Geschreven door: Amy
'Wat doe jij hier?' vraagt Victor nors wanneer hij Ibrahim op de bank ziet zitten. Ibrahim wilt zijn mond open doen als Appie juichend de woonkamer in komt. 'Oom Ibrahim!!!!!' roept hij blij en vliegt hem om de hals. Hij moet lachen. 'Ik ben ook blij om jou weer te zien Appie'. Dan richt hij zich weer tot Victor. 'Victor, ik ben hier enkel naar toe gekomen om jou en Trudie iets te geven'. Victor staat er van te kijken en besluit er maar bij te gaan zitten. Trudie wordt een beetje zenuwachtig. 'En wat is dat dan wel niet?' vraagt Trudie lief. Ibrahim roept Delphi die een rood tasje om heeft. Iedereen moet er een beetje om lachen. Ibrahim haalt een kaart uit de tas en overhandigt het aan Trudie. 'Lees maar voor'. Trudie maakt zenuwachtig de kaart open en begint met het lezen ervan.
'Wauw Ibrahim, dat is onwijs tof van u' zegt Trudie met tranen in haar ogen en ze omhelst hem. Victor weet niet goed wat te zeggen en geeft hem wat onhandig een hand. 'Heel erg bedankt, we stellen dit enorm op prijs' zegt hij. 'Geen dank, ik wens jullie alle geluk' zegt Ibrahim. Ze praten nog wat bij met een kopje thee en wat koekjes. Daarna vertrekt Ibrahim weer naar huis.
Jeroen zit onwijs met zijn vader in zijn hoofd. Hij moet er niet aan denken dat zijn vader er straks misschien niet meer is. Toch wilt hij Patricia niet teleurstellen door weer contact met hem te gaan hebben. Jeroen ligt op zijn bed en kan alleen nog maar aan Harald denken. Allerlei soort scenario's gaan er door zijn hoofd heen. Hij heeft niet eens door dat Patricia naast hem is komen zitten. 'Jeroen?!?' roept ze dan hard. Hij schrikt op. 'Wow, waar zat jij met je gedachten?' vraagt Patricia. Jeroen haalt een hand door zijn gezicht heen. 'Bij m'n vader'. Hij kijkt Patricia aan en ziet dat het haar niets doet. 'Sorry'. 'Voor mij hoef je geen sorry te zeggen'. Jeroen pakt haar hand. 'Dat weet ik, maar ik weet ook dat je het liever niet over hem hebt'. Patricia zucht en gaat bij hem liggen waarna ze hem aankijkt. 'Schat, ik wil niet dat jij hier spijt van gaat krijgen. Je vader is hartstikke ziek. Straks is hij er misschien niet meer en dan krijg je spijt dat je hem niet vaker hebt gezien. Ga nou niet voor mij het contact afhouden want je vader heeft je nodig. Juist nu. Ik doe er even niet toe op het moment'. Jeroen krijgt tranen in zijn ogen en drukt haar stevig tegen zich aan. 'Patries, jij doet er altijd toe. Jij bent mijn toekomstige vrouw, degene waar ik het allermeeste van hou'. Patricia glimlacht. 'Dat weet ik liefje, maar je kunt ook contact hebben met je vader zonder dat het mij pijn doet'. Jeroen kijkt haar onzeker aan. 'Weet je het zeker?'. 'Heel zeker. Het is niet eens een voorstel maar een bevel' zegt ze met een knipoog. Jeroen moet lachen en zoent haar intens. 'Je bent de allerbeste'. 'Nee jij'.
Noa, Jimmy, Nienke en Robbie zijn nog altijd druk bezig met de voorbereidingen. Bijna alles is al geregeld en dus zijn ze eigenlijk wel chill erover. 'Nu nog hopen dat ze beiden JA zeggen' zegt Robbie voor de grap. 'Daar twijfel ik niet aan. Ik weet niet hoe het is gebeurd, maar die twee zijn gek op elkaar' zegt Noa. 'Inderdaad' zegt Jimmy. 'Ik had niet verwacht dat Victor ooit mijn schoonvader zou gaan worden' zegt Nienke lachend. Jimmy kust haar: wen er maar aan. 'Misschien werkt het wel in je voordeel, mag je opeens alles hier in huis' zegt Robbie. 'Precies, of juist in je nadeel. Dat hij je vader gaat spelen' zegt Noa die Nienke speels een duwtje geeft. 'Nou stoppen hoor vriendin' zegt Nienke die haar een duwtje terug geeft. Ze richten zich weer op de voorbereidingen.
