Geschreven door: Fran
Maar het is te laat. Patricia springt met het touw om haar nek van de boomstam. Noa weet niet goed wat ze moet doen en besluit om er toch maar achteraan te springen, ze wil zo snel mogelijk het touw van Patricia verwijderen.
Intussen is Joris bij Nienke terecht gekomen in Het Huis Anubis en heeft hij haar alles verteld hoe het is afgelopen. Nienke had het zien gebeuren, maar was naar huis toe gefietst om Trudie en de anderen in te lichten. "En hoe was het met Fabian?", vraagt Nienke als Joris nog niets los heeft gelaten over Fabian. "Nou, Fabian zijn linkerbeen zat klem tussen de spaken van zijn fiets, en er heeft ook een scherp onderdeel in zijn huid gestoken waardoor er in zijn been een zenuw is geraakt...", begint Joris met praten maar krijgt het niet over zijn hart om het volgende aan te kondigen. "Ja?", vraagt Nienke nerveus. "Fabian zijn linkerbeen is verlamd geraakt, en ze weten niet 100% zeker of hij daar kan uitkomen. Het kan zijn dat die been voor altijd verlamd is, maar het zou ook kunnen dat hij na een tijdje wat voelt aan zijn been, en dan zal hij opnieuw moeten leren bewegen en stappen", legt Joris het verhaal uit. Nienke kan haar oren niet geloven en wil kost wat het kost naar het ziekenhuis toe.
Joyce zit nog steeds bij Fabian in het ziekenhuis en ook Amber is niet weg te slaan bij Mick. Gelukkig mag Mick morgen al naar huis, maar voor Fabian ziet het er wat ernstiger uit. De meiden hebben dan uiteindelijk ook besloten om te blijven slapen bij hun vriendjes, om hen bij te staan, en als Trudie het verkondigde aan Arie vond hij het meteen goed en had hij beloofd dat ze geen toetsen of taken hoefde in te halen.
Trudie komt, samen met Nienke en Joris aan in het ziekenhuis, en heeft soep met balletjes meegebracht. "Zo hebben mijn schattekes toch wat lekkers om te smullen", heeft Trudie wat medelijden. De bewoners zijn haar dan ook enorm bedankt voor de moeite die ze heeft gedaan. Nienke gaat binnen in de kamer van Fabian samen met Joris en ziet dan de huilende Joyce zitten. "Meisje toch", begint Joris tegen Joyce als hij haar zo ziet en geeft zijn zus een dikke knuffel. Ook Nienke ontfermt zich over Joyce want die steun kan ze nu hartstikke goed gebruiken. Nienke en Joyce hebben nu ook een betere band gekregen nadat Nienke met Joris een relatie heeft gevormd, ze voelen zich aan als schoonzussen. "Slaapt Fabian?", vraagt Nienke zich af. "Nou ja, ze hebben hem medicatie moeten geven omdat hij te veel pijn had aan de rest van zijn lichaam, want ja aan zijn been kan hij nu niets voelen, en hij is in slaap gevallen", begint Joyce. "Ik weet het niet meer Nienke, wat moet ik doen?". "Gewoon rustig blijven. Weet dat wij er altijd voor je zijn en als je iets nodig hebt, je vraagt het maar hé! Wij branden thuis alvast een kaarsje", stelt Nienke Joyce gerust. Joyce geeft Nienke een glimlach en ze nemen elkaar nog eens goed vast. De drie praten wat verder en zoeken steun bij elkaar, terwijl Trudie zich ontfermt over Mick en Amber. Amber vertelt Trudie dat ze in het ziekenhuis Jeroen slaappillen hebben moeten toedienen omdat hij aan het roepen was dat hij Patricia wilde en dat hij dacht dat er wat was gebeurd, ook vertelt ze dat Noa en Patricia lang wegblijven. "Waarom is Patricia dan weggelopen?", vraagt Trudie zich af. "Er zat wat dwars tussen hen in de relatie", zegt Mick om het hele verhaal maar niet te hoeven uitleggen, "en Patricia is in volle toeren weggelopen met Noa achter haar aan". Trudie knikt en gaat bij Jeroen zitten die duidelijk nog in een diepe slaap ligt.
Victor zit samen met de rest van de bewoners wat in de zetel, want ze zijn allemaal ongerust over de hele situatie. Nou komt het met Mick en Jeroen allemaal goed, maar ze vrezen voor Fabian zijn been. Ze kijken televisie en proberen wat hun gedachten te verzetten.
Intussen heeft Noa het touw om Patricia haar nek kunnen losmaken en ze heeft ze onmiddellijk de ambulance gebeld. Al vreest ze dat het wel eens te laat zou kunnen zijn. Patricia heeft welgeteld maar 1 seconde aan de boom gehangen want Noa sprong op haar waardoor de dikke tak afbrak. Ze lagen samen op de grond, maar Patricia was hoe dan ook bewusteloos. Als de ambulance aankomt hollen ze met een brancard naar de bewusteloze Patricia. Ook de politie is er bij gekomen, aangezien er al heel veel mensen rond de boom zijn gaan staan uit nieuwsgierigheid, maar de politie heeft hen uitdrukkelijk verboden er te blijven staan. Er hangen nu rond de boom en de politie auto een groot lint waarop bevel wordt gegeven dat ze het terrein binnen dat lint niet mogen betreden. Er is wel degelijk sprake van een zelfmoordpoging waardoor de politie niets verder te zoeken heeft dan nu eventjes het terrein te omzeilen. De ambulanciers leggen Patricia op de brancard en rennen vervolgens naar de ambulance. "Leeft ze nog?!", roept Noa in volle schok. Er wordt geluisterd naar Patricia haar hartslag waarbij de ambulanciers elkaar aankijken en dan het volgende zeggen: "Er is geen hartslag meer".
Intussen in het ziekenhuis nemen Trudie, Nienke en Joris afscheid van de twee stelletjes en van Jeroen. De verplegers hebben een extra bed gezet, zowel in de kamer van Mick als van Fabian. Zo kunnen Amber en Joyce vannacht bij hun vriendjes overnachten. Amber en Mick kijken heel de avond nog wat televisie, en Mick is zo gelukkig dat Amber bij hem blijft vannacht. Ze vinden het ook zeer jammer wat er nu tussen Jeroen en Patricia aan de hand is, al weten ze nu niet wat er op dit moment is gebeurd met Patricia. Ook Fabian is intussen wakker en het gaat een heel stuk beter met zijn been, wat zowel hem als Joyce oplucht, en kijken ook wat televisie. Met Jeroen gaat het bergaf, want hij ligt namelijk nog in een diepe slaap na die vreselijke gebeurtenis van vanmiddag, het was lang geleden dat de verplegers nog zo iemand geflipt hebben gezien.
Noa is in schok en weet niet wat ze nu moet doen. Ze heeft zelf moeite met ademen, want kan het niet vatten dat Patricia op dit moment niet meer ademt. "Nee, ik hoor echt geen hartslag meer", roept de verpleger en al snel staan er 3 verplegers naast hem met een soort machine voor de reanimatie. Ze trekken Patricia haar kleren kapot en drukken de machines op haar borstkas en proberen haar weer tot leven te krijgen. Ze hebben intussen begrepen dat Patricia stomdronken was en hebben toen nog gezegd tegen Noa dat dit zeker niet in haar voordeel zat. Terwijl ze Patricia aan het reanimeren zijn, belt Noa in alle toeren naar Trudie. Een politieagente neemt het van Noa over, omdat ze geen woord kan uitbrengen. Als Trudie dit gehoord heeft, slaat ze helemaal weg van de baan, maar juist op tijd kan Joris het stuur overnemen. Ze zijn stil gevallen op een gelukkig rustige baan, en nadien heeft Joris gereden tot aan de locatie waar zowel Noa als Patricia en de hulp staan.
"Hoe komt het dat Patricia zoveel bloed verliest?! Ze lijkt een miskraam te hebben!", roept één van de verplegers als ze Patricia nog steeds aan het reanimeren zijn. Noa haar mond staat open van verbazing en legt haar hand erop, juist op het moment dat Joris met Trudie en Nienke in volle vaart komen aanrijden. "Wij zijn vrienden van Noa en Patricia, ik heb u aan de lijn gehad", roept Trudie verward tegen de politie agente van zojuist. De politie agente doet het lint naar boven zodat de drie kunnen verder gaan naar de plaats delict. Trudie heeft dan ook gevraagd aan de agente of dat zij zou kunnen bellen naar haar echtgenoot Victor om hem op de hoogte stellen. "Ja, wij zijn een internaat ik en mijn echtgenoot en dit zijn onze internaatkinderen", vertelt Trudie verward terwijl Nienke en Joris haar kalmeren met tranen in hun ogen.
Na een paar minuten komt Victor zijn busje aanrijden met daarin Victor, Robbie, Appie, Danny, Matthijs, Sofie, Mara, Yasmine en Jill. Zo is iedereen er nu om elkaar wat te steunen. Met Patricia gaat het nog steeds niet goed. "Mevrouw Soeters heeft haar kindje verloren, waarschijnlijk door een traumatische schok. Het kindje zal gestikt zijn, en ook bij mevrouw Soeters is er nog geen nieuws. We zijn haar nog aan het reanimeren, en hopen op het beste", komt de hoofdverpleger hen melden na een twintigtal minuten. Trudie barst in huilen uit.
Victor heeft zojuist gebeld met Arie en hem het nieuws vertelt, de kinderen komen de ganse week niet meer naar school. Ze hebben de steun van elkaar nu echt nodig.
Na een halfuur reanimeren komt er dan uiteindelijk toch een lichte hartslag. Patricia wordt nu naar hetzelfde ziekenhuis gevoerd als waar de vijf vrienden nu verblijven. Het busje van Victor en de auto van Trudie rijden er ook naartoe, achter de ambulance.
Als ze in het ziekenhuis aankomen meldt Trudie het nieuws aan Amber, Mick, Joyce en Fabian, maar vertelt hen er meteen bij dat ze nu weer een lichte hartslag heeft. "Ze zal zeker nog een week in het ziekenhuis moeten verblijven met een bakster, en ze zit ook aan de medicatie", kan Trudie er nog uitkrijgen voor ze begint te snikken. Victor vangt haar op en samen zitten de bewoners nog een aantal uur in het ziekenhuis. Amber, Joyce en Noa gaan nog even langs bij Patricia voor een groot deel van de bewoners terug naar huis vertrekt. Amber en Joyce slapen alsnog in het ziekenhuis, nu met een dubbel gevoel. Als dit maar goed afloopt...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...