Geschreven door: Amy
Patricia kijkt naar meneer van Swieten. 'Nou ik heb gisteren een miskraam gehad'. Ze ziet aan hem dat hij schrikt: van Robbie? Patricia schudt snel naar hoofd. 'Nee van Jeroen, ik was pas twee weken'. Arie knikt: sterkte ermee meisje. Patricia bedankt hem en ook mevrouw van Engelen en loopt dan weer de school in.
In hun laatste uur die dag wordt er verteld waar ze naar toe gaan op werkweek. Dit zal over drie weken gaan plaats vinden. Jason Winker staat voor de klas. 'Oké even stilte allemaal. Ik denk dat jullie ook wel benieuwd zijn waar jullie naar toe gaan'. Meteen is iedereen stil en kijken ze Jason vol nieuwsgierigheid aan. 'Nou goed, ik kan jullie vertellen dat jullie vijf dagen lang naar Barcelona zullen gaan'. Meteen begint iedereen weer enthousiast te praten en kan eigenlijk iedereen nu al niet wachten. Ze zitten met z'n allen in de klas en verder niemand. Dit is gedaan zodat ze elkaar altijd kunnen helpen en naast dat ze thuis een hechte groep zijn, dit ook op school kunnen zijn en laten zien. Het is dus een klas met 15 mensen. Een kleine groep maar juist fijn. Dit is dan ook de groep waar ze mee naar Barcelona gaan.
Die avond zit iedereen gezellig in de woonkamer en ze besluiten om een spelletje te gaan doen. Het is Kiss, Marry, Pie. De jongens zijn eerst aan de beurt.
Dit waren de keuzes:
Daarna werden de rollen omgedraaid en waren de meiden aan de beurt.
Dit waren de keuzes:
Na het spelletje ging iedereen naar zijn of haar eigen kamer. Amber, Joyce en Patricia ploffen zuchtend op hun bedden. 'Nou dat was me een spelletje wel' zegt Joyce. 'Jup, sommige keuzes had ik niet zien aankomen' zegt Amber. 'Hallo, Noa doet alsof ze helemaal verliefd is op Robbie maar ik weet 100% zeker dat ze nog verliefd is op Jeroen' zegt Patricia wat geïrriteerd. 'Hoezo denk je dat?' vraagt Joyce. 'Nou Jeroen gooit een taart in haar gezicht en iedereen verwacht dat ze hem terug pakt, zoent ze hem gewoon!!!'. Amber knikt: ja dat was wel een beetje gek inderdaad. 'Patries, je moet je niet zo druk maken. Jeroen is hartstikke gek op jou' zegt Joyce lief. Patricia glimlacht: ja, ik ga even naar hem toe. De meiden kijken haar na en gaan dan verder met praten.
Appie en Sofie zitten in de tuin. Door het spelletje weten ze beiden dat ze elkaar leuk vinden. 'Eigenlijk mist alleen nog 1 ding' zegt Appie wat verlegen. 'Wat dan?'. Sofie kijkt Appie diep in de ogen aan en hij komt steeds dichterbij. Dan zoenen ze elkaar lief en zacht op de mond en weten ze het beiden zeker: ze zijn verliefd.
'Ik word gek van Noa' zegt Jeroen zuchtend tegen Mick en Robbie. 'Oh ja? Wat gek' zegt Mick sarcastisch. De andere twee jongens moeten lachen en Jeroen haalt een hand door zijn haar. 'Als haar liefde voor jou maar wel oprecht is'. Hij kijkt naar Robbie die twijfelend knikt. 'Ik betwijfel het, maar we gaan het zien'. Robbie zucht en weet niet goed wat hij moet doen. Moet hij Noa het voordeel van de twijfel geven of eerst wachten tot hij 100% zeker weet dat ze geen gevoelens meer voor Jeroen heeft. Dan wordt er op de deur geklopt. 'Binnen' zegt Mick. Patricia verschijnt in de deuropening. Ze kijkt naar Jeroen. 'Kan ik je even spreken?'. Hij knikt, staat op, pakt haar hand en loopt met haar naar de woonkamer waar ze op de bank gaan zitten. 'Jij wilt het zeker ook over Noa hebben?'. Patricia knikt: ja ze is sowieso nog verliefd op je. 'Daar ben ik ook bang voor ja. Laten we haar maar zo veel mogelijk negeren'. 'Ja, wel lastig als je samen in 1 huis woont'. Jeroen knikt en slaat een arm om haar heen en trekt haar naar hem toe voor een knuffel. 'Het komt wel goed schat. Ik blijf sowieso bij jou'. Dat geeft haar een fijn gevoel en ze glimlacht naar hem: ik hou van je. 'Ik van jou Patries'. 'Ik heb het trouwens tegen van Engelen en van Swieten verteld' begint Patricia. 'Je bedoeld over gister?'. Patricia knikt. 'Ja, toch wel fijn dat ze het weten en daarnaast hebben ze toch zwijgplicht'. 'Ja dat is waar schat'. Jeroen kust haar en langzaam breidt het zich uit tot een tongzoen. Ze worden alleen snel onderbroken door Appie en Sofie die zoenend de kamer in komen. Jeroen lacht: zo, eindelijk gezoend? Appie schrikt en wordt rood. Jeroen staat lachend op en geeft hem een schouderklopje. 'Ik ben trots op je vriend'. Hij loopt met Patricia naar de keuken om hem en Sofie even alleen te laten. 'Wel leuk voor ze' zegt Patricia. 'Ja, ik gun hem echt een vriendin. Trouwens, wij gaan toch wel samen slapen in Barcelona he?'. Hij pakt zijn vriendin bij haar heupen. Patricia glimlacht: als het mag zeker. Ze zoenen weer en lopen dan elk naar hun kamer om te gaan slapen.
Jimmy loopt naar de keuken en neemt een glas water. In 1 teug giet hij hem achterover. Dan komt Nienke binnen gelopen en geeft hem een kus. Jimmy glimlacht: heei lekkerding. Nienke glimlacht: hey. 'Zeg, zijn wij nou iets? Of voelt het alleen zo?' vraagt Jimmy. Nienke haalt haar schouders op. 'Ik zou het wel heel graag willen. Jij?'. Jimmy glimlacht. 'Natuurlijk wil ik dat graag. Niks liever'. Ze kijken elkaar lief aan en zoenen elkaar dan intens. Dan horen ze geluiden uit de kelder komen. 'Is dat Victor?' vraagt Jimmy. 'Ik denk het, zullen we stiekem een kijkje gaan nemen?'. Jimmy knikt en ze sluipen op hun tenen de trap af. Voorzichtig kijken ze door de spleten van de deur heen en schrikken zich dan een hoedje. Dit ga je niet menen. Victor die aan het zoenen is....? En nog wel met Trudie!!!!
Wat zullen Victor en Trudie hebben met elkaar? En zullen Jimmy en Nienke hen betrappen of weer stilletjes weggaan?
JE LEEST
HET VIJFDE SEIZOEN: WHAT'S NEXT ?
AdventureEen nieuw verhaal! Dit keer schrijf ik het niet alleen maar samen met m'n vriendinnetje Fran We zullen om de beurt een hoofdstuk gaan schrijven zonder dat we van elkaar weten wat we schrijven. Zo blijft het spannend en ook voor ons een verrassing! A...