Geschreven door: Fran
Iedereen is van slag als ze Jimmy de woonkamer zien binnenkomen. Jimmy kijkt vrijwel meteen naar Nienke. "Ik hoop dat wij opnieuw kunnen beginnen, want vorige keer was dit niet zo goed afgelopen", vertelt Jimmy tegen de groep. Fabian en Nienke kijken naar elkaar, zij hebben nog tegen niemand vertelt dat ze Jimmy hebben gesproken op reis, en dat ze Jimmy hebben vergeven voor zijn domme dingen die hij afgelopen keer gedaan heeft. "Ik en Nienke zijn Jimmy tegengekomen op reis, hij heeft zijn excuses aangeboden en ons getrakteerd op een duur etentje. Ik hoop dat jullie hem ook een 2e kans kunnen geven", vertelt Fabian. Iedereen knikt voorzichtig van ja, waarbij Trudie lacht.
Het feestje loopt verder. Iedereen wordt zatter waardoor er nogal raar gedaan wordt. Patricia draait Joyce binnen, terwijl Jeroen en Fabian de slappe lach hebben. Nienke, Sofie en Noa proberen hun verdriet wat te verdrinken. Danny gaat naar Noa toe, maar Noa duwt Danny zo hard mogelijk terug weg. Jeroen knikt naar Noa, waarbij Noa terug knikt. Jimmy komt bij de groep staan, Mick loopt naar hem toe. "Kijk, wat er tussen ons op reis is gebeurd, zal ik proberen vergeten. Ik hoop dat jij jou 2e kans niet verknalt", begint Mick. "En psst, Nienke is single", vertelt Mick iets te zat. Jimmy kijkt raar maar besluit naar Nienke te stappen. Hij vraagt aan Nienke waarom het gedaan is tussen haar en Fabian. "Fabian is vreemdgegaan met Joyce", begint Nienke. "Maar goed dat jij er weer bent, nu kan ik mijn gedachten wat verzetten", vertelt Nienke verder. Ze besluiten om naar Nienke haar kamer te gaan. Fabian kijkt hen na, maar glimlacht, want nu kan hij zijn gedachten nog meer naar Joyce vestigen. "Ik wil mijn gedachten verzetten", begint Nienke. Ze begint Jimmy hevig te zoenen. Jimmy doet zijn t-shirt elegant uit terwijl Nienke de hare uitdoet. Jimmy pakt Nienke op en brengt haar naar haar bed. Het is zeer passioneel, Nienke heeft zich nog nooit zo gevoeld.
Intussen zijn Robbie en Noa aan de praat geraakt. Ze hebben het nogal gezellig.
DE VOLGENDE MORGEN
De volgende morgen komt iedereen met een kater wakker. Noa en Robbie hebben samen geslapen, maar tussen hen is er niks gebeurd. Patricia en Jeroen komen samen wakker met Amber en Mick. Ze zijn alle 4 naakt. "Ik denk dat het vannacht iets te hevig was geweest", begint Mick. "Denk je?", zegt Patricia terug en ze beginnen alle 4 te lachen.
Sofie en Appie hebben samen geslapen in de woonkamer. Sofie zag dat Jimmy bij Nienke bleef slapen, en Appie zag dat zijn bed bezet was geraakt door Amber en Mick, dus hebben die 2 elkaar gezelschap gehouden, maar blijkbaar zijn ze samen in slaap gevallen. "Ik zal voor ons een ontbijtje klaarmaken", vertelt Appie. Daar fleurt Sofie van op. "Wat vond jij van het feestje? Heb je er een beetje van kunnen genieten?". Sofie weet niet zo goed wat te antwoorden. "Ik vond het in het begin niet zo leuk, maar naarmate de avond werd het iets gezelliger", begint Sofie. "Dankjewel om er gisteren voor mij te zijn". "Het is niet omdat mijn vriend jou in de steek laat, dat ik dit ook doe", vertelt Appie. "Ik heb ook een gevoelige kant hoor", grinnikt Appie en samen beginnen ze lachend aan hun ontbijt.
Mara en Matthijs zijn al vroeg gaan lopen, ze zouden graag mee willen doen met een marathon van maar liefst 25km.
"Waarom ligt jou slipje bij het mijne, Amber?", vraagt Patricia zich al lachend af. Amber kijkt haar ernstig aan. "Ik zou het niet weten". Patricia gooit Amber haar slipje naar Amber, en ze beginnen hun om te kleden. "Zouden we met iemand anders ook iets gedaan hebben?", fluistert Mick naar Amber. "Ik weet het echt niet meer...". Amber heeft een enorme kater.
Jimmy en Nienke liggen samen op bed. "Ik moet toegeven, ik vond het geweldig", geeft Nienke toe. "Het was deze keer zo passioneel, met Fabian was dit heel anders". "Dus ik ben beter?", lacht Jimmy. "Dat zou wel eens kunnen", glimlacht Nienke terug en ze heeft Jimmy een kus. "Was dit een one night stand?", vraagt Jimmy zich af. Nienke twijfelt, haar gevoelens voor Jimmy komen weer terug. "Wat wil jij?", vraagt Nienke zich af. "Ik zou er aan kunnen wennen dat wij iets zouden hebben, ik heb er lang naar gedroomd", vertelt Jimmy terwijl hij zijn kleren aantrekt. "Anders kunnen we daten, en kijken wat daaruit komt?". Jimmy knikt en geeft Nienke een kus. Nienke bloost.
Amber is haar aan het klaarmaken in de badkamer. Jeroen komt binnen en kijkt Amber ernstig aan. "Is er iets?", vraagt Amber zich af. "Nou, weet jij het dan ook niet?", vraagt Jeroen zich af. "Patricia en Mick weten er ook niks van, maar gisteren is er tussen ons ook iets gebeurd". Amber schrikt. "Lag daarom mijn slipje in jou bed?". Jeroen knikt. "Wat is er dan gebeurd tussen ons?", vraagt Amber zich bezorgd af. "Nou, we waren met 4 een waarheid durven en doen spelletje aan het spelen, en jij had gekozen voor doen, waarop Mick voorstelde dat wij iets zouden doen met elkaar. Het was bedoeld om gewoon te zoenen, maar het is eigenlijk uitgedraaid op seks...", vertelt Jeroen verder. "Weten Mick en Patricia dit?". "Zij kwamen op het moment binnen, en konden ermee lachen. Maar ik denk dat we het ze moeten vertellen zodat wij geen geheimen over houden voor hun". Op dit moment komen Patricia en Mick binnen. Amber kijkt ernstig. "Wat is er?", vraagt Patricia zich af. "Nou, voor het waarheid durven en doen spel hebben ik en Jeroen gisteren seks gehad", bazelt Amber het er in 1x uit. "Maar we waren zat gister, dus ik wist dit niet meer", vertelt Amber verder. Patricia schrikt hiervan en staat met mond vol tanden. Mick vraagt zich af of dat dit echt waar is.
Hoe zouden Patricia en Mick hierop reageren? En hoe zouden ze verder kunnen leven met deze gebeurtenis? Gaan er koppels uit elkaar of was dit toch maar gewoon een spel?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
DobrodružnéEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...