MORGEN

Vandaag is het een zeer rustige dag, iedereen mag uitslapen. Rond 10u zit iedereen aan de ontbijttafel. Ze genieten van het zelfgemaakt ontbijtje van Trudie, want ja dit hebben ze moeten missen afgelopen week.

In de middag gaan Trudie en Noa terug gaan bloemschikken. Robbie, Jimmy en Nienke hebben besloten om mee te gaan naar de bloemenwinkel, om hun tuin verder in orde te kunnen krijgen. De jongens voetballen wat verder op het pleintje, en de dames gaan mee met een picknick, want het is stralend weer. Mara en Matthijs zijn weer samen met Yasmine en Sofie gaan lopen.

"Het is hier stralend weer", begint Joyce tegen de meiden. "Ja, ik wil dat het algauw weer zomer wordt, want dan kunnen we samen op reis", vertelt Amber verder. "Het blijft wel raar dat we in ons laatste jaar zitten, of toch ons examenjaar, want ik heb nog geen zin om jullie allemaal achter te laten", vertelt Joyce. "Hoe bedoel je, achterlaten? Je gaat toch niet weg?", gaat Patricia er tegen in. "Nee hoor, maar stel maar eens dat we andere dingen zullen gaan studeren ofzo, dan wordt het wel wennen". Zo praten de meiden nog een tijdje door tot het 's avonds wordt. De jongens hebben geen zin meer om te voetballen dus laten ze maar samen naar binnen gaan.

Voor het avondeten staat er lasagne op het menu. Het is een receptje van de moeder van Fabian. Iedereen is er dol op. Na het avondeten gaat iedereen naar zijn eigen kamer, maar Jeroen en Patricia besluiten om andere dingen te gaan doen. Ze hadden deze week wat minder tijd voor elkaar, dus ze zouden graag samen willen gaan douchen.

"Amai, zijn gaan er ook op los", fluistert Mick als hij aan de deur staat. "Zou je dit nu wel doen? Je wilt toch niet weten welke dingen zij daar binnen allemaal uitsteken?", fluistert Robbie terug. "Je hebt ook gelijk", fluistert Mick en hij wil weg gaan van de deur maar deze wordt op dit moment open gezwierd. "Wat doen jullie nou weer hier?", vraagt Patricia zich af. De jongens weten niet wat zeggen. Zouden ze betrapt worden?

Nienke loopt vanuit de tuin naar haar kamer. Ze ziet dat de kelderdeur openstaat. Ze piept naar binnen om te kijken wie er is. Ze hoort geborrel van allerlei brouwsels die er staan. "Victor is nog steeds bezig met zijn experimenten", denkt Nienke in haarzelf. Ze loopt helemaal naar beneden als ze ziet dat de kust veilig is. Ze loopt vooruit, naar de brouwseltjes, maar kijkt dan in de geheime gang. Ze loopt in de geheime gang uit nieuwsgierigheid. Ze ziet in de verte een wit papiertje op de grond liggen, dus ze wandelt er rustig naartoe en pakt het briefje op.

*Ik heb je hulp nodig, het is dringend. X Sarah*

"Sarah?", zegt Nienke luidop. "Hallo, is daar iemand?", hoort Nienke Victor zeggen in de kelder. "Als Victor mij ziet, dan krijg ik vast en zeker huisarrest", denkt Nienke in haarzelf. "Hallo??", hoort ze Victor dichterbij zeggen.

Zal Victor Nienke te pakken krijgen? Wat wil Sarah van Nienke, of van de persoon naar wie Sarah het briefje heeft gestuurd? Was het wel bedoeld naar Nienke? En wat zullen Robbie en Mick zeggen tegen Patricia? Zijn ze nu betrapt? 

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu