Geschreven door: Amy
'Wat doen jullie nou weer hier?' fluistert Appie. Voor hen staan Jeroen en Patricia. 'Uhm we waren gewoon nieuwsgierig of alles hier nog hetzelfde zou zijn. En daarnaast heeft Patries nooit de hele gang gezien dus die was benieuwd' zegt Jeroen. Fabian maakt een gebaar dat ze wat stiller moeten praten vanwege Victor die in de kelder is. 'Best gek he?' vraagt Appie. 'Wat is gek?'. 'Dat deze hele gang er al zolang is en dat ie er ook zolang is geweest zonder dat we dat wisten'. De andere drie knikken. 'Laten we maar gaan kijken of we terug naar boven kunnen' stelt Patricia voor. Ze lopen met z'n viertjes weer de hele gang door en zien dan gelukkig dat Victor er niet meer is. 'Snel, lopen!' fluistert Jeroen en ze snellen zich naar boven. Daar lopen ze allemaal naar hun kamer en Jeroen loopt mee met Patricia.
Jimmy en Nienke hebben enorm genoten van hun vijf gangenmenu. 'Ik vond het heerlijk' zegt Nienke terwijl ze hand in hand terug naar huis lopen. 'Ik vind jou heerlijk' zegt Jimmy smoel. Nienke moet ervan blozen en voor ze het weet wordt ze vurig gezoend door hem. Wanneer hun lippen elkaar loslaten kunnen ze enkel glimlachen naar elkaar. Ze zijn duidelijk gek op elkaar, zal dit een nieuwe relatie worden in het huis?
Jeroen en Patricia zijn een filmpje aan het kijken op de kamer van Patricia. Amber en Joyce slapen bij Mick en Fabian dus die zijn niet op de kamer. Patricia ligt lekker dicht tegen Jeroen aan en hij kust haar kruin. 'Schat, hoe denk jij eigenlijk over de hele situatie?' begint Jeroen. Patricia kijkt haar vriendje aan: welke situatie? 'Nou van het kwartet die we hebben beleefd'. Patricia grinnikt even. 'Uhm tja, t is nou eenmaal gebeurd'. Jeroen knikt. 'En hoe denk je erover dat ik eerst seks had met enkel Amber, voordat jij en Mick de kamer binnen kwamen zegmaar?'. Patricia kijkt weg waardoor Jeroen merkt dat ze daar wel degelijk mee zit. 'We waren dronken Patries, net als bij het kwartetje'. 'Dat weet ik, maar dat is geen excuus. Als Mick jullie vraagt om te zoenen en t eindigt in seks vind ik niet zo maar wat'. Ze kijken elkaar een tijdje stil aan. 'Ik snap het zelf niet eens Patries. Ik vind Amber niet eens aantrekkelijk dus ik snap niet eens dat ik uhm nou je weet wel, dat ie stijf is geworden'. Jeroen vindt het wat ongemakkelijk om te zeggen maar Patricia lacht zachtjes. 'Nou dat snap ik wel'. Jeroen kijkt haar niet begrijpend aan: hoe bedoel je precies? 'Nou nadat jij en Amber gezoend hadden begon je mij opeens uitgebreid te zoenen en toen hebben we gewoon waar Mick en Amber bij waren wat voorspel gedaan maar toen kwam Trudie opeens binnen. Vijf minuten later lag je in bed met Amber'. Jeroen haalt verward een hand door zijn haar heen. 'Dus misschien was ik wel zo dronken dat ik dacht dat ik t met jou deed?'. Patricia knikt: dat kan, maar goed het was allemaal in een dronken bui dus laten we het gewoon vergeten. 'Ja, goed idee. Ik weet toch dat jij degene bent waar ik zo verliefd op ben en degene die ik nooit meer kwijt wil'. Patricia bloost en kust hem. 'Je bent lief'. Jeroen kijkt haar verliefd aan en streelt haar lichaam. Ze krijgt er tintelingen van en voelt zich momenteel het gelukkigste meisje op de wereld. Ze zoenen elkaar intens en Jeroen trekt Patricia's kleren uit en andersom. Ze genieten van elkaar en vrijen tot laat in de uurtjes. Ondanks dat ze morgen vroeg op moeten voor school. Alleen doordat ze zo in het moment zijn, vergeten ze wel één ding...
Noa en Robbie zitten op zolder een filmpje te kijken. Het is hun eerste "date". Ze willen het nog niet echt zo noemen omdat ze echt puur bezig zijn met elkaar beter te leren kennen. Misschien wordt het helemaal niet meer dan vriendschap maar dat willen ze graag uitzoeken. Mara slaapt bij Matthijs. Dit had ze haar gevraagd en Mara heeft daar geen seconde moeilijk over gedaan gelukkig. Ze kijken naar een horrorfilm. Alleen kan Noa dit veel beter aan dan Robbie. 'Vind je het eng?' vraagt Noa lachend. Robbie knikt: jij niet dan? 'Nee waarom zou ik? Horrorfilms zijn mijn favoriet. Ik keek ze ook altijd met Jeroen'. Robbie lacht. 'Oh nou hij zal dan ook niet vaak meer horrorfilms gaan kijken'. 'Hoezo niet?'. 'Patries haat horrorfilms. Niet omdat ze eng zijn, maar omdat het vaak nergens over gaat en er geen goed verhaal in zit'. Noa knikt: is ook wel zo. Na de film praten ze nog wat en dan besluiten ze om te gaan slapen. Ze staan op en lopen naar de deur. 'Ik vond het erg gezellig No'. 'Ik ook, moeten we vaker doen'. Robbie knikt en ze weten even niet goed wat te doen. Robbie besluit haar maar een kus op de wang te geven waarop ze moet glimlachen. 'Slaaplekker'. 'Jij ook' zegt Noa nog en dan loopt Robbie naar beneden.
De volgende ochtend is het één grote chaos. Vandaag is weer hun eerste schooldag en ondanks dat ze zich goed hebben voorbereidt is t toch altijd weer haasten. Er is een rooster voor de badkamer zodat uiteindelijk niemand te laat komt. Gelukkig gaat dit erg goed. Als enalaatste is Amber aan de beurt. Ze doucht en doet daarna vrolijk haar make-up. Ondanks dat ze weer naar school moeten heeft ze er wel veel zin in. Het laatste schooljaar en daarna kan iedereen lekker zijn eigen kant op gaan. Wanneer Amber klaar is komt Patricia de badkamer ingestormd. Amber kijkt haar geschrokken aan: wat is er met jou, kon je niet even die 30 seconden wachten totdat het jouw beurt was? Patricia zucht en schudt haar hoofd: Am, ik ben echt zo de lul! 'Hoezo dat?' vraagt Amber een beetje bang. 'Gisteravond heb ik zo'n fijne avond met Jeroen gehad en we hebben echt wel 4 keer seks gehad...'. Amber onderbreekt haar: ho stop, dat hoef ik niet te weten. 'Uh schat, je hebt seks gehad met ons beiden, dan kan dit er ook nog wel bij'. Amber lacht: ja dat is waar, maar wat is er dan zo erg aan dat je 4 keer seks met hem hebt gehad? Patricia zucht. 'We hebben het niet veilig gedaan....'.
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
MaceraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...