Hoofdstuk 8: Intens

86 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

"Wat zijn jullie nu weer aan het doen?", grapt Appie. "Ap, het is nu een slecht moment...", begint Jeroen. Patricia voelt zich een beetje beschaamd. Jeroen geeft Patricia haar handdoek die Patricia snel rond haar lichaam wikkelt. Jeroen, die op dit moment in zijn roze boxershort staat, doet vlug zijn t-shirt aan en hij loopt naar de badkamerdeur, waar Appie met mond vol tanden staat. "Jeroen toch...", begint Appie. "Uhm, ik zal jullie laten, ik wilde gewoon mijn tanden poetsen maar zal dit wel later doen", vertelt Appie verder en hij sluit terug de badkamerdeur. "Oké, dit was helemaal niet gepland", zegt Patricia beschaamd tegen Jeroen. Jeroen draait de badkamerdeur op slot, en trekt vervolgens zijn t-shirt uit. Patricia kan haar ogen niet van hem afhouden, ze laat haar handdoek op de grond vallen en begint Jeroen hevig te kussen. Hij duwt Patricia terug naar de douche waar ze weer verdergaan met wat ze daarnet geëindigd waren.

Mick en Appie staan aan de deur te luisteren. Ze horen allemaal geluiden waarbij ze direct kunnen uitsluiten dat er daar vreemde dingen gebeuren. "Uhm, ik heb ook met Joyce gezoend maar dit is toch next-level", lacht Mick. "Hoe voelde dat eigenlijk, terug met je ex zoenen?", vraagt Appie fluisterend. "Met Joyce voelde dit eigenlijk goed, mijn gevoelens waren niet echt verdwenen en toen realiseerde ik dit echt. Waarom?", vraagt Mick zich af. "Omdat ik, als ik naar Amber kijk, dan denk ik terug na wat voor leuke tijd we hadden", begint Appie. "Ik denk dat ik terug iets met der wil". "Anders gaan we naar hun kamer? Kan ik ook weer bij Joyce zijn?", stelt Mick voor en ze lopen naar de kamer van de 3 meiden.

"Wat doen jullie hier?", vraagt Amber zich af. Joyce kijkt glimlachend naar Mick, en Mick kijkt glimlachend terug. "Moeten jullie nu iets weten? Wie zit er in de badkamer denk je?", vraagt Appie al lachend. "Peet, want die is zich aan het douchen", kijkt Joyce verward. "Ja, maar er is iemand bijgekomen", grapt Mick. "Dat meen je niet?", kijkt Amber ongelooflijk. "Dit wordt echt een zooitje hier", vertelt Amber verder. "Jullie met Sofie en dan Jeroen met Patricia en Noa". "En dan Appie die verliefd is", gaat Mick er op in. "Oeh lala, op wie dan Ap?", plaagt Joyce Appie. Amber kijkt nogal zenuwachtig. "Op mijn mooi blonde monster", glimlacht Appie. Amber glimlacht opluchtend terug. "Als je wilt, kunnen we nog iets leuks doen?", vraagt Amber aan Appie. "Klinkt leuk, ik zal je verrassen", zegt Appie lief tegen Amber. Amber geeft Appie een knuffel. Opeens horen ze gestommel vanuit de badkamer. "Dat zijn zeker en vast Jeroen en Patricia", lacht Mick. "Oh, dat wil ik van dichtbij horen", giechelt Amber en ze gaat naar de badkamerdeur, waarbij de anderen haar volgen.

Ze horen wel degelijk dat Patricia en Jeroen iets aan het doen zijn. "En wat nu met Noa? Ik hoop voor haar dat dit goed komt", fluistert Amber.

INTUSSEN IN DE BADKAMER

"Jeroen, ik vond het echt leuk. Ik ben zot van jou...", begint Patricia. "Er komt een maar hé...", vraagt Jeroen. "Maar, wat met Noa?", vraagt Patricia. "Kijk, ik weet dat jij een relatie wilt. En ik voel echt een zwak voor je, ik wilde dit ook al langer doen met jou...", kondigt Jeroen aan. "Kijk, ik stel voor dat jij gewoon nadenkt wat je wilt. Dit is nu gebeurd en we kunnen het niet terugdraaien, maar ik weet wel zeker dat ik geen 2e keuze wil zijn...". "Ik snap het, en ik zal erover nadenken".

LATER DIE AVOND IN DE WOONKAMER

"Ik weet niet wat ik moet doen, er gaat zoveel om in mijn hoofd nu", begint Jeroen. "Ik wil Noa niet kwijt denk ik, maar mijn gevoel voor Patries is sterk". "Kijk, Patricia is een pittig meisje, en heeft zeer veel meegemaakt. Maar zij is altijd eerlijk in de liefde geweest, dus als je haar niet kwijt wilt moet je zo rap mogelijk in actie schieten", vertelt Robbie. "Vind je het dan niet erg, met dat jullie lang samen zijn geweest?". "Ja kijk, we zijn inderdaad lang samen geweest en hebben veel meegemaakt, maar we zijn er als goede vrienden uitgekomen, dus dit maakt niks uit". Jeroen ziet dat Robbie hem nog iets kwijt wilt. "Maar?". "Maar, ik heb veel samengewerkt met Sofie in de tijd aan de schoolkrant, en naar mij deed ze altijd heel lief... Ik weet het niet", vertelt Robbie verward. "Oh, voel je iets voor Sofie, denk je?", vraagt Jeroen. "Het kan zijn, ik weet het niet, maar ze gaat met Mick en ik ga er echt niet tussen komen, zie je mij ook al iets doen met haar in de badkamer", begint Robbie te lachen. "Dan wordt het wel een heel boeltje", vertelt Jeroen.

Patricia vertelt in geuren en kleuren wat ze heeft gedaan in de badkamer met Jeroen. "Als ik jou was, had ik het ook gedaan hoor, Jeroen heeft echt een mooi lichaam", vertelt Amber. "Maar jij valt op Appie terug heb ik gehoord?", vraagt Patricia zich af. "Ja, toen ik hoorde dat hij nog iets voor me voelde kreeg ik kriebels in mijn buik, en hij heeft mij mee uitgevraagd", vertelt Amber enthousiast. "Oh super, kijk ik heb tegen Jeroen gezegd dat hij maar moest nadenken over wat hij precies wilt, maar ik ben geen 2e keuze. Het is erop of eronder", vertelt Patricia. "Bij mij ook", kondigt Joyce aan. "Komt wel goed allemaal", vertelt Amber. Samen kijken ze nog een film.

"Hoe bedoel je een boeltje?", vraagt Robbie. "Kijk, Appie en Amber gaan blijkbaar terug daten, en Mick heeft in de badkamer met Joyce gezoend...", fluistert Jeroen. "Meent Mick dit?", reageert Robbie boos, en hij staat op. "Wat ga je doen?", roept Jeroen hem na. "Ik ga even naar de wc", roept Robbie en hij rent naar boven hoe hard hij kan.

Wat gaat Robbie echt doen? Sofie de waarheid vertellen? 

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu