Hoofdstuk 31: Een moeilijke beslissing

59 1 16
                                    

Geschreven door: Amy

Joëlle kijkt haar dochter aan en haalt even diep adem. 'Patricia, ik heb ooit ook een kindje verloren. Jij was twee jaar oud en je vader en ik waren opnieuw zwanger. We wilden zo graag nog een kindje erbij en een gezinnetje van vier worden. Toen ik 19 weken was zijn we het kindje verloren. Daarna is het ons nooit meer gelukt. Dat is ook één van de redenen dat je vader en ik uit elkaar zijn gegroeid. We kregen vaker ruzie van de stress en zijn toen jij 6 jaar oud was uit elkaar gegaan. Hoe veel weken was je meisje?'. Patricia heeft de tranen in haar ogen staan van het verhaal van haar moeder. 'Wow mam, waarom heb je me dat nooit verteld? Ik was pas twee weken'. Joëlle knikt: het had voor mij geen toegevoegde waarde Patries. Patricia begrijpt het en Jeroen slaat een arm om haar heen als steun. Ze is zo blij met hem als vriendje. 'Maar ik kwam hier voor jullie vanwege een vraag die ik wilde stellen. Of naja, eigenlijk Harald en ik samen'. 'Wat dan mam?' vraagt Patricia en ze wachten in spanning af.

Victor loopt de keuken in en ziet dat Trudie aan het afwassen is. Hij raapt even al zijn moed bij elkaar en vraagt een beetje zenuwachtig: Trudie? Ze draait zich geschrokken om en lacht wat nerveus. 'Victor je laat me schrikken zeg'. Victor lacht: het spijt me, ik wilde je eigenlijk wat vragen. 'En wat is dat dan?'. Victor legt zijn handen op haar schouders. 'Zou je morgen met me uit eten willen?'. Zo dat is eruit. Trudie knikt snel: dat lijkt me gezellig Victor. Ze glimlachen en geven elkaar vlug een kus.

Joëlle, Patricia en Jeroen zijn weer op de kleden gaan zitten. 'Nou Harald had jou al een aanbod gedaan Jeroen, over het komen wonen'. Jeroen knikt: ja klopt, wat dan? 'Nou aangezien ik ook bij hem ga wonen vroegen wij ons af... of jullie misschien samen bij ons willen komen gaan wonen?'. Jeroen en Patricia kijken haar verbaasd aan en weten niet wat ze moeten zeggen. Dan kijken ze naar elkaar en beginnen langzaam te glimlachen. Eigenlijk is dat iets wat ze beiden heel graag zouden willen. 'Wat denk jij?' vraagt Patricia aan haar vriendje. 'Het lijkt mij geweldig, jij?'. 'Mij ook'. Ze zoenen elkaar en kijken dan naar Joëlle. 'We doen het!'.

Om 16:00 in de middag gaat de luide bel door het huis heen. Iedereen komt op het geluid af en verzamelt zich in de grote hal. Het is Victor. 'Oké luister goed. Jeroen en Patricia hier hebben jullie wat te melden'. Jeroen en Patricia houden elkaars hand vast en Patricia besluit het woord te nemen. 'Nou zoals jullie weten zijn wij gister tot de ontdekking gekomen dat Jeroen zijn vader samen is met mijn moeder. Nu gaan ze samen wonen en...'. Patricia moet haar tranen even inslikken want ze zal haar vrienden en vriendinnen (vooral Amber en Joyce) enorm gaan missen. 'Ze hebben ons het aanbod gedaan om bij hen te komen wonen. Dit is onze grote droom dus... hebben we ja gezegd'. Patricia barst in huilen uit en wordt geknuffeld door Jeroen. Verder hoor je nog wat snikjes uit de hal komen. Niemand had het zien aankomen. Jeroen besluit om nog even wat te zeggen. 'We blijven gewoon op dezelfde school want we gaan hier maar 20 minuten vandaan wonen dus we zullen elkaar nog vaak gaan zien. Alleen niet meer als huisgenoten helaas'. De rest begrijpt hen super erg en Jeroen en Patricia zullen vanavond al gaan vertrekken.

