Geschreven door: Fran
"Hoe, je hebt het niet veilig gedaan?". Patricia schudt hevig haar hoofd. "En wat nu, wat moet ik nu doen?", vraagt Patricia verschrikt. "Ik zou wachten tot je jou maandstonden krijgt, en dan zien we verder toch? En als je je echt niet goed voelt, dan zou ik eventueel een zwangerschapstest gaan halen. Wel is dit nu nog veel te vroeg, dus je zou zeker moeten afwachten", verkondigt Amber aan. "Hoe weet je dit allemaal?". "Ja, ik en Mick zijn zeer lang samen geweest, ik heb ook al zo'n situatie meegemaakt hoor". De twee kijken elkaar aan. "Ik zou rustig aandoen, er is maar een kleine kans dat je effectief zwanger bent", vertelt Amber tegen Patricia en ze doet verder aan haar make-up. "Dan zal ik nog even wachten in mijn kamer tot jij klaar bent, ik moet toch nog alles bijeen rapen". Amber knikt toestemmend en Patricia gaat naar de kamer van de 3 meiden.
Iedereen zit ondertussen aan de ontbijttafel. "Waar is Patries?", vraagt Jeroen aan Joyce en Amber. "Ze is zich nog aan het klaarmaken, ze was als laatste voor de badkamer, ze komt zo", vertelt Amber. "Mag ik de kaas?", vraagt Mara. Jeroen geeft Mara de kaas maar gaat vliegensvlug naar boven, Amber kijkt hem verschrikt na. Zou hij dezelfde schrik hebben gekregen als Patricia? "Als dit maar goed afloopt", vertelt Amber tegen zichzelf.ONDERTUSSEN IN DE BADKAMER"Wij hebben het gister onveilig gedaan...", begint Jeroen verschrikt tegen Patricia. "Ik weet het, ik heb het er met Amber al over gehad... Ze zegt dat ik gewoon moet afwachten tot mijn regels komen". "Niks afwachten, je moet een zwangerschapstest ondergaan", onderbreekt Jeroen haar. "Hé, even rustig jij. Als je mij niet had onderbroken, had ik jou heus verteld dat het daarvoor nog wat vroeg is. Het is gisteren gebeurd, dus we zullen nog even wat moeten afwachten", vertelt Patricia geduldig maar toch wat verschrikt. "Oké, als je mij maar op de hoogte houdt". Jeroen en Patricia gaan samen naar beneden naar de rest van de bewoners. Het is bijna tijd om naar school te gaan.Aangekomen op school gaat iedereen meteen naar de cafetaria. Meneer Van Swieten wil iedereen van het laatste schooljaar, het examenjaar, spreken. "Zoals jullie weten, is het jullie laatste en terwijl ook examenjaar, dus ik verwacht dat iedereen keihard zijn best doet", begint Arie. Amber draait met haar ogen, zij ziet het studeren niet echt zitten. "Als jullie vragen hebben, kunnen jullie terecht bij mevrouw Van Engelen". Het woord is aan mevrouw Van Engelen: "Ik zal jullie voorbereiden op jullie eindwerk. Deze leg ik zo meteen uit, tijdens het 1e uur, en dan verwacht ik dat jullie tegen volgende week een onderwerp hebben voor jullie eindwerk. Dit onderwerp moet jullie uiteraard interesseren, want hieraan gaan jullie een heel jaar werken".Tijdens de pauze gaan Joyce, Amber en Patricia naar het toilet. Ze bespreken de lessen die ze al hebben gehad. De meiden moeten er terug aan wennen dat het weer school is, en dan nog het moeilijkste jaar. "Ik zou inderdaad, zoals Amber zegt, gewoon wachten tot jij jou maandstonden krijgt, en als je het eerder wilt weten haal dan die test maar die gaat waarschijnlijk negatief zijn aangezien het nog te vroeg is ervoor", verkondigt Joyce aan. "Ja, maar ik heb geen zin om heel de tijd zenuwachtig te blijven, of naar het toilet te moeten om te kijken of ik ze al heb?". "Je kan ook altijd een morning-after pil gaan halen, het is misschien al te laat maar dat moet je navragen aan de apotheker", zegt een bekende stem. Het is Sofie. "Shit, nu weet Sofie het. Het duurt dan niet lang meer voor Noa het weet", denkt Patricia in zichzelf. "Ah, uh, dankjewel, ik zal achter school naar de apotheker gaan", zegt Patricia geschrokken tegen Sofie. Sofie glimlacht en verdwijnt in een toilethokje. Joyce, Amber en Patricia geven geen blik aan elkaar en vertrekken zo snel mogelijk uit de toiletten. "Zal ze het vertellen tegen Noa, denken jullie?", vraagt Patricia zich af. "Dat zou goed kunnen, maar Noa heeft vriendschap gesloten met Jeroen dus hopelijk is ze er al overheen", vertellen de meiden tegen Patricia. Patricia slikt.In het dramalokaal beginnen de bewoners meteen terug met het opstarten van een musical. Voor hun drama-eindwerk is dit noodzakelijk. Dit keer mogen ze zelf een thema kiezen, dit wordt dan volgende week bepaald door meneer Van Swieten, mevrouw Van Engelen, en jahoor Jason Winker. Jason heeft zijn lessen in Equador afgerond, waardoor hij nu weer hier aan het werk kan. Hij vond het een uitdaging, en na 3 jaar vond hij het wel goed om terug hierheen te komen. "Nou, dan verwacht ik van jullie volgende week een thema, liefst al beslist door iedereen, dus daarom gaan we nu hier wat brainstormen", begint Jason. "Gooi maar wat op tafel". Amber kijkt verliefd naar Jason, ze is zo blij dat hij terug is. Mick merkt het, maar zegt er niks van, hij zou het raar vinden moest Amber hem laten vallen voor haar leerkracht. "Wat denken jullie van een horrormusical?", vraagt Appie zich af. "Je kent dit wel, zulke verhalen waar geen duidelijk einde aan te pas komt. Dit is keileuk om te spelen". "Of fictieverhalen". "Of misdaadserie". "Of een romantisch verhaal met een tof einde?". Iedereen verzint maar wat. Na al het brainstormen is het tijd geworden voor een middagpauze. Joyce, Amber en Patricia gaan met hun vriendjes iets gaan eten. Ze halen een broodje in de cafetaria, die ze dag voordien hebben besteld. Tijdens het wandelen naar bankjes op de speelplaats krijgt Patricia felle krampen in haar buik. Ze krijgt een flauwte waardoor ze flauwvalt. Jeroen, Joyce, Mick, Amber en Fabian weten niet wat hen overkomt. Jeroen en Amber kijken zenuwachtig naar elkaar. "Het zal toch niet?", vraagt Amber zich geschrokken af. "Wat zal niet?", vraagt Fabian. Joyce, Fabian en Mick kijken naar Jeroen en Amber. Hoe zouden ze dit moeten vertellen? En wat is er nu juist aan de hand met Patricia?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...