Geschreven door: Amy
'Rufus?' vraagt Patricia verbaasd. Ze wist natuurlijk wel dat hij naar hen op zoek was, maar dat hij gewoon zou aanbellen bij hen had ze nooit verwacht. Rufus wilt naar binnen stappen maar Jeroen duwt hem weg. 'Rot op prutser'. 'Wat ben je beschermend voor haar zeg. Is Patricia je vriendinnetje ofso?'. Jeroen knikt: ja, gelukkig wel. Rufus lacht. 'Oh dus je wilt een relatie met een verraadster? Weet je wel wat ze jullie allemaal heeft aangedaan?'. Jeroen zucht. 'Ja dat weten we, en iedereen heeft het haar vergeven. Ophoepelen nu!'. Jeroen gooit de deur dicht maar Rufus zet zijn voet er tussen. 'Als jullie maar niet denken dat jullie nu van me af zijn. Ik zal jullie krijgen. Jullie gaan boeten voor de dood van Zeno'. Jeroen zucht en duwt de deur harder dicht waardoor Rufus zijn voet afknelt. 'Au, au, jij idioot'. Jeroen begint te lachen en wanneer Rufus zijn voet wegtrekt duwt hij de deur helemaal dicht. 'Zo daar zijn we van af' zegt Jeroen lachend. Hij draait zich om en ziet dat zijn vriendin bang om zich heen kijkt. Hij loopt naar haar toe en neemt haar in zijn armen. 'Niet bang zijn schat. Het is hij tegen ons zessen'. Jeroen doelt op de club. 'Ik weet het, maar ik heb zo'n rot verleden met hem'. Jeroen wrijft over haar rug. 'Maak je geen zorgen liefje. Ik blijf elke seconde van de dag bij je. Dat beloof ik'. Patricia is wat gerustgesteld en glimlacht naar hem. 'Je bent echt zo lief voor me'. 'Tuurlijk, je bent mijn vriendin. Daar doe ik alles voor'. Jeroen legt een hand op haar wang en kust haar. 'Blijf je echt elke seconde bij me?' vraagt Patricia zachtjes. Jeroen knikt. 'Beloofd, net als nu' zegt Jeroen en tilt haar mee naar boven. 'Jeroen wat gaan we doen' vraagt Patricia lachend. Jeroen zegt niks, loopt haar slaapkamer in en legt haar op bed. 'Wat denk je wat we gaan doen?' zegt hij en kijkt haar verleidelijk aan. Patricia schudt lachend haar hoofd. 'Jij bent echt gek'. 'Gek op jou ja' zegt Jeroen lief en kust haar intens. Al snel vliegen de kledingstukken in het rond en genieten ze van elkaar.
Het feestje ging nog door tot laat. Jeroen en Patricia hebben ze niet meer gezien maar Jeroen had hen een appje gestuurd over dat Rufus voor de deur stond net. Daarom begrepen ze het wel. Om half 1 hielp iedereen met opruimen en gingen ze naar bed. Morgen moesten ze er op tijd uit vanwege de marathon van Matthijs en Mara.
DE VOLGENDE OCHTEND
De grote dag van Matthijs en Mara is aangebroken. Hier hebben ze een lange tijd voor geoefend en nu kunnen ze het eindelijk gaan uitvoeren. Alle bewoners staan eerst bij de start om hen aan te moedigen en dan vertrekken ze met auto's naar de finish om hen weer te onthalen. Er klinkt een startschot en Matthijs en Mara beginnen te rennen. Hun bewoners joelen en juichen hen na. Het gaat hun goed af. Ze kunnen het tempo een hele lange tijd aanhouden. Ze besluiten om even vijf minuutjes te gaan lopen omdat het wat zwaar wordt. Na vijf minuten beginnen ze weer te rennen en hoeven ze nog maar 5 kilometer. Na een zware wedstrijd komen ze aan bij de finish en worden ze onthaalt door alle bewoners, samen met Victor, Trudie, Jason en Esther. Esther wilde er uiteraard graag bij zijn als gymlerares. Ze is ongelooflijk trots op hun en heeft hen zelfs een sportbeurs aangeboden in Frankrijk.
