Geschreven door: Amy
De club schrikt zich rot en kijkt verschrikt naar de deur. Jeroen is de eerste die opstaat en voorzichtig naar de deur toe loopt. 'Jeroen voorzichtig' zegt Amber bang. Hij knikt en wanneer hij bij de deur aankomt verdwijnt het felle licht en is er niemand te zien. 'Wat was dat?' vraagt Amber bang en ze verschuilt zich achter Patricia. 'Uhm geen idee' zegt Nienke. 'Nou goed de kust is veilig, laten we het maar even hierbij houden. Als één van ons Rufus weer ziet, meteen de club inschakelen' zegt Fabian. Iedereen knikt en ze doen de Sibuna groet. Iedereen vertrekt naar zijn of haar eigen kamer.
Victor loopt vermomt in het bos rond op zoek naar iemand. Hij moet niet denken dat hij alles zo maar kan maken. Hij heeft hem vaak genoeg om het huis zien zwerven de laatste tijd en nu is het genoeg. Wanneer Victor hem in het vizier krijgt, haalt hij zijn knuppel te voorschijn en 1,2,3.... BAM!
Patricia wilt haar kamer inlopen maar wordt aan haar hand tegengehouden door Jeroen. Ze kijkt hem aan: is er iets? Hij knikt en trekt haar aan haar hand mee de badkamer in. 'Wat is er?' vraagt Patricia. 'Waarom ben je zo stil liefje?' vraagt Jeroen bezorgd. 'Ik zit er gewoon even doorheen momenteel'. Jeroen knuffelt haar en zo blijven ze een tijdje staan. Jeroen wrijft over haar rug en Patricia laat haar tranen in de vrije loop. 'Stil maar schat, ik ben er voor je, voor altijd'. Patricia kijkt hem aan: denk je dat we het kunnen? 'Wat?' vraagt Jeroen die niet weet wat ze bedoelt. 'Een kindje'. Jeroen kijkt haar diep in de ogen aan en geeft haar een geruststellende glimlach. 'Ik denk het niet, ik weet het'. Patricia lacht zachtjes door haar tranen heen. 'Je bent lief'. 'Voor jou altijd Patries' zegt Jeroen en hij streelt over haar wang heen. 'Het is voor jou ook niet makkelijk'. Jeroen weet meteen dat ze het over zijn vader heeft. 'Tja, ik weet gewoon niet goed wat ik moet doen'. 'Voor mij hoef je het contact niet te verbreken hoor. Het blijft je vader schat'. Jeroen knikt. 'Maar op de één of andere manier lukt het me niet meer om van hem te houden vanwege de dingen die hij bij jou gedaan heeft. Hij heeft keihard op mijn hart getrapt door dat te doen'. Patricia trekt hem tegen haar aan. 'We komen er wel uit liefje. Dat beloof ik'. Jeroen voelt wat tranen opkomen maar veegt ze snel weg. 'Schat, je mag best huilen hoor. Dat vind ik juist mooi'. Wanneer Jeroen dat hoort stromen de tranen over zijn wangen en wordt hij getroost door zijn vriendin. 'Kom we gaan even samen douchen. Even de tranen wegspoelen en van elkaar genieten' zegt Patricia lief. Jeroen glimlacht: dat lijkt me een goed idee. Ze draaiden de deur op slot en stappen de douche onder. Dit gesprek hadden ze echt even nodig.
Joris en Danny zijn aan het eten in een restaurantje. Nu ze officieel een relatie hebben voelen ze zich veel vrijer in hun leven. Hun vrienden accepteren het en daardoor hebben ze niet het idee dat ze zich moeten inhouden bij anderen. 'Ik ben echt heel blij met onze relatie Dan' zegt Joris lief. Danny bloost. 'Ik ook, gek dat ik zoveel voor een jongen kan voelen'. Joris lacht. 'Nooit gedacht?'. Danny schudt zijn hoofd. 'Nee , ik was altijd verliefd op meisjes'. 'Tja, dat heb ik nog nooit gehad' lacht Joris. Danny lacht ook en ze vragen om de rekening. Het was een gezellig avondje samen.
Nienke zit op haar telefoon op een nieuwssite. Veel zijn saaie nieuwtjes die haar eigenlijk helemaal niks interesseren. Dan ziet ze een kopje staan met Man dood gevonden in bos. Nieuwsgierig klikt ze het kopje aan en er staat een foto bij. Wanneer Nienke de foto ziet kan ze haar ogen niet geloven. Dit kan niet! Snel appt ze de club voor een spoedvergadering in de tuin. Dit moeten ze weten!