Amber, Patricia en Joyce zitten in hun kamer afscheid te nemen. Echt een afscheid is het niet want ze zullen elkaar nog vaak zien. Toch hebben ze een tijd lang met z'n drietjes op de kamer geslapen en gaan ze niet meer hun fijne gesprekjes voor het slapen gaan hebben. Dit zullen ze enorm gaan missen. 'Patries, we gaan wel in het weekend af en toe feestjes geven hoor' zegt Amber. Patricia knikt: ja Jeroen en ik kunnen gewoon elke zaterdagavond naar hier komen voor het wekelijkse feestje. 'Jaaa, dat lijkt me onwijs gezellig' zegt Joyce die haar beste vriendinnetje knuffelt. 'Ik ben blij voor jullie maar we zullen jullie gaan missen' zegt Amber. 'Wij jullie ook maar we zullen elkaar nog vaak gaan zien. Op school en daarnaast kunnen we gewoon blijven afspreken' zegt Patricia lief. Ze knuffelen en lopen dan naar beneden. Jeroen en Patricia hebben hun koffers gepakt en nemen afscheid van iedereen. 'We houden van jullie' zegt Mick lief. 'Wij ook van jullie allemaal' zegt Patricia met tranen in haar ogen. Dan stappen ze in de taxi en worden ze uitgezwaaid door iedereen. Op naar een nieuw avontuur.

Eenmaal als Jeroen en Patricia er zijn geven Harald en Joëlle hen even rustig de tijd om hun kamer in te richten en alles uit te pakken. Het is een grote villa en ze hebben samen een kamer gekregen. Dit is wel zo gezellig en fijn als stelletje zijnde. Als ze alles hebben uitgepakt ploffen ze neer op bed en doen ze een lange knuffel. Jeroen streelt haar haren en kijkt haar aan: ik vind het zo fijn om dit met jou te mogen delen schat. Patricia glimlacht. 'Hetzelfde geldt voor mij liefje'. Ze zoenen elkaar lief op de mond en genieten even van het moment. 'Ik ga even douchen goed?' vraagt Patricia. Jeroen knikt: tuurlijk, zie je zo. Ze geeft hem nog een kus en loopt dan naar de badkamer toe. Vrolijk neemt ze een douche en eigenlijk mist ze Amber en Joyce nu al. Toch weet ze dat hun vriendschap er blijft, hoe dan ook. Ze zijn niet voor niets drie besties. Ze gunnen elkaar de wereld. Wanneer Patricia klaar is met douchen droogt ze zich af en doet haar handdoek om haar heen. Ze besluit meteen haar tanden te poetsen. Dan komt er iemand de badkamer binnen. Het is Harald. 'Oh het spijt me'. 'Het geeft niet, ik ben al klaar' zegt Patricia en ze spoelt haar mond. Zodra ze de badkamer uit wilt lopen wordt ze tegengehouden door hem. Hij kijkt haar aan. 'Weet je Patricia? Dat je prachtig bent?'. Ze fronst haar wenkbrauwen aangezien ze het nogal vreemd vindt dat hij dat tegen haar zegt. 'Bedankt' zegt ze dan maar. Ze wilt opnieuw weglopen maar wordt nu ruw vastgepakt en tegen de muur geduwd. Harald kijkt haar aan en begint haar nek te zoenen en haar te betasten. Patricia raakt in paniek maar kan niet schreeuwen omdat Harald een hand voor haar mond heeft. Dan wordt er op de deur geklopt. 'Harald?'. Het is Joëlle. Snel laat hij haar los en geeft haar haar handdoek terug. Patricia weet niet hoe snel ze die om moet doen en Harald verlaat de badkamer. Patricia blijft hyperventilerend achter en gooit water over haar gezicht heen. Met trillende benen loopt ze terug naar haar kamer. Jeroen kijkt op als ze binnen komt en ziet dat ze ergens van geschrokken is. Hij staat snel op. 'Schat, wat is er aan de hand...?'. Patricia blijft hem stil aankijken...

Zal Patricia Jeroen vertellen wat er net gebeurd is? Of wilt ze de band tussen hem en zijn vader niet verpesten? En haar moeder dan? Moet ze het haar vertellen?

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu