Geschreven door: Amy
De volgende ochtend opent Patricia langzaam haar ogen. Meteen denkt ze weer aan de nachtmerrie van gisteravond. Kan haar leven niet eindelijk gewoon een keer goed verlopen? Moet er altijd iets ergs gebeuren in haar leven? Kan ze dan niet gewoon voor 1 keertje echt gelukkig zijn en van het leven genieten? Patricia gaat een beetje rechtop zitten en ziet dat al haar vrienden al de kamer uit zijn. Hoe laat is het? denkt ze in zichzelf. Ze kijkt op haar horloge en ziet dat het al 10 uur is. Ze staat snel op, trekt haar joggingpak aan en loopt naar beneden de lobby in. Dan schrikt ze. Overal politie. Zou dit allemaal voor Raven zijn? Ze zoekt snel naar een bekend persoon en de eerste die ze ziet is Amber. 'Am!' roept ze. Haar beste vriendinnetje komt meteen naar haar toegelopen. 'Is dit allemaal voor Raven?'. Amber schudt haar hoofd met een ernstig gezicht. 'Wat dan?'. 'Ze komen voor Jeroen, Mick, Fabian, Appie en Jimmy'. Patricia kijkt haar niet begrijpend aan. 'Waarom dat dan?'. Amber zucht en weet niet goed hoe ze het Patricia moet uitleggen. 'Ze... ze hebben vannacht wraak genomen... op Raven'. Patricia blijft Amber verbaasd aankijken en slikt. 'H hoe?' vraagt Patricia bang. Bang dat ze Raven hebben mishandeld, of misschien wel erger...'. Amber pakt haar beiden handen vast. 'Oké houd je vast, want het is nogal heftig'. 'Am zeg het nou maar' zegt Patricia geïrriteerd. 'Ze hebben... een stok in uhm.... naja je snapt me wel'. Patricia haar mond gaat steeds verder open. 'Een stok in z'n reed?' roept ze net iets te hard. 'Sssst, maar ja, dat hebben ze gedaan. Of naja Jeroen, maar de andere vier assisteerde hem'. Patricia schudt haar hoofd in paniek en kan het niet geloven. Ze wist dat Jeroen van haar hield, maar dat zijn liefde voor haar zo ver zou gaan had ze nooit verwacht. 'Waar zijn ze Am?'. 'In het politiebusje, ze worden nu ondervraagd met een tolk erbij'. 'Ik wil naar Jeroen toe' zegt Patricia dan in paniek. Straks moet Jeroen de gevangenis in, hier in Rome. 'Dat kan niet lieverd, we moeten nu gewoon hopen. Kom we gaan bij Joyce zitten daar op de bank'. Patricia weet dat ze geen andere keuze heeft en loopt maar met Amber mee naar Joyce toe. Ze omhelst Patricia meteen. 'Gaat het?'. Patricia knikt afwezig. Alles gaat weer door haar hoofd heen. Hoe Raven haar aanraakte, uitkleedde, verkrachtte, hoe Joyce haar heeft gered, hoe Mick Raven vol in zijn gezicht sloeg tot een paar keer toe, alles.
Het duurt uren voordat er iets bekend wordt van het vijftal jongens. Raven is vanmorgen al naar de gevangenis gebracht en die heeft Patricia gelukkig niet meer hoeven zien. Om half 2 komen de 5 jongens eindelijk weer naar binnen. Zonder handboeien, zonder politie. Amber, Joyce, Nienke en Jill rennen meteen naar hun vriendjes toe om ze te omhelzen. Patricia blijft zitten en hoort tot haar grote opluchting dat ze vrij zijn gelaten. Jeroen kijkt naar haar maar Patricia kijkt dwars door hem heen. Alles gaat aan haar voorbij in een waas. Alsof alleen zij op de wereld bestaat nu. Als een geest staat Patricia op en loopt al vooruit starend naar boven, naar haar hotelkamer. Ze hoort Amber en Joyce wel roepen maar dat kan haar even niet schelen. Ze moet nu echt even alleen zijn, alleen zijn van alles en iedereen.
Inmiddels heeft Raven zijn verhaal gedaan en is de klacht tegen hem ingediend. Patricia had het meeste met Trudie en Elly de vorige avond al besproken en opgeschreven. Daardoor hoefde Patricia niet mee naar het bureau. De agenten snapten ook wel dat ze daar nu even geen behoefte aan had. Raven zal volgende week zijn straf te horen krijgen. Dan zitten de Anubis bewoners alweer in Nederland, maar de politie zal hen op de hoogte stellen.
Jeroen klopt op de kamerdeur van de hotelkamer van hem en Patricia. 'Schat ben je hier?'. Geen reactie. Jeroen twijfelt of hij naar binnen moet lopen maar doet het toch. In de slaapkamer is geen teken van Patricia te zien. Dan ziet hij dat de badkamerdeur op slot is. Grote kans dat ze daar is dus. Voorzichtig klopt hij op de deur. 'Patries?'. Hij hoort de zachte straal van de douche. 'Liefje? Mag ik binnen komen?'. Het blijft helaas stil. Moet hij haar nou laten? Of moet hij zich zorgen maken dat ze geen reactie geeft. Hij besluit haar maar even te laten en over een half uurtje terug te komen. Wie weet is ze dan wel de douche onder uit.
15 MINUTEN VOORDAT JEROEN DE HOTELKAMER IN GING...
Patricia loopt richting haar hotelkamer en ziet een ober met een karretje. Ze ziet een grote fles wodka staan en twijfelt. Wel of niet? In een split second grijpt ze de fles eraf en rent naar haar kamer. Als ze binnen is, pakt ze een stripje uit haar toilettas, loopt de badkamer in en draait de deur op slot. Ze kleed zich uit, zet de douche zachtjes aan, extra koud. Dan pakt ze vijf pilletjes paracetamol en neemt ze achter elkaar in met de wodka. Daarna blijft ze uit de fles drinken en gaat op de grond van de douche zitten. Wanneer de fles leeg is sluit ze haar ogen en geniet ze van de koude stralen op haar lichaam. Na 10 minuten voelt ze alles draaien, maar ergens vindt ze het wel fijn. Even alleen op de wereld zijn. Geen mensen om haar heen, geen zorgen. Even alles vergeten. De duizeligheid wordt steeds erger en dan... wordt alles zwart voor haar ogen....
Jeroen zit stressend in de lobby. De anderen maken allemaal lol met elkaar, spelen spelletjes of kletsen gewoon wat bij. Zijn gedachten blijven bij Patricia. Het is nu een half uur geleden dat hij hun kamer in is geweest dus staat hij op en vraagt hij Mick, Amber, Fabian en Joyce om even mee te komen naar boven. Als ze de kamer in komen hoort Jeroen nog steeds de douche. 'Ze staat dus al langer dan een half uur onder de douche' zucht Jeroen. 'Misschien wilt ze gewoon graag even alleen zijn' oppert Amber. 'Ja kan, maar misschien moeten we voor de zekerheid maar even checken of ze in orde is' zegt Mick. 'Maar ze is naakt' zegt Joyce verontwaardigd. 'Nee Mick heeft gelijk, we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen'. Jeroen knikt en probeert de deur open te krijgen met een tangetje. Alleen zonder succes. 'Rammen dan maar?' vraagt Mick als grap, alleen doet Jeroen het echt. De deur valt open en dan zien ze Patricia bewusteloos onder de douche liggen. Jeroen weet niet wat hij ziet en snelt naar haar toe. 'Patries!!!' zegt hij in paniek terwijl hij op haar wang tikt. Geen reactie. 'Bel 112!' roept hij waarna Fabian snel naar zijn telefoon grijpt. Jeroen merkt meteen dat ze ijskoud is. 'Amber, pak snel wat handdoeken, ze moet warm worden'. Amber knikt en pakt in paniek vier handdoeken die ze daarna samen met Jeroen om Patricia heen wikkelen. Jeroen houdt haar in zijn armen om haar nog warmer te krijgen. Het lijkt uren te duren voordat de ambulance er is. Inmiddels heeft Joyce iedereen beneden ingelicht en zijn ook zij in paniek en zoeken ze steun bij elkaar. 'Waar blijven die mensen!!' roept Jeroen in paniek die inmiddels extreem aan het huilen is. Hij kijkt naar het lichaam van Patricia en voelt een erg lage hartslag, als die er überhaupt al is... Eindelijk komen er dokters de badkamer in en nemen ze Patricia meteen onder handen. Ze wordt op de brancard gelegd en de ambulance in gereden. Jeroen houdt continu haar hand vast en de tranen blijven over zijn wangen stromen. Hij gaat de ambulance mee in naar het ziekenhuis. De anderen zullen in auto's achter hen aanrijden.. Zal Patricia het gaan halen...?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AvventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...