Geschreven door: Fran
Ze kijken elkaar verliefd aan maar dan vliegt de deur open. Het is Vera.
"Wat doe jij hier?", vraagt Jeroen wat nors aan Vera. "Ik wilde Patricia gewoon even zien, spreken, kijken of alles goed met haar is", legt Vera uit. Jeroen kijkt naar Patricia en Patricia knikt waarop Jeroen terugkijkt naar Vera. "Ik vind het zeer erg wat Raven met je heeft gedaan... Ik heb er geen woorden voor. Ik weet dat het niet mijn ding is, om nu lief te gaan doen tegen jullie, want zo kennen jullie mij namelijk niet. Ik heb inderdaad slechte dingen gedaan in de tijd, en die tijd kan ik namelijk niet terugzetten, anders had ik dit zeker gedaan". Vera zucht: "Raven is zeer veel veranderd de tijd erna. Ik snap het wel dat hij het niet heeft kunnen loslaten wat er met zijn grootvader is gebeurd, met die situatie, maar hij moet het gewoon niet afreageren. En dat heeft hij wel gedaan. Wij zijn ook altijd hier blijven werken, maar ik heb zo een klein gevoel, dat als ik in de tijd mijn hart volgde, ik nu gewoon, ja, Victor zijn vrouw was". "Victor zijn vrouw? Was je dan verliefd op hem ofzo?", vraagt Jeroen bedenkelijk. "Ja, ik vond het zeer fijn om in het Huis Anubis te mogen werken, in het begin was het om dichter bij de situatie te komen, maar achteraf gebleken werkte ik er graag. Victor gaf mij de kriebels in het begin, maar als je hem beter leert kennen... Ik had en heb nog steeds geen familie, geen vrienden, en dat was de reden dat ik met Raven ben meegegaan. Omdat hij letterlijk mijn 'thuis' was, en is. Maar achteraf gebleken wilde ik het anders doen...", zegt Vera terwijl ze voor zich uit staart. Jeroen en Patricia weten even niet wat ze moeten zeggen. "Ik voel mij er nu zo slecht over, ik wil Raven gewoon niet meer zien na wat hij jou heeft aangedaan... Het spijt me dat ik over mezelf bezig ben, maar hoe gaat het met jou Patricia?", vraagt Vera. "Ja, het enige wat ik kan zeggen is dat ik blijkbaar mensen aantrek om mij te misbruiken", zegt Patricia zonder emotie. Vera kijkt haar vragend aan. "Vera, kom eens mee naar de gang, ik moet je even spreken", komt Jeroen er tussen. Patricia kijkt hen na.
INTUSSEN BIJ DE ANDERE BEWONERS
Terwijl hebben de andere bewoners alles geregeld om zo meteen op het vliegtuig te stappen. Ze hebben ook nog wat gegeten en gedronken. Gelukkig had de vader van Mick en de vader van Amber geregeld dat ze in de VIP mochten, want daar zitten ze namelijk alleen en hebben ze meer plaats voor hun benen. De koppels en de groepjes zitten samen, en zo vertrekken ze met het vliegtuig terug naar Nederland.
BIJ PATRICIA EN JEROEN
Inmiddels zijn Vera en Jeroen op de gang. "Nou, Patricia is een tijdje geleden misbruikt geweest. Ook heeft ze al twee miskramen achter de rug, hebben we twee kindjes verloren op een nogal korte tijd", Jeroen begint te snikken, "Er is iets mis in de aanleg van de zwangerschap, een soort stoornis, waardoor dus haar zwangerschap wordt afgestoten. En ik hoop oprecht dat het ons ooit nog lukt om een kindje te krijgen". Vera staat met mond vol tanden. "Jeroen, wat erg! Is er iets maar dan ook iets wat ik voor jullie kan doen?", vraagt Vera zich af. "Ja, eigenlijk wel. Als jij het meent dat jij Raven niet meer wilt zien, dan zou Patricia zich al geruster voelen", legt Jeroen uit. "Ja, ik heb gehoord dat hij volgende week voor de rechter moet verschijnen, en ik ben dan, als ex-vrouw, ook aanwezig in de rechtszaal", begint Vera. "Dan wilde ik eigenlijk in Nederland blijven, want daar ben ik ook opgegroeid". "Zou je in staat kunnen zijn om tegen Raven te getuigen? Dat je als ex-vrouw weet dat hij niet mals is tegen dat soort dingen?", vraagt Jeroen. Er dringt wat binnen bij Vera. Ze krijgt wat tranen in haar ogen maar kan toch nog het volgende zeggen: "Als Patricia het goed vind, en dit goed is dat ik een getuige mag zijn, dan sta ik daar voor open. Zo kan ik het toch een klein beetje goedmaken met jullie". Jeroen knikt en beiden gaan ze terug naar binnen. Ze leggen aan Patricia uit wat Vera van plan is tijdens de rechtszaak van volgende week, en Patricia bedankt haar voor haar moeite. "Zou je het dan zien zitten om met ons het vliegtuig terug te nemen naar Nederland?", vraagt Patricia wat onwennig aan Vera. Vera ziet het helemaal zitten, en besluit om dit te gaan melden tegen haar manager en de collega's. Die weten er namelijk van dat ze gezegd heeft dat ze Raven nooit meer wilt zien na wat hij Patricia heeft aangedaan. Maar voor ze dit gaat melden, zal ze eerst gaan slapen, en dit doen Jeroen en Patricia ook, na lang kletsen.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...