Hoofdstuk 94: Raadsels

42 1 0
                                    

Geschreven door: Fran

Vandaag is het woensdag. Nienke is al vroeg opgestaan om nog eens naar het raadsel te kijken. Ze moesten voor het raadsel een Platycodon-bloem gaan zoeken, waarschijnlijk kun je die niet in het wilde weg vinden dus moeten ze er ergens ééntje gaan kopen. Ze hadden tijdens de eerste 2 dagen van het examen al eens opgezocht waar je zo'n bloem kan vinden, maar deze vonden ze niet meteen, en aangezien de examens belangrijker waren, hadden ze er niet meer naar om gekeken.

Sofie sliep die avond bij Yasmine, en Noa bij Robbie, dus had Nienke de kamer voor zichzelf. Fabian komt de kamer binnen en ziet de nog maar wakkere Nienke. "Oei, sorry... Had ik moeten kloppen?", vraagt Fabian wat geschrokken. "Nee joh, ik ben al even wakker hoor, ook al ziet het er niet uit", lacht Nienke. Fabian gaat op Nienkes bed zitten en samen kijken ze naar de raadsels. Fabian haalt er zijn computer bij en ze zoeken de Platycodon-bloem op die ze nodig hebben voor het raadsel.

Na een halfuur zoeken is ook Appie de kamer binnengekomen en hebben ze al wat gevonden op de computer. "Er is dus een tuincentra hier een halfuurtje vandaan fietsen, en daar verkopen ze zulke bloemen. Al is het wat duurder, hebben we die bloem ook echt nodig", legt Fabian uit. "Ik kan anders vragen of ik het busje van Joris zou mogen gebruiken?", vraagt Appie. Appie heeft zijn uren met de rijschool er op zitten, zodat hij nu al alleen mag rijden met de auto. Hij mag wel niemand in de auto hebben die nog geen rijbewijs van 8 jaar heeft, maar voor de club heeft hij het er wel voor over. "Je mag wel niemand vervoeren, dus dan zou je in principe alleen moeten...", zegt Nienke hem. "Anders zeg ik gewoon dat ik alleen ga rijden, en dan kruipen jullie in de kofferbak", grapt Appie. Nienke en Fabian kijken hem serieus na, waardoor Appie niets anders kan doen dan ook serieus te kijken. "Dat is nog eens een idee", kijkt Fabian op. "Ik zie het al voor me dat je met het verkeerde naar huis zult gaan, dus wij moeten wel mee", legt Fabian uit. Appie geeft toe dat hij niet één van de slimste is, dus vertrekken ze met z'n drieën naar het tuincentra. "Hoeven we de anderen niet te verwittigen?", vraagt Fabian. "Nee, doe maar niet, Patricia en Amber zijn vast weer druk met Joyce, en Jeroen is die haar vriendje, dus ik weet niet", geeft Nienke er rap een antwoord op. "Ja, laat hun anders maar", zegt Fabian nog. Appie kan het toch niet laten om Jeroen te vragen, en iets later zitten ze met z'n vier in de auto. Nienke, Fabian en Jeroen zijn er pas om het hoekje ingekropen, aangezien Joris denkt dat Appie alleen rijdt op dit moment.

Nienke heeft nog wat gepraat met de drie jongens om het feit dat ze Patricia en Amber wat links moeten laten liggen vanwege Joyce. Jeroen gaf ook wel eerlijk toe dat dit anders voor miserie ging zorgen, maar dat Jeroen er wel altijd voor de club zal zijn, ook omdat twee van zijn beste vrienden mee in de club zit.

Aangekomen in het tuincentra gaan ze met z'n allen naar binnen. Tot hun verbazing vinden ze geen Platycodon-bloem, dus blijven ze maar zoeken of ze er echt geen kunnen vinden. Als ze in het buitengedeelte van het tuincentra komen, zien ze een hele weide vol. Ze pakken een potje Platycodon-bloem en betalen deze aan de winkel, deze was natuurlijk iets duurder, maar de vrienden hebben het er wel voor over.

Als ze om de hoek van het huis zijn, stappen de drie vrienden uit en gaan ze te voet verder. Terwijl Appie aan het parkeren is, gaan de vrienden al naar Nienkes kamer. Er is toch verder niemand, want Sofie ging met Yasmine de stad in, en Noa wilde nog wat studeren met de hulp van Robbie. Ze hadden ook al een flesje zuiver water in het labo van de school gevonden, dus deze hebben ze, op goedkeuring van Arie, meegenomen naar huis. Ze hebben wat aarde van uit de tuin naar boven gebracht, want deze moest vers zijn, en ook een luciferdoosje hebben ze gevonden, om de bloem uiteindelijk in brand te steken. Terwijl Appie en Jeroen de bloem in vers aarde steken, en Fabian alles klaarzet om het volgende te doen, haalt Nienke het vorige raadsel erbij. Ze hebben het raadsel namelijk overgenomen op papier. Ze vervullen de opdracht en wachten af of er wat verschijnt.

HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu