Hoofdstuk 68: Wraak

70 1 9
                                    

Geschreven door: Fran

Patricia gilt het uit. "Wanneer stopt dit?! WANNEER STOPT DIT?!", roept ze voor Raven zijn hand voor haar mond kan houden. Dan zwaait de deur open. Het is Joyce. "HELP! HELP!", roept Joyce als ze de situatie tussen Raven en Patricia ziet. Victor komt zijn kamer uitgelopen samen met Trudie en achtervolgt het geluid, hetzelfde met Arie en Ellie. Ook de Anubis-bewoners nemen een kijkje. "Wat is hier in hemelsnaam aan de hand?!", roept Victor terwijl hij de gang door rent. Mick kwam Joyce als eerste tegen. Joyce was op dit moment ook aan het hyperventileren, net als Patricia, waarna Mick meteen in actie grijpt. Patricia stond daar nog naakt, terwijl Raven niet wist wat hij moest doen. Mick duwt Raven weg van Patricia en dokt hem waarna Raven bruusk op de grond valt. Maar voor Mick is dit niet voldoende, hij weet wat Patricia de afgelopen maanden heeft meegemaakt, dus hij vindt dat ie in actie moet schieten. Hij blijft maar op Raven zijn gezicht kloppen, tot hij merkt dat Raven bewusteloos is. Intussen zijn Victor, Trudie, Arie, Ellie, en een paar bewoners toegekomen. Trudie ziet de naakte Patricia in het opberghok staan, en begint ook meteen in actie te schieten. Ze raapt Patricia's kleren op de grond, neemt een handdoek van het opberghok, wikkelt dit rond Patricia en belt meteen de manager. "Dit laat ik niet zomaar passeren!", roept Trudie als de telefoon nog maar over gaat. Victor en Arie proberen intussen Mick tegen te houden, die Raven nog een extra slag kan geven, en houden Mick van op een afstand. Ellie is intussen flauwgevallen.

Amber, Fabian en Nienke proberen Ellie wakker te maken, terwijl Jimmy achter een fles water is. Jimmy geeft de fles dan ook meteen aan Ellie, die er van wat drinkt en meteen rustiger wordt. Dan gaat Ellie naar Trudie om Patricia wat te kalmeren, en haar een slokje water te geven. Nadat Victor en Arie Mick op afstand hebben kunnen houden van Raven, is Joyce zich gaan ontfermen over Mick terwijl Victor en Arie woedend naar Raven toegaan. Ze proberen zich alsnog rustig te houden, omdat ze beiden volwassen zijn, maar Raven komt er niet goed van af. Ze helpen Raven recht en op dat moment draait er zich een knop om in Victor: hij neemt Raven bij de kraag, duwt hem bruusk tegen de muur en begint enorm te flippen: "Nu zit je goed in de nesten! Wij zullen alles, maar dan ook alles tegen de politie en tegen de manager vertellen. En als zij je niet levenslang in de gevangenis steken, waar je hoort, dan zorg ik ervoor dat je de rest van je leven spijt zult krijgen dat je dit hebt gedaan!". Raven wilt wat zeggen maar Victor komt er tussen: "Ik denk nu eens echt niet dat je hierover hoeft te discussiëren, als ik met jou klaar ben zul je hier echt spijt van hebben!", zegt Victor verder en hij geeft een ferme kopstoot tegen Raven die bruusk tegen de muur stoot met zijn hoofd waarna zijn gebit verder begint te bloeden.

Intussen is de manager gearriveerd en begint ook wat te flippen. "Zoveel gaande hier! Wat is hier aan de hand?", vraagt de manager nog op een normale toon. De manager kijkt in het rond en ziet Patricia in een gewikkelde handdoek, terwijl Trudie en Ellie over haar ontfermen. Ze gaat er meteen naartoe en vraagt of alles oké is met Patricia. Patricia barst in tranen uit, waarna de manager Claudine weet dat ze haar beter kan laten doen. Ellie neemt de manager apart, legt het hele verhaal uit, dat Patricia hoogstwaarschijnlijk verkracht is door Raven, waarna Claudine bijna achterover valt van het verschot. "Dit meen je niet? Ik bel meteen de politie!".

Victor en Arie houden Raven vast zodat hij niet gaat lopen, terwijl de manager bij Ellie, Trudie en het slachtoffer staat. Ook de bewoners die er bij staan weten niet hoe ze moeten reageren: Joyce is nog aan het flippen, terwijl Mick haar probeert te kalmeren, en andersom ook. Fabian, Nienke, Jimmy en Amber zijn intussen bij Mick en Joyce komen staan en houden elkaar ook stevig vast ter ondersteuning. De manager is ook nog niet gaan praten met Raven, omdat ze hiervoor nu niet in staat is, ze weet van zichzelf dat als ze nu met de dader gaat praten ze helemaal gaat flippen.

Intussen heeft de politie teruggebeld met de reden dat ze er vandaag niet meer zullen geraken. Ze staan zeker nog een uur in de file, dus zullen ze morgen pas komen. De twee politieagentes hadden wel de instructies gegeven dat Patricia moest plassen in een potje, voor de sporen van DNA en sperma te krijgen, om dit te kunnen voorleggen aan de rechter voor Raven, de dader, zijn misdaad te kunnen vastleggen. Patricia doet dit ook vrijwel meteen, met de hulp van Trudie en Ellie.

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu