Geschreven door: Fran
Amber en Patricia bespeuren het voorwerp. Het is een foto met daarop Nienke, Amber, Patricia, Jeroen, Fabian, Appie, en Noa, en op de achtergrond Matthijs met zijn ouders. Ze draaien de foto om en daarop stond een gebroken hartje. "Oh, dat is de foto die wij hebben gemaakt toen de club was opgeheven en het raadsel was opgelost", vertelt Amber. Patricia knikt. "Wie heeft dit nou in de prullenbak gegooid?", vraagt Patricia zich af. "Het is waarschijnlijk iemand van de club geweest...", vertelt Amber al luidop nadenkend. "Ja, wie heeft er anders die foto? We moeten er zo snel mogelijk achter komen wie deze in de prullenbak heeft gegooid". Amber knikt.
Matthijs en Mara komen wakker door de zonnestralen. "Wat heb ik heerlijk geslapen hier", begint Matthijs. "Ik heb hier vroeger nog geslapen, toen had ik nog een goede vriendschap met Nienke". "Waarom begin jij steeds over Nienke?", vraagt Mara zich af. "Nienke op de boerderij, als wij ergens komen zeg jij dat jij er al met Nienke bent geweest en nu ook weer". "Kijk, ik en Nienke waren vroeger in die tijd zeer goede vrienden, ik gok op een 2maand geleden. Maar dit is verwaterd omdat we op reis gingen denk ik, en ook omdat Fabian terug is", legt Matthijs uit. "Meer is er niet". Sinds dat het raadsel is opgelost, heeft Fabian tegen iedereen verteld dat Berend eigenlijk Fabian is. De club, Mick en Matthijs wisten dit al, dus zo'n grote verrassing was het nu ook weer niet. "Ja, ik geloof ook niet dat jullie wat hadden, want Nienke is met Fabian...", begint Mara maar Matthijs vult verder aan: "En wij zijn samen". Nu is het officieel uitgesproken, Mara en Matthijs zijn het nieuwe stelletje van Het Huis Anubis. "Zullen we ontbijt gaan halen?", vraagt Mara. "Ja, klinkt super, ik heb best veel honger".
Patricia en Joyce komen wakker, in hetzelfde bed. Patricia heeft Joyce heel de nacht zitten troosten. Joyce heeft er opgezwollen ogen van gekregen. "Het is tijd voor een nieuwe aanpak. Ik moet ervoor zorgen dat ik mijn vriendschap niet verpest, en ik moet Mick uit mijn hoofd krijgen", begint Joyce. "Dan pas kan ik door met mijn leven". "Ik zal je erbij helpen, en ik weet zeker dat Amber jullie vriendschap ook niet kwijt wilt. Weet je nog die ene jongen op wie je in Amerika zo verliefd was? Probeer hem op te zoeken op internet", begint Patricia. "Misschien verzet hij jou gedachten wel". Joyce vindt het een goed idee, en ze zoeken samen op Joyce haar laptop naar die ene jongen van Amerika. Joyce heeft hem gevonden en ze stuurt hem een berichtje op de platform. "Hey". Hij antwoordt redelijk snel, wat Joyce verbaasd. Na een tijdje praten vraagt Joyce wat hij aan het doen is. Hij vertelt dat hij terug bij zijn familie is, in Europa. Die jongen heet trouwens Vincent. Hij heeft hetzelfde uiterlijk en postuur als Mick, iets waar Joyce op valt. Hij studeerde aan dezelfde school, maar sprak ook Nederlands, net zoals Joyce en Patricia. "Waar ben je in Europa?", vraagt Joyce zich af. "Wacht, ik stuur je mijn locatie door". Hij stuurt haar de locatie door en Patricia en Joyce vinden het gek dat hij zo extreem dichtbij is. "Hij is hier 20km vandaan?", vraagt Joyce zich verbaasd af. "Ja, zo gek. Vraag anders eens of hij kan afspreken? Dat hij naar hier komt?", stelt Patricia voor. "Lijkt me een goed idee", zegt Joyce en ze vraagt aan Vincent of hij wil langskomen. "Hij wilt morgen naar hier komen, en hij wilde jou ook nog eens zien". "Lijkt me een goed plan, dan kan ik meteen Jeroen voorstellen", vertelt Patricia. Ze willen morgen graag op dubbeldate gaan in de tuin, met een picknick. Zowel Vincent als Jeroen vindt het goed. "Hopen dat dit goed afloopt, want als ik dit eerder had geweten dan had ik geen hoop gehad bij Mick", vertelt Joyce maar is geschrokken van haar eigen reactie. Joyce is blij dat ze terug contact heeft met Vincent, en Patricia is ook blij, voor Joyce.
Nienke is er nog steeds niet goed van dat ze Jimmy zojuist heeft gezien. Ze verschiet er niet van dat hij weer iets met een meisje heeft gedaan die eigenlijk al een vriend had. Ze is Fabian nog steeds zeer dankbaar dat hij haar heeft vergeven na haar streek met Jimmy, dit was namelijk de grootste fout die ze ooit gemaakt heeft. Fabian en Nienke gaan vanavond weer uit eten, dus ze maken zich klaar. Later die avond, wanneer ze in het restaurant zijn aangekomen, worden ze bediend naar een romantisch tafeltje aan het venster. "Mag ik jullie al iets te drinken aanbieden?", vraagt de ober en Nienke herkent meteen zijn stem. Ze kijkt naar de ober, net als Fabian, en merkt dat het Jimmy is! Jimmy is er even van geschrokken als Nienke en Fabian. "Voor mij een wijntje alstublieft", zegt Nienke met een trillende stem. "Voor mij ook". Even later komt Jimmy met de 2 wijntjes aangewandeld. "Aangezien ik jullie en de rest van het huis in de tijd dat ik bij jullie logeerde een zeer ongemakkelijke periode heb bezorgd, heb ik besloten dat jullie etentje van het huis is", vertelt Jimmy met een zenuwachtige stem. "Jullie mogen alles kiezen, zelf een 5gangenmenu, ik trakteer voor jullie beiden". Fabian en Nienke kijken blij naar Jimmy en aanvaarden zijn uitnodiging. "Dankuwel", zegt Fabian tegen Jimmy. Jimmy knikt en geeft hen de menukaarten.
"Heb jij onze foto in de prullenbak gegooid?", vraagt Patricia aan Jeroen waar Amber bijzit. Ze toont Jeroen de foto van de club die ze onlangs in de prullenbak van de badkamer hebben gevonden. Jeroen schudt zijn hoofd. "Dan is het ofwel Nienke, Fabian, Matthijs, Appie, of Noa", zegt Amber. Opeens schuift er iets onder de deur de kamer in. Het is een brief. "Snel, maak open", zegt Jeroen vlug. Ze doen de brief open, maar wat daarin staat bezorgt hun de kriebels.
Wat zou er in die brief staan?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
PertualanganEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...