Hoofdstuk 90: De club van de oude wilg

52 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

De volgende dag is Patricia wat positiever opgestaan. Ook al weet ze dat Jeroen is vreemdgegaan met Noa, ze wilt hem een tweede kans gaan geven aangezien ze weet dat Jeroen destijds voor haar heeft gekozen en Noa heeft laten vallen. Ook wil ze dolgraag naar de psycholoog gaan die op het kaartje staat dat Jeroen haar gisteren nog gaf. De andere bewoners hadden haar gisteren nog verteld dat ze als ze eens wilt praten ze altijd bij hen terecht kan.

De bewoners hebben al gedaan met eten als Patricia de woonkamer komt binnengewandeld. Ze gaat zitten aan tafel, waar Nienke en Amber nog zitten te ontbijten. "Ik weet dat ik veel heb meegemaakt, maar ik wil echt geen medelijden. Ik hoop wel dat jullie me steunen door de moeilijke tijd die ik zal meemaken. Ik zal ook naar een psycholoog gaan, hopen dat dit iets helpt", zucht Patricia. Nienke haakt in: "Toen de club nog bestond, stonden wij altijd voor elkaar klaar, dag en nacht, hielpen we elkaar, waarbij nodig, en vooral, we hadden een zeer sterke band. En sinds je naar Amerika bent gegaan en de raadsels zijn opgelost, is onze band wat vervaagt, en dit spijt me. We hebben veel meegemaakt samen destijds, en ik hoopte eigenlijk dat we terug betere vriendinnen konden worden. Ik merk ook wel dat het tussen mij en Joyce super gaat, nu ik iets heb met Joris, en ook tussen mij en Amber gaat alles terug prima. Ik wil er voor je zijn, waar nodig, en ik hoop dat je mijn aanbod accepteert. Ik zoek geen medelijden, want ik wil dit zelf ook niet, dat weet je", waarbij Patricia knikt "maar ik mis onze band van vroeger". Patricia voelt zich een pak beter als ze de laatste zin uit Nienke haar mond heeft gehoord. "Ik ben toch zeer blij dat je me dit zegt. Ik miste altijd iets toen ik terug uit Amerika kwam en nu weet ik ook wat. De sterke band van de club. Het klinkt misschien raar, maar ik heb jullie gemist, jongens", zegt Patricia en ze geven elkaar een knuffel. Misschien is het dit wat Patricia nodig heeft, het terug oprakelen van de Club van de Oude Wilg: de goede vriendschap tussen Nienke, Fabian, Amber, haarzelf, Appie en Jeroen.

Noa en Robbie hebben die nacht samen geslapen en tussen hen gaat het al een stuk beter. Nu Patricia terug veilig thuis is, willen Noa en Robbie hun relatie opnieuw opkrikken. Robbie had gisterenavond nog met Patricia gepraat over het gebeuren en hun vriendschap. Ze zijn het er beiden over eens dat ze elkaar nog steeds zien als beste vrienden, een speciale band die ze vroeger hadden terug oprakelen. En Robbie is zeer blij dat Patricia terug thuis is, want hij zou het niet kunnen hebben dat Patricia haar organen zouden verhandeld zijn door de zogenaamde arts, die nu gelukkig in de gevangenis zit, en dat Patricia gewoon veilig en wel thuis is.

Nienke, Amber en Patricia gaan naar de kamer van Fabian, Appie en Joris. Joris is immers gaan werken voor een collega, want die is ziek gevallen. Als ze binnenkomen kijken Fabian en Appie op. "We willen de club terug bijeen roepen", zegt Amber enthousiast met de lachende Patricia en Nienke achter haar. Fabian schrikt op: "Is Sarah teruggekomen of is er een nieuw raadsel opgedoken?", zegt Fabian gespannen. "Nee joh, we willen de band van de club terug beter maken. Ik wilde dit al een tijdje en had dit met Amber besproken, maar we vonden nooit echt een goed moment, en met dat Patricia vanmorgen aan de eettafel kwam zitten, heb ik het er maar uitgefloept", legt Nienke uit. "Ik hoop ook, dat als ik mijn oude vrienden terug heb, ikzelf ook terug de oude kan worden", zegt Patricia wat verlegen maar toch zeker van haar daad. Fabian en Appie zijn ook enthousiast dus gaan ze samen het goede nieuws vertellen aan Jeroen.

Jeroen zit in de tuin dus hebben de vijf vrienden besloten het hem eerst te vertellen. Als Patricia hem uitgelegd heeft dat ze terug meer met haar oude vrienden wil omgaan, zodat ze terug zelf de oude kan worden, ziet Jeroen het er niks op tegen het te accepteren. Hij is zelf ook enthousiast om meer met Appie en Fabian in het speciaal om te gaan. Vanavond rond tien uur zullen ze naar buiten gaan en de club terug oprakelen zoals het moet. Ze hebben toch geen avondklok meer aangezien ze in hun laatste jaar zitten, maar moeten nog steeds voor middernacht thuis zijn.

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu