Geschreven door: Fran
"Amai, jullie doen mij verschieten. Ik dacht dat er hier niemand meer in de kamers waren", zegt Trudie die zich een ongeluk verschoot. "Ja, wij waren eens aan het praten", zegt Jeroen met een geschrokken stem. "Ja, en met dat het beneden zo druk is, zijn we maar naar mijn kamer gegaan", gaat Patricia er verder op in. "Ah zo, zeg het is bijna etenstijd, hup naar beneden". Patricia en Jeroen gaan geschrokken naar beneden. Beneden zit iedereen al aan tafel. Ze voelen zich bekeken. Patricia gaat bij Joyce en Amber zitten, en Jeroen bij Mick en Robbie. Er is een enorme stilte.
"Hoe was je vakantie?", vraagt Joyce aan Noa. "Super, ik heb mij rot geamuseerd bij mijn adoptie ouders, we zijn veel naar het strand geweest", zegt Noa op een enthousiaste manier. "Heb ik intussen hier iets gemist?", vraagt Noa. Jeroen kijkt naar Mick en Appie, en Joyce kijkt naar Patricia en Amber. "Ik en Appie gaan terug daten", zegt Amber om het gesprek op gang te krijgen. "Echt? Zo leuk!". "Ja, ik ga een verrassing plannen voor Amber", glimlacht Appie. "Ik wil ook iets aankondigen", begint Mara. "Ik en Matthijs zijn ook aan het daten, we beginnen elkaar leuk te vinden". "En jij, Danny, wanneer krijg jij eens een liefde?", grapt Appie. "Ik ben niet echt zo voor liefde, ik heb nog nooit een vriendin gehad", zegt Danny verlegen. "Dat is helemaal niet erg hoor broertje, ik zou er maar niet aan gewend raken moest mijn broertje ineens een vriendinnetje krijgen", grapt Sofie en iedereen begint spontaan te lachen, ook Danny lacht mee. Danny hoort sinds het einde van het 6e middelbaar er goed bij, ondanks hij vroeger heel stom deed tegen iedereen. Hij weet nu hoe het voelt om echte vrienden te hebben, en dit siert hem, hij is sindsdien veel liever geworden. En zijn kledingstijl is er ook mooier op geworden.
Trudie en Noa zijn bloemen aan het planten in de tuin, ze verzorgen met 2 wekelijks de tuin. "Heb jij, toen ik naar Roemenië was, iets raars opgemerkt aan Jeroen? Ik maak mij een klein beetje zorgen om hem. Hij had mij even geleden een appje gestuurd omdat hij mij iets kwijt moest, en daardoor ben ik ook eerder teruggekomen, en nu blijkt het met een reden die helemaal niks met ons te maken heeft", begint Noa. "Vroeger zou hij me dit dan ook niet appen". "Ik heb niks opgemerkt aan Jeroen, wel dat hij de laatste tijd veel optrekt met Patricia". "Met Patricia?", vraagt Noa zich af. "Ja, daarnet waren ze ook aan het bijkletsen in Patricia haar kamer, ik vond het wel wat vreemd", vertelt Trudie. "Ja, hij vertelde mij dat hij iets met haar moest bespreken, ik zal straks eens vragen wat dat nu precies was", antwoordt Noa er op terwijl ze begint na te denken.
Joyce en Mick zitten na het middageten weer samen in de tuin. Joyce wilde met hem praten over wat Robbie haar vertelde. "Ik kreeg gisteren een redelijke opmerking van Robbie die het niet kunnen vond van ons. Ik geef hem wel een beetje gelijk hoor, maar waarom doet hij zo naar mij?", vraagt Joyce zich af. "Ik heb het inderdaad verteld tegen mijn jongensgroep, en dit was dom van mij... Maar dat hij daarvoor boos is, begrijp ik niet. Ik snap zijn frustratie wel hoor, maar dat hij dat dan niet op mij afreageert?", begint Mick luidop te denken. "Ik zal het hem wel eens subtiel vragen". "Oké...". Joyce is een beetje verward.
Amber kijkt naar foto's die ze met Mick heeft gemaakt in Amerika. Ze zijn best wel vaak op reis geweest samen, en hebben veel leuke herinneringen op foto's gemaakt. Opeens komt Mick binnen, alsof dit gepland was. "Mag ik even storen?", vraagt Mick. "Ja hoor, kom maar binnen", zegt Amber terwijl ze het fotoboek toedoet. Mick gaat naast haar zitten, en herkent het fotoboek, want die hebben ze destijds samen ingeplakt met allerlei foto's van hun reizen. "Was jij onze foto's aan het inkijken?", vraagt Mick zich af. "Ja, ik ging beginnen opruimen en ik zag dit fotoboek liggen en wou nog eens een paar herinneringen ophalen". "Zullen we dan samen verder de herinneringen ophalen, ik wil immers die foto's nog eens terugzien", zegt Mick en hij doet het boek open. Samen kijken ze verder naar foto's. Op sommige foto's merkte je wel dat ze een stelletje waren, aangezien ze toen aan het zoenen waren. Er komt een ongemakkelijke stilte op 1 foto die ze aan het bekijken zijn. Dit was namelijk een foto met Amber in een soort trouwkleed en Mick in een soort pak. Ze gingen "trouwen". "Denk jij nog vaak aan ons?", vraagt Mick zich af. Mick vindt het raar dat Amber de foto's nog eens wilde inkijken. Amber weet niet goed wat ze daar precies op moet zeggen. "Ik denk heel af en toe nog aan de leuke herinneringen die we hadden, dit klopt". "Maar, ik zal wel meteen iets daarop zeggen. Jij bent met Sofie en hebt al eens gekust met Joyce, en vanochtend ook met mij. Dus ik vindt het niet oké dat we dit nog eens herhalen. Je moet eerst keuzes maken Mick", vertelt Amber op een rustige manier tegen Mick. "Ja dat is waar. Jij bent toch aan het daten met Appie?", vraagt Mick zich af. Nu heeft Amber zich verraden. Zou ze toch nog iets voor hem voelen?
Patricia neemt iets te drinken in de keuken. Jeroen komt ook juist binnen in de keuken. Alsof dit geen toeval is. "Hoe gaat het?", vraagt Jeroen zich af. "Goed hoor, en met jou?". "Valt wel mee... Ik vind het ambetant". Patricia krijgt een flashback, van die keer dat ze het gedaan hebben in de badkamer. Jeroen ziet dat ze droomt. "Waar denk je aan?". "Niks, laat maar. Heb je al een keuze kunnen maken?", vraagt Patricia terwijl ze naar de grond kijkt. "Een keuze?". Jeroen en Patricia kijken naar de keukendeur, die nu open staat. Noa staat aan de keukendeur. "Een keuze, welke keuze moet je maken, Jeroen?" Zou Jeroen het eindelijk aan Noa vertellen? Heeft hij eindelijk een keuze kunnen maken?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
مغامرةEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...