Geschreven door: Amy
Iedereen staat op de gang en kijkt naar Victor. 'Er wordt hier niet gevochten in MIJN huis, is dat begrepen?'. Patricia en Noa knikken beiden snel. Jeroen voelt zich lichtelijk ongemakkelijk. Het gevecht ging wel om hem. 'Nou nu naar jullie kamers, uit mijn ogen'. Victor loopt weg en de Anubis bewoners gaan langzaam terug naar hun kamers. Jeroen pakt Noa bij haar arm. 'Wat heeft dit te betekenen?'. Noa slaat haar armen over elkaar heen. 'Ze verdiende het, die slet'. Jeroen wijst met een vinger in haar gezicht en kijkt haar vuil aan. 'Durf dat nog één keer te zeggen over haar of anders...'. 'Anders wat?'. 'Dan praat ik nooit meer tegen je' zegt Jeroen boos en loopt vervolgens de kamer van Patricia, Amber en Joyce in.
Mick en Robbie zitten in hun tentje ergens aan de andere kant van het land. Ze zijn er even lekker op uit samen om hun hoofden leeg te maken. 'En weet je al voor wie je kiest?' vraagt Robbie. Mick zucht en schudt zijn hoofd. 'Nee, maar 1 ding weet ik wel: Sofie is het niet'. Hij lijkt een soort van opluchting bij Robbie te zien. 'Ben je daar blij mee?' vraagt Mick. Robbie knikt langzaam: ja, misschien vind ik Soof wel echt leuk. Mick glimlacht want hij had al zo'n vermoeden. 'Maargoed, nu moet ik nog mijn keuze maken tussen Amber en Joyce. Ze hebben veel gemeen: ze zijn beiden mijn exen, beiden super knap en ze zijn ook nog eens samen met Patricia besties. Robbie knikt: ja moeilijk... 'Laten we morgen terug naar huis gaan'. Mick stemt daar mee in.
Fabian en Nienke genieten volop in Spanje. Het is hun eerste avond daar en ze zijn net lekker uiteten geweest. 'Ik denk trouwens dat mijn twee vriendinnetjes in de problemen zitten' zegt Nienke. 'Ja?'. Nienke knikt. 'Ik heb het idee dat Mick het uit gaat maken met Sofie en dat Jeroen Patricia boven Noa gaat kiezen'. Aangezien ze vanochtend vroeg zijn vertrokken hebben ze geen idee dat het al uit is tussen hen. Gisteravond lagen ze er namelijk al op tijd in. 'Het komt wel goed. Ga jij nou maar even lekker genieten van onze vakantie samen en misschien maak je je wel druk om niks'. Nienke aarzelt maar ze wilt deze vakantie er niet door laten verpesten. 'Je hebt gelijk'.
Patricia kijkt naar Jeroen die opeens in hun kamer staat. Hij snelt naar haar toe en knuffelt haar stevig. 'Gaat het wel?'. Patricia lacht. 'Wat denk je zelf? Ik ben veel sterker dan haar'. Jeroen knikt en glimlacht. 'Ze noemde je een slet'. Patricia fronst haar wenkbrauwen. 'Omdat ik verliefd ben geworden op haar vriend, inmiddels ex-vriend?'. Jeroen knikt: blijkbaar. Hij gaat op haar bed zitten. Amber en Joyce hebben het gesprek meegeluisterd en besluiten om te gaan slapen. 'Zeg, gaat dit gesprek nog lang door of niet? Ik wil graag slapen' zegt Amber. 'Uhm nee, ik ben al stil' zegt Jeroen snel. Patricia glimlacht en gaat bij hem zitten op bed. 'Blijf je hier slapen?' fluistert ze. Jeroen slaat een arm om haar heen en knikt: heel graag. Ze gaan onder de dekens liggen en vallen knuffelend in slaap.
De volgende ochtend komt Amber al neuriënd de woonkamer binnen. Tot haar verbazing zitten Robbie en Mick daar. 'Hey zijn jullie al terug?'. Robbie knikt: ja, het was uiteindelijk misschien niet zo'n heel groot succes, en we waren liever hier bij onze vrienden. Amber glimlacht: gezellig. Mick en Amber maken wat ongemakkelijk oogcontact en Robbie ziet het. Hij staat op. 'Ik laat jullie wel even'. Zodra Robbie de kamer uit is gaat Amber naast Mick zitten. 'Heb je een beetje na kunnen denken?' vraagt Amber lief. Mick schudt zijn hoofd. 'Ik weet gewoon niet welke keuze het beste is voor mij. En ik ben bang om de vriendschap tussen jou en Joyce te verpesten'. Amber legt subtiel een hand op zijn bovenbeen. 'Dat gebeurt niet lieverd. We hebben elkaar erover gesproken en het zit goed. We zijn gewoon super goede vriendinnen die toevallig op dezelfde jongen vallen'. Mick glimlacht kort. 'Daar ben ik blij om'. Mick kijkt naar Amber haar hand die op zijn schoot ligt. Voorzichtig legt hij zijn hand erop. Ze zitten dicht naast elkaar en hun hoofden buigen langzaam naar elkaar toe. Wanneer hun lippen elkaar bijna raken komt Joyce vrolijk binnen gehuppeld. 'Goedemorgen!!'. Ze kijkt een beetje geschrokken en jaloers naar het tweetal. 'Oh sorry, stoor ik?'. Amber schudt haar hoofd en staat op. 'Kom we gaan ontbijten'. De vriendinnen gaan aan tafel zitten. Als Mick niet was binnengekomen, hadden hij en Amber dan gezoend? Heeft Mick dan toch een voorkeur voor Amber?
Jeroen wordt wakker en ziet Patricia voor de spiegel staan. Hij bewondert haar hoe mooi ze is. Patricia heeft niet door dat Jeroen inmiddels wakker is geworden en neuriet een beetje in zichzelf. Hij staat langzaam en zachtjes op en loopt op zijn tenen naar haar toe. Pas als hij in beeld is in de spiegel merkt Patricia het. Ze lacht en Jeroen pakt haar bij de heupen van achter. 'Je mag wel doorgaan met neuriën hoor, ik vond het prachtig'. Hij geeft haar wat kusjes in haar nek. 'Ik wilde je niet wakker maken'. 'Deed je ook niet schat'. Patricia draait zich om en kust hem. 'Ik weet echt 100% zeker dat ik de juiste keuze heb gemaakt'. 'Ja? vraagt Patricia wat onzeker. 'Ja , niet zo onzeker jij'. Jeroen tikt op haar neus waardoor Patricia moet lachen. 'Zullen we vanavond een bioscoopje pakken?'. Jeroen knikt: goed idee.
Sofie en Noa zitten op het bankje in de tuin. 'Dus Jeroen bleek jou al een paar dagen te bedriegen met Patries?'. Noa knikt sip. 'Ja ik snap het gewoon niet. Onze relatie was zo goed en zo intens, waarom wordt hij dan opeens verliefd op die rooie?'. Sofie lacht. 'Ik weet het ook niet, ik heb zo'n gevoel dat ik ook bedrogen word'. 'Ja?' vraagt Noa nep verbaasd. Sofie merkt het. 'Jij weet meer'. Ze kijkt haar serieus aan. 'Ja uhm, Jeroen heeft mij wel wat verteld over Mick'. Sofie wordt een beetje bang. Wordt haar vermoeden nu dan bevestigd? Noa wilt haar mond open trekken maar dan komen Mick en Amber lachend en hand in hand de tuin in...
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AvventuraEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...