Mick en Amber zijn na een hele dag studeren er eventjes klaar mee. Even relaxen en tijd voor hun tweetjes. 'Cola?' vraagt Mick aan zijn vriendin. 'Lekker' zegt Amber die neerploft op de bank. Mick komt bij haar zitten en geeft haar een kus. 'Ik ben trots op ons'. Amber knikt. 'We hebben er al behoorlijk wat stof doorheen gehaald'. 'Proost op een goed half schooljaar'. 'Proost'.
Jeroen komt aan bij het huis van zijn oom waar zijn vader verblijft. Met trillende vingers belt hij aan. De deur wordt al snel open gedaan door zijn oom Dennis. 'Kom binnen Jeroen, tijd niet gezien'. 'Inderdaad, lang geleden'. Jeroen denkt in zichzelf: gelukkig. Hij mag hem best wel maar hij is altijd verslaafd geweest aan alcohol. Vandaar dat hij hem nooit sprak. Harald kijkt verbaasd op wanneer hij Jeroen binnen ziet komen lopen. 'Jeroen, wat ben ik blij jou te zien'. Jeroen glimlacht en ze knuffelen elkaar stevig. 'Wat brengt jou hier jongen?' vraagt Harald die weer op de bank gaat zitten. Jeroen zet zichzelf in een stoel er tegen over. 'Ik uhm, of naja eigenlijk Patricia, heeft me laten doen inzien dat ik misschien wel spijt zal gaan krijgen als ik geen contact met je hebt. Misschien overleef je deze rotziekte niet en dan blijf ik maar denken aan het feit dat ik er niet voor je was'. Harald heeft wat tranen in zijn ogen gekregen. 'Maar ik ben niet altijd een goede vader voor je geweest Jeroen. Zelfs toen ik je vertrouwen had, heb ik die beschadigd door Patricia te....'. Hij kan zijn zin niet afmaken. 'Stop maar, ik wil het daar niet over hebben' zegt Jeroen stellig. Harald begrijpt het. 'Kijk als Patricia hier niet achter had gestaan was ik niet naar je toe gekomen. Het is dat ze het zelf wilt'. Harald knikt: dat begrijp ik jongen. Er volgt een lange stilte. 'Ik hoop dat je onze bruiloft nog haalt' zegt Jeroen geëmotioneerd. 'Dat hoop ik ook Jeroen, dat hoop ik ook'.
7 JANUARI
Vandaag is de grote dag van Victor en Trudie. Hun bruiloft. Iedereen is zich aan het omkleden om vervolgens richting de rozentuin te gaan. Pas wanneer daar alles klaar staat worden Victor en Trudie er naar toe gereden door Jimmy en Nienke. Bijna iedereen van de bewoners heeft namelijk al hun rijbewijs. Alle jongens zullen vandaag in een blauw pak gaan en alle meiden in een lichtblauw jurkje. Iedereen heeft dezelfde. Dat vonden ze wel een mooi gebaar naar hun huisbaas en huishoudster toe. Wanneer iedereen klaar is rijden ze in groepjes naar de rozentuin toe waar het straks allemaal plaats zal gaan vinden. Eenmaal daar aangekomen zorgen Jeroen, Patricia, Fabian en Joyce ervoor dat alle hapjes op de juiste plek staan. Mick, Amber, Matthijs en Mara voor de drankjes. Sofie, Yasmine, Appie en Jill zorgen ervoor dat de stoelen op de juiste rij staan. Danny en Joris zorgen ervoor dat het altaar nog even netjes wordt gemaakt, en het viertal Noa, Robbie, Nienke en Jimmy verwelkomen de andere gasten en gaan dan weer richting huis om Victor en Trudie op te halen. Dan is het wachten op het bruidspaar. Ze zullen één voor één naar de rozentuin toe worden gebracht.
Eerst wordt Victor naar de rozentuin toe gebracht door Robbie en Noa. Ook hij weet nog niet wat de locatie zal zijn. Wanneer ze aankomen is hij zeer verrast. 'Wauw, dat ik nog eens in zo'n mooie setting zou mogen trouwen had ik nooit verwacht. Ik ben jullie eeuwig dankbaar'. Victor knuffelt Robbie en Noa wat hen verbaasd, maar wat ze ook wel weer schattig vinden. Dan lopen ze richting het altaar en is het wachten op Trudie. Alle bewoners gaan alvast op hun plekken zitten en praat wat met elkaar. Wanneer ze twintig minuten verder zijn worden de meeste mensen wat ongerust want Trudie is er nog steeds niet. Iedereen kijkt naar de weg in de hoop dat ze de auto al zien aankomen. Het zijn lange minuten. Zal Trudie überhaupt wel komen op de bruiloft? Of is ze van gedachten veranderd?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...