Het is morgen 5 december en dus zijn vandaag de laatste mensen nog even naar de stad geweest voor cadeautjes. Iedereen is onwijs benieuwd naar wie welk lootje heeft getrokken. Dit is de verdeling:
Patricia heeft het lootje getrokken van: Amber
Jeroen heeft het lootje getrokken van: Mara
Amber heeft het lootje getrokken van: Sofie
Appie heeft het lootje getrokken van: Patricia
Joyce heeft het lootje getrokken van: Noa
Mick heeft het lootje getrokken van: Danny
Sofie heeft het lootje getrokken van: Appie
Robbie heeft het lootje getrokken van: Joris
Mara heeft het lootje getrokken van: Joyce
Fabian heeft het lootje getrokken van: Jeroen
Nienke heeft het lootje getrokken van: Jill
Noa heeft het lootje getrokken van: Jimmy
Jimmy heeft het lootje getrokken van: Mick
Jill heeft het lootje getrokken van: Nienke
Joris heeft het lootje getrokken van: Robbie
Danny heeft het lootje getrokken van: Yasmine
Yasmine heeft het lootje getrokken van: Matthijs
Matthijs heeft het lootje getrokken van: Fabian
Nienke, Fabian, Amber, Appie, Jeroen en Patricia zitten in de tuin. 'Wat was er zo dringend?' vraagt Jeroen chagrijnig. Hij en Patricia waren net even lekker bezig onder de douche toen ze het appje van Nienke kregen. Vandaar dat hij nu wat chagrijnig is. 'Lees dit' zucht Nienke. Ze geeft haar telefoon en de anderen vijf lezen het artikel. 'Wat? Maar dat is Rufus!' zegt Appie geschrokken. Nienke zucht en knikt. 'Ja, sorry maar dit kan geen toeval zijn'. 'Wacht kijkt hier staat dat hij met een knuppel is neergeslagen' zegt Fabian. 'Dus het was opzet' zegt Jeroen. 'Ja blijkbaar, maar wie doet nou zoiets? Wie heeft er een reden om Rufus dood te slaan?' zegt Nienke verward. Niemand weet daar een antwoord op te geven. Opeens rent Patricia naar binnen. 'Wat heeft zij?' vraagt Appie. 'Waarschijnlijk gevoelig onderwerp' zegt Amber zachtjes. 'Ik ga wel even achter haar aan' zegt Jeroen en loopt naar binnen toe. 'Goed, wat moeten we hiermee?' vraagt Amber. 'Uhm tja niks, we zijn in ieder geval wel van hem af nu'. De rest knikt maar is toch wat verdrietig. Ondanks dat het hun vijand altijd is geweest.
Jeroen klopt op de kamerdeur van Patricia. 'Patries?'. Geen antwoord. 'Mag ik binnen komen?'. Weer komt er geen antwoord. Zachtjes maakt hij de deur open en ziet Patricia op haar bed liggen met de dekens ver over haar hoofd getrokken. Jeroen gaat op haar bedrand zitten. 'Schat, wat is er?'. Hij hoort een paar snikjes, doet de dekens omhoog en gaat bij haar liggen. Patricia ligt met haar rug naar hem toe. 'Patries, vertel me alsjeblieft wat er is'. 'Straks denken ze dat ik Rufus vermoord heb'. Jeroen laat haar omdraaien. 'Waarom zouden ze dat denken?'. 'Vanwege mijn verleden met hem'. Jeroen veegt haar tranen weg. 'Maar dat weet de politie toch niet?'. 'Nee maar misschien komen ze daar wel achter'. Jeroen wrijft over haar rug. 'Natuurlijk niet schat, maak je niet druk. En anders heb je ons vijf als getuigen dat er verder niks aan de hand was. Goed?'. Patricia lacht en knikt. Hij wist haar altijd weer gerust te stellen en op te vrolijken. 'Zullen we een filmpje kijken? Als afleiding?'. Patricia knikt: wanneer gaan we de rest eigenlijk vertellen van de zwangerschap? Daar had Jeroen nog niet over nagedacht. 'Laten we daar nog even mee wachten goed?'. 'Ja, dat is misschien ook beter'. Samen kijken ze naar een grappige film.
Om 9 uur 's avonds zitten alle bewoners in de woonkamer voor een gezellig spelletje. Trudie en Victor zitten er ook bij en kletsen gezellig wat mee. Dan gaat de bel en opent Jimmy de deur. 'Wij komen voor meneer Rodenmaar'. 'Die is binnen, volgt u mij maar'. Alle bewoners kijken gek op wanneer er opeens twee politie agenten in de woonkamer staan. Helemaal als 1 agent zegt: 'Meneer Rodenmaar, u bent aangehouden op verdenking van moord op meneer Malpied...'.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
PertualanganEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...