DIE AVOND
Patricia, Jeroen, Amber, Appie, Nienke en Fabian zitten op de kamer van Amber en Patricia in een kring. 'Laten we beginnen met dit: Sibuna' zegt Nienke en houdt haar hand voor haar oog. De rest volgt haar. 'Goed wat doen we nu met Rufus?' vraagt Amber. 'Ik denk dat we niet veel kunnen doen, buiten elkaar goed in het oog te houden' zegt Fabian wijs. 'Inderdaad, hij is helemaal alleen. Wij met zes' voegt Jeroen toe. 'Precies. Als we nou tweetallen maken die op elkaar letten is het wat makkelijker. Ik stel voor dat Jeroen en Patricia een tweetal zijn omdat jullie al bijna non-stop samen zijn'. Ze knikken en Jeroen slaat een arm om haar heen. Hij gaat haar hoe dan ook beschermen. 'Uhm welke tweetallen doen we nog meer?' vraagt Nienke. 'Ap, zullen wij?' vraagt Amber. Appie knikt en ze geven elkaar een high-five. 'Oké dan zijn Nienke en ik ook een tweetal' zegt Fabian. 'En Noa dan? Moeten we haar niet op de hoogte houden en in de gaten houden?' vraagt Appie. 'Dat doe ik wel' zegt Jeroen. Patricia voelt een jaloerse steek wanneer hij dat zegt. 'Zeker?' vraagt Fabian. Jeroen knikt. 'Ja tuurlijk, in die tijd was ik ook altijd bij haar dus komt goed'. Fabian knikt en Patricia staat op. 'Uhm ik moet even weg' zegt ze en verdwijnt de slaapkamer uit. 'Wat is er met haar?' vraagt Appie. Amber kijkt naar Jeroen. 'Ik denk dat ze het moeilijk vindt als jij over die tijd met Noa praat waarin zij jullie heeft verraden'. Jeroen voelt zich schuldig. 'Ik ga wel even met haar praten goed?' vraagt Amber en legt een hand op zijn schouder. 'Is goed'. Amber gaat naar Patricia toe.
Mick loopt naar Joris toe die in zijn eentje aan het voetballen is in de tuin. 'Yo man, alles goed?'. Joris knikt: ja met jou? 'Ja ook'. Mick twijfelt even maar besluit het toch te vragen. 'Het is Danny he?'. Joris schrikt op: hoe bedoel je? 'Die jou heeft gezoend'. Joris voelt zich betrapt maar knikt langzaam. 'Valt hij op jongens?'. 'Ja blijkbaar'. Mick knikt: en jij? 'Ik weet al sinds mijn veertiende dat ik op jongens val alleen weet niemand dit'. 'Joyce ook niet?' vraagt Mick verbaasd. Joris schudt zijn hoofd: nee echt niemand. 'Vind je Danny leuk?'. Joris glimlacht. 'Ik denk van wel ja'. 'Ga er dan voor man, is toch leuk om een liefde te hebben in je leven?'. Joris is blij met een vriend als Mick en omhelst hem. 'Bedankt man'. 'Geen probleem, als je een keer wilt praten, ben ik er voor je'. Joris knikt en loopt naar binnen.
Amber heeft Patricia gevonden in de badkamer. 'Patries? Gaat het?'. Patricia zit op de grond tegen de muur aan en huilt zachtjes. Amber omhelst haar vriendinnetje. 'Je moest denken aan toen he?'. Patricia kijkt haar aan en knikt. 'Ja, ik heb het idee dat ik er continu mee geconfronteerd wordt en dan gaan gedachtes door mijn hoofd heen van dat jullie me het helemaal niet hebben vergeven'. Amber pakt haar hand vast. 'Patries, niemand neemt het jou meer kwalijk. Je bent ons vriendinnetje en dat zal je ook altijd blijven. Jeroen heeft jou zelfs boven Noa gekozen'. 'Ja daar heb je gelijk in'. Amber veegt Patricia's tranen weg: duhh ik heb altijd gelijk. Patricia moet lachen en dan wordt er op de deur geklopt. De meiden staan op en dan komt Jeroen binnen. Hij ziet dat zijn vriendin heeft gehuild. 'Schat, voel je nou niet schuldig'. 'Sorry, het is gewoon confronterend af en toe'. Jeroen knikt. 'Dat snap ik Patries, maar wij hebben je allemaal vergeven'. 'Inderdaad!' zegt Amber en knuffelt haar beste vriendin. Jeroen voegt zich bij de knuffel, maar dan komt Fabian binnen. 'Jongens, Rufus staat weer in de tuin...'.
Joris raapt al zijn moed bij elkaar en loopt op Joyce af die een tijdschrift aan het lezen is in de woonkamer. 'Zusje, kan ik je even spreken?'. Joyce legt haar tijdschrift weg: tuurlijk. Joris gaat wat zenuwachtig naast haar zitten. 'Oké ik ga je een groot geheim van me vertellen'. Joyce wordt nieuwsgierig: vertel maar. Joris kijkt haar aan en ademt een keer goed in en uit. 'Ik uhm... ik.....'.
Zal Joris het haar gaan vertellen? Krijgt hij de woorden uit zijn mond? En wat doet Rufus nou weer in de tuin